DIVX full screen

vbimport

Is er ergens een patch ofzo waardoor je de film fulsreen op je tv kunt kijken??
zo ja laat het me ff weten

greetz paulje66

Hoe bekijk je je DiVX nu, want ik gebruik de Global DiVX Player en dat gaat goed :cool:

gewoon met mediaplayer

Is dat niet een beetje afhankelijk van je videokaart? Ik weet het niet zeker hoor, ik zeg ook maar wat hoor dus als ik me vergis ga je dan niet slaan? :stuck_out_tongue:

Originally posted by Pyromaniac
Is dat niet een beetje afhankelijk van je videokaart? Ik weet het niet zeker hoor, ik zeg ook maar wat hoor dus als ik me vergis ga je dan niet slaan? :stuck_out_tongue:

Jah, da kan kaart afhankelijk zijn als je bijvoorbeeld bedoeld die kader die je regelmatig hebt bij veel nvidia kaarten bij tv-out om je beeld. Hiervoor is opzich wel een redelijke tool voor TV-Tool ( http://come.to/tvout ).

Met media speler kan je wel uitvegroten to fullscreen maar dan volgen Aspect Ratio wat gewoon inhoud dat hij het beeld niet vervormd. nu zijn hier veel toolsvoor die dat dus wel doen en ieder heeft hierbij zijn eigen smaak en is het over het algemeen zelf wat progjes proberen en kijkn wat jezelf het prettigst vind werken.

Ikzelf vind de niceMC plugin voor winamp ( www.nicemcmedia.com ) plugin 1 van de betere.

http://dvd.box.sk/indexN.php3?pid=divx&prj=soft
hier vind je nog een stel players meer

Als jij je PC desktop gewoon duidelijk op je tv kan krijgen kan je toch gewoon je DivX movie in die mediaplayer full screen laten draaien door ALT+ENTER te doen!? :slight_smile:

als je normaal op medoaspeler kijkt dan zie je ook geen fullscreen want dan heb je beeld met 2 grote zwarte balken
dus wat ik wil is dat die balken verdwijnen en het beeld over heel het scherm komt te staan

Ey,

Koop s een breedbeeld TV…?

Grtz JP.

Die 2 zwarte balken, boven en onder, die zitten in de DivX verwerkt! Lijkt mij nie dat je die eruit kan halen!

kun je wel, met van die avi bewerkings programma’s, maar dan moet je er weer een cd’tje aan verspillen en denk niet echt dat dat de bedoeling is

Originally posted by Wookie
Die 2 zwarte balken, boven en onder, die zitten in de DivX verwerkt! Lijkt mij nie dat je die eruit kan halen!

Wookie! You made my day! nooit gedacht dat ik jouw bovenstaande stelling (of een andere) onderuit kon halen of aan het wankelen kon brengen.

Ik kijk ze (als ik ondertiteling wil) met MicroDvd, en dan kun je het beeld gewoon stretchen (of dat je een kleine stukje links en rechts mist) zodat je echt fullscreen hebt.

dat bewijst weer al is, dat wij het ook niet altijd bij het rechte eind hebben :wink:

Tja, je kunt em dan wel strechen maar dat gaat wel ten koste van je resolutie! Er zitten nm maximale resoluties aan DivX verbonden! Voor PAL is dit 720 pixels in de breedte en 576 in de hoogte! Ga jij dit beeld dan uitrekken dan zal het sneller een blokkendoos gaan lijken!

Tja, je kunt em dan wel strechen maar dat gaat wel ten koste van je resolutie! Er zitten nm maximale resoluties aan DivX verbonden! Voor PAL is dit 720 pixels in de breedte en 576 in de hoogte! Ga jij dit beeld dan uitrekken dan zal het sneller een blokkendoos gaan lijken!

Vreemd, dat heb ik nooit als ik stretch

Originally posted by jojk

Vreemd, dat heb ik nooit als ik stretch

Komt omdat jij het maar een heel klein beetje oprekt. Dan past ie zeg maar 576pixels in 20cm terwijl hij het anders in 18cm zou doen! Dit zijn maar vb cijfers, maar het ID is hetzelfde! Als je procentueel gezien veel oprekt dan zal je zien wat ik bedoel! :wink:

Klopt als een bus… Je krijgt dan een beeld wat er niet uit ziet. De proporties kloppen niet meer en de mensen zien er een beetje raar uit :wink: En de blokken worden veel beter zichtbaar…

Hmmz… …voor mensen uit Big Diet is dit wel DE oplossing; dan lijken ze stukkie dunner :slight_smile:

Originally posted by jpschadde
Hmmz… …voor mensen uit Big Diet is dit wel DE oplossing; dan lijken ze stukkie dunner :slight_smile:

Niet helemaal… we hebben het er nm over dat we het beeld gaan oprekken! Dus dan zouden die mensen van Big Diet dikker worden! En das toch nie de bedoeling ervan, toch?! :wink:

Hej Wookstar…is het niet zo dat als ik met mijn tv-out kaartje die DivXmovie (breedbeeld dus met zwarte balken) poort naar mijn breedbeeld tvtje en em op 16:9 zet dat ze dan verdwijnen zonder zichtbaar verlies??? :smiley:

Originally posted by -=HeadLesS=-
Hej Wookstar…is het niet zo dat als ik met mijn tv-out kaartje die DivXmovie (breedbeeld dus met zwarte balken) poort naar mijn breedbeeld tvtje en em op 16:9 zet dat ze dan verdwijnen zonder zichtbaar verlies??? :smiley:

Normaal is het zo dat als je via je TV-out een movie op een normale tv kijkt dat je dan een clone van je monitor krijgt op je tv.
Aangezien jij op je TV dus die clone wilt gaan bekijken dan moet je ervoor zorgen dat het formaat van het orig beeld overeenkomt met de afmetingen van je tv! Bij breedbeeld zou je dan dus ervoor moeten zorgen dat die balken op je monitor ook buiten beeld vallen, wat moeilijk gaat worden!
Maar er zijn gloof ik bepaalde progjes die het proces van monitor naar tv behandelen! Misschien dat die het wèl kunnen?! Weet dat nie, nog nooit gebruikt! :wink:
Maar zowieso is je tv-breedbeeld groter dan de originele maat van je DivX movie, dus moet je de movie oprekken; dus verminderen in kwali!
Eigenlijk moet je het gewoon is proberen om zelf te kunnen oordelen over de kwaliteit! :stuck_out_tongue: