DivX-films spelen in slow-motion af

vbimport

Als ik een divx-film open gaat het beeld 2x zo langzaam maar het geluid speelt goed af.
Dit gebeurd in meerdere spelers zoals playa, WMP, PowerDivX, enz.

Ik heb de nieuwste divx-codec nl. 4.11. Maar af en toe als ik hem installeer krijg ik de boodschap: 'Kan divxdec.ax niet openen om te bewerken'. Dit bestand staat in de win-sytem32-dir.

Heeft iemand hier een oplossing voor ??

ik heb zo’n foutmelding ook eens gehad en bij mij lag het probleem toen bij vobsub plugin. Die moest ik toen uninstallen en een oudere versie gebruiken(tevens het ging bij mij om vobsub 2.04).

Kweet niet of je der iets aan hebt maar dat was het toen bij mij. Dus het kan misschien weleens zijn dat het een andere plugin is die bij jouw de problemen veroorzaakt.

Heb naar vobsub gezocht maar kon helaas niets vinden…
(dat doe je toch gewoon met ‘start->zoeken->naar bestanden’ ??)

Koop gewoon een snellere PC!

Originally posted by Buba
Heb naar vobsub gezocht maar kon helaas niets vinden…
(dat doe je toch gewoon met ‘start->zoeken->naar bestanden’ ??)

Ik denk zo te horen dat je vobsub niet geinstalleerd hebt.

Maar hetgeen wat je misschien ook kan proberen is een oudere divx codec want misschien heb je gewoon nu even pech en wil de nieuwste codec nu bij jouw niet werken.

bijvoorbeeld op http://dvd.box.sk/indexN.php3?pid=divx&prj=soft2&tools=codecs kun je verschillende codecs vinden. Persoonlijk vind ik deze(Mpeg4 DivX 3.22b codec) nog steeds 1 van de betere voor divx 3.xx films. Maar als je ook divx 4.xx films hebt dan zul je ook een divx 4.xx codec moeten hebben en dan moet je even gewoon een paar codecs proberen als je ze bij allemaal hebt dan denk ik dat je het probleem ergens anders moet zoeken.

Edit:
Ik zag ook net dat divx 4.12 er voort is dus misschien is het het wijst om die eerst te proberen.

Ik heb verschillende codecs geprobeerd maar zonder succes…
3.xx codecs worden door winXP niet geaccepteerd.

:frowning: :frowning:

[B]Ik heb verschillende codecs geprobeerd maar zonder succes…
3.xx codecs worden door winXP niet geaccepteerd.

:frowning: :frowning: [/B]

huh ?

Overigens heb ik ook die fout met divx 4 gehad , je moet gewoon even de file waarom het gaat (divxdecod32.dll of zoiets) in je windows\system32 directory even hernoemen en dan op retry klikken , dan gaat het opeens wel

Originally posted by Mr. Belvedere

huh ?

Daarmee bedoel ik dat je het bericht krijgt: de software die u installeert voldoet niet aan de eisen van de windows logo-test… (en daarna een heel verhaal over dat het systeem mogelijk instabiel wordt)
Ik heb alleen het bestand divx.dll in de system32-dir staan… misschien bedoel je die?? Maar dat boeit niet meer want na uninstal van divx-codec wordt ook divxdec.ax verwijderd dus daar zal het niet aan liggen.

hetgeen wat ik denk dat nu wijzer is om eerst is te achterhalen wat je allemaal hebt draaien als je een divx film afspeelt. Het makkelijkst lijkt mij om bijvoorbeeld hiervoor zoomplayer, ieder ander is ook goed zolang je maar kan zien welke plugins/addons zijn geladen tijdens de film, (www.inmatrix.com) te gebruiken.

Als je zoomplayer gebruikt kunje dat als volgt zien:
in zoomplayer laad je een film en speel hem af en blijf voor het gemak even in venster modes en dus niet fullscreen.

Als de films speeld klik je in de venster op de film op de rechtermuisknop. Vervolgens krijg je dus een submenu en dan kijk je naar “filter properties” hier zie je welke plugins/addons geladen zijn.

Misschien zie je al iets waarvan je denk dat het der niet in thuishoort en dan heb je hopelijk iets waarmee je enig idee hebt waar het probleem kan liggen.

Anders probeer de filters eens en kijk eens wat voor setting al die filters hebben want misschien staat der wel ergens net iets fout voor je maar onthoud wel voor het gemak je oude settings voor het geval je iets fout gekozen hebt. In geval van twijfel kun je natuurlijk altijd proberen te vragen of iemand weet wat het is als je denk dat het niet wijs is om iets te veranderen.

Ook kan het misschien wijs zijn om je decoder wat lager te zetten want dat wil somsook wel eens voor problemen zorgen.

Een andere mogelijkheid wat je kan proberen is als je een film afspeeld om een te kijken of der nog meer applicaties zijn die dan ineens je processor belasten.

succes

Daarmee bedoel ik dat je het bericht krijgt: de software die u installeert voldoet niet aan de eisen van de windows logo-test… (en daarna een heel verhaal over dat het systeem mogelijk instabiel wordt)

oh , dat moet je gewoon negeren , gewoon toch stiekem doorgaan

Wouw… het is opgelost met een hele simpele verandering.
Gewoon de ‘postprocessing level’ naar minimaal (wat overgens default is) schuiven en hoppa, hij doet het weer!!

Bedankt voor de “tip” psyduck !!! :slight_smile: :smiley:

Wouw… het is opgelost met een hele simpele verandering.
Gewoon de ‘postprocessing level’ naar minimaal (wat overgens default is) schuiven en hoppa, hij doet het weer!!

Persoonlijk vind ik dit niet de meest goede oplossing tenzij je processor al wat ouder is of je over weinig geheugen beschikt.

Maar het is in iedergeval voor momenteel zou ik zeggen dat het een redelijke tijdelijke oplossing. Maar ikzelf zou toch nog zo nu en dan eens proberen te zoeken naar de fout mits je pc natuurlijk het aankan.

Het zal waarschijnlijk wel aan m’n PII 300 liggen want anders zou die wel op MAX kunnen draaien… maargoed, hij doet het (voor nu). En daar gaat het om.

Ik heb dit probleem ook maar dit doet zich enkelt voort bij films die met ac3 zijn en aleen op me windows xp machine(1800xp,512ddram,gf3 64mb)

Op me andere pc die draait op w98(1,2ghz amd,256ddram,gf2 32mb)werken de films vloeiend en zonder problemen dus aan de pc`s ligt het niet.

Ben zelf erg benieuwd waar het aan ligt.