DivX fixen

vbimport

Wie is in deze scene een beetje actief?!
Ben zelf nu busy met 1tje te maken volgens het Makefilm pricipe.
Iemand die hier iets van weet?!

what’s the problem mate ?

Ben alweer een stap verder ermee. Ik kon nm nie de audio capturen in VirtuaDub (onder 2K) maar in ME deed ie het wel! :wink:

Op dit moment ben ik de LowMotion DivX aan ut fixen (zit nu op me ma d’r pc! :wink: ) En dan met MakeFilm de FastMotion, LowMotion en audio joinen!

Ben benieuwd of dit nou echt een beter resultaat opleverd! Omdat nu Fast en Low gecombineerd worden in de film! Iemand bevindingen hiervan?!

normaal ist die nu vloeiender enzo

Originally posted by Mattel007
normaal ist die nu vloeiender enzo

Das wel de bedoeling ja! :stuck_out_tongue:
Tering, je moet gewoon 2x die hele movie encoden!! Eerst FastMotion en dan LowMotion!
Had de FM al gedaan en de LM ook maar nu deed die LM het gewoon nie! Damn, 4,5 uur voor nix laten werken die PC!! haha! Zet em zo wel aan als ik weg ga, dan is ie vannacht wel klaar!
Dan nog joinen en sound toevoegen en dan zou ut klaar moeten zijn!

We shall C! :cool:

Haha, ik weet percies hoe je je voelt. Ik ben zelf ook aan het experimenteren met FM en LW, maar dan met Nandub. Ik had dus ook twee keer de film gecodeerd, maar kwam er toen achter dat ik de film verkeerd had geript op 20fps ipv 25fps waardoor de film schokkerig verliep -> 9 uur voor niets :frowning:

Maar ik ga weer een poging wagen want SBC (Smart Bitrate Control = LM/FM) is gewoon vele malen mooier dan een standaard LM DivX…

Originally posted by G@M3FR3@K
[B]Haha, ik weet percies hoe je je voelt. Ik ben zelf ook aan het experimenteren met FM en LW, maar dan met Nandub. Ik had dus ook twee keer de film gecodeerd, maar kwam er toen achter dat ik de film verkeerd had geript op 20fps ipv 25fps waardoor de film schokkerig verliep -> 9 uur voor niets :frowning:

Maar ik ga weer een poging wagen want SBC (Smart Bitrate Control = LM/FM) is gewoon vele malen mooier dan een standaard LM DivX… [/B]

Volgens het MakeFilm proces moet je gewoon bepaalde instellingen goed zetten afhankelijk van je FM movie!
Maar net was die LM.avi weer nie goed! :frowning:

Originally posted by Wookie
[B]

Maar net was die LM.avi weer nie goed! :frowning: [/B]

en zo blijven we bezig he

Originally posted by Wookie
Maar net was die LM.avi weer nie goed! :frowning:

Ik denk dat ie geen LM movie met “keyframes op 1” kan afspelen ofzo! Dat zou betekenen dat ik weer opnieuw een FM moet maken (4,5uur) en daarna weer een LM (4,5uur) moet maken! Pfff…! :frowning: Alleen dan met keyframes elke 3 ofzo!!
Ach ja, zet ik me pc zo weer aan voordat ik weg ga. Als ik dan thuiskom is de 1e tenminste al klaar! :wink:

het is een leuke maar tijdrovende hobby heb er al verschillende dagen aan versleten en nog steeds geen fatsoenlijk filmpie

Ik heb wel fatsoenlijke movies gemaakt maar ut kan beter!! :wink:
Maar weet dat het beter kan… dus gaan we dat eens proberen! :stuck_out_tongue:

Had btw een FastMot. gemaakt met 3 keyframes en weer gezeik! Deed ut dus nie! :frowning:

Nu maar is één maken met de framesets op 5! Kijken wat ie dan doet!

Nou word ik gek!! :mad:

Ik krijg gewoon geen 1 movie meer werkend! Telkens:

Gebruik FlaskMpeg 0.594 en heb de Vobjes op me HD staan!
Instellingen in Flask:
Ouput:
FastMotion : 1/3/5 keyframe (alles kut!) - smoothness @ 75% - bitrate @ 2000
audio : gewoon wave sound (sound moet toch weg daarna om met MakeFilm te werken) / don’t process audio

Global options:
Video : 720x576 - 25 fps (zelfde als input)
audio : Decode of Don’t process maakt nie uit! Freq. blijft utzelfde!
… de rest onveranderd!

IEMAND PLZ!!!
thx! :wink:

gebruik flask 6 is

Originally posted by Mattel007
gebruik flask 6 is

Heb ik geprobeerd maar die pakt elke vob apart!! Dan zou ik daarna alles moeten joinen! Of doe ik iets nie goed?!

pfff je bent wel weer lekker bezig heh Wookie…welke movie ben je aan het DivXu? Misschien dat ik em al heb liggen…snap wel dat je het alsnog wil weten, maar kan je helaas nie helpen…nog steeds nie aan begonne :wink:

kijk hier eens http://home.hccnet.nl/ji.rothuizen/ hier staat een volledige beschrijving wat jij volgens mij wilt

greetings hank

De volledige beschrijving heb ik wel, tis alleen dat iets nie goed zit!
Heb net met Smartripper alle vobs van DVD opnieuw geript en deze tot 1 vob van bijna 4 gieg laten smelten.
Ik ben nu busy met me pc maar zet em straks wel aan om te converten naar fast motion!

…nfo follows…

Ben d’r uit! Het probleem was dat me Partitie vol was zodat ie niks kon wegschrijven! Helaas geen waarschuwing van windows maar ja!

Dus het is gelukt! Ik heb die DivX met Makefilm kunnen maken zodat in de langzame scenes Lowmotion gebruikt wordt en in de snelle scenes Fastmotion!
Ik heb elke frame een keyframe laten aanmaken en het ziet er echt beter uit!

Nu ga ik experimenteren met verschillende bitrates maar zal jullie daar hier nie verder mee lastig vallen nu ik zie dat er een DivX forum is op CDfreaks! :wink:

L8rz…!!

Ik ben zelf eindelijk ook klaar met een SBC film. Deze heeft dus Smart Bitrate Control en gebruikt Low en Fast motion DivX. Ik ga binnenkort beginnen aan een handlediing voor de geïnteresseerden :wink: Komt op mijn site te staan.

Greets!

Ik weet niet wat voor beesten van PCs jullie hebben, maar bij mij duurt een DVDke ongeveer 12 uur om naar DivX;-) om te zetten en da maar allee in in LowMotion

PC: PIII-450 MHz 256 Ram (133 MHz), G-force DDR, de rest van mijn configuratie lijkt mij onnodig om te vermelden

flask converteerd maar tegen 2 of 3 fps . . .

iemand tips ???