Divx kijken met Marmitek Gigasetje

vbimport

Refererend naar de vorige topic:http://www.cdfreaks.com/forum/showthread.php?threadid=32473&highlight=Marmitek

Okee ik had beloofd om even mijn bevindingen te delen met jullie wat betreft het Marmitek gigasetje.

Na veel gelezen te hebben heb ik het toch maar geprobeerd en het setje aangesloten(composiet).

Het aansluiten ging perfect alles wat je nodig hebt zit erbij.

De tv waar ik het Divx-ie op gekeken heb staat beneden, als ik de lijn recht door trek naar beneden is het minder dan 10 meter.
Marmitek zelf geeft aan dat het ongeveer 30 meter mag zijn.

Nadat ik de zenders op elkaar afgestemd had (je kunt uit verschillende frequenties kiezen,de ene frequentie geeft beter beeld als de andere,ivm.externe storingen) ben ik lekker op de bank gaan zitten om te “genieten” van de film (in dit geval was het “The Devils Advocate ned.ondertiteld”)

Het signaal moet bij mij door een vloer en door een muur,lijkt me niet bijzonder, daar zijn ze voor gemaakt toch ?

Okee dan nu het beeld, de beeldkwaliteit op zich is niet slecht (kwalitatief ongeveer gelijk aan video)
Maar wat me opviel is dat er teveel storingen plaatsvinden tijdens de film, en dan bedoel ik storingen zoals het wegvallen van het beeld,ruis,banen die opeens verschijnen,kortom allemaal storingen die door externe apparaten of omstanigheden plaatsvinden.
Het rare was zelfs dat als ik ging staan het beeld een stuk stabieler was dan wanneer ik ging zitten.
Ook scheelde het al of de deur naar boven open stond of niet.

Voor mij dus geen gigasetje,buiten de beeldkwaliteit vindt ik dat op het moment je zoiets op de markt brengt het signaal in ieder geval goed moet zijn, men betaald er toch ruim 300.00 voor.

Over het geluid kan ik heel kort en bondig zijn: Bagger !
Ik moest de tv al vrij hard zetten om het te kunnen horen.

By the way, bovenstaand heb ik daarna met verschillende Divx-en geprobeerd en hetzelfde resultaat als gevolg.
Ook heb ik veel instellingen etc.geprobeerd om het toch goed te krijgen en zo’n gigasetje een eerlijke kans te geven.

Nee ik heb het allang bekeken, ben nu op zoek naar een DVD speler die het volgende kan:

1muziek cd’s afspelen
2
Divx-mpeg4 , ,
3Die Mp3 kan , ,
4
Regiovrij is
5cd-r kan , ,
6
kortom dus eigenlijk alles :slight_smile:

Ik weet dat ze eraan komen dus ik wacht nog even en haal dan zo’n stand-alone speler.

Niks geen gedoe met kabels of gigasetje.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, mocht je wat willen weten dan hoor ik het wel.

See ya

dat geruis is hier ook ja

Originally posted by mu_zik
Over het geluid kan ik heel kort en bondig zijn: Bagger !
Ik moest de tv al vrij hard zetten om het te kunnen horen.

Ik denk niet dat het geluid het probleem was van dat apparaatje want bij alle divx films die ik heb is het geluid zachtjes en gebruik ik zelfs een kleine signaal versterker om het geluid fatsoenlijk naar men versterker te krijgen.

Maar als ik het zo verder zie is het dus niet echt intressant voor mij dat apparaat want des te meer obstakels ertussen hoe slechter de kwaliteit.

[B]Refererend naar de vorige topic:http://www.cdfreaks.com/forum/showthread.php?threadid=32473&highlight=Marmitek

Nee ik heb het allang bekeken, ben nu op zoek naar een DVD speler die het volgende kan:

1muziek cd’s afspelen
2
Divx-mpeg4 , ,
3Die Mp3 kan , ,
4
Regiovrij is
5cd-r kan , ,
6
kortom dus eigenlijk alles :slight_smile:

Ik weet dat ze eraan komen dus ik wacht nog even en haal dan zo’n stand-alone speler.

Niks geen gedoe met kabels of gigasetje.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, mocht je wat willen weten dan hoor ik het wel.

See ya

[/B]

Die DVD spelers bestaan al, alleen nog niet die DivX kunnen afspelen. Maar op je tv maakt dat niet zo veel uit je kunt de DivX gewoon ff als SVCD branden en dan kijken, je merkt het verschil tog niet!

Originally posted by Sorcerer
[B]

Die DVD spelers bestaan al, alleen nog niet die DivX kunnen afspelen. Maar op je tv maakt dat niet zo veel uit je kunt de DivX gewoon ff als SVCD branden en dan kijken, je merkt het verschil tog niet! [/B]

Nahh…ben ik het niet helemaal met je eens, maar het is inderdaad een optie. :slight_smile:

Ik wacht in ieder geval nog even op de ultieme DVD speler.

Ik wacht in ieder geval nog even op de ultieme DVD speler.

LOL! is dat soms ene met een ingebouwd vriesvak voor het bier en een link naar de dichtsbijzijnde AH, zodat ie ook nog eens automatisch nieuw gaat kopen? Want dan zou ik er ook wel ene willen hebben :smiley:

[B]

Nahh…ben ik het niet helemaal met je eens, maar het is inderdaad een optie. :slight_smile:

Ik wacht in ieder geval nog even op de ultieme DVD speler. [/B]

SVCD is net als DVD MpEG2 compressie verder ondersteunt het menu’s en ondertiteling. Dus er is maar weinig verschil.
DVD heeft een hogere bitrate maar dat is het dan ook!

Sja als je al je DivXen op SVCD moet gaan branden kost het nog klauwen met geld. Ik wil ook wel een standalone ALLESspeler:)
Maar voorlopig moet ik het gaan doen met kabeltjes :frowning:

Toch gaat het niet zo lang meer duren voordat hij op de markt komt. (wel even een paar modellen wachten)

En inderdaad ik heb geen zin om ze allemaal opnieuw op SVCD te gaan branden,veel te veel werk en te veel schijfjes.

Nee hoor nog even wachten :wink:

See ya