DivX films en systeemeisen

Wat zijn de minimale systeemeisen om DivX films af te spelen? Ik heb een celeron 433, maar bij snelle films (dus veel explosies, enz) begint het beeld toch te haperen.

Als ik een ‘gewone’ film bekijk zoals American Pie, dan heb ik nergens last van.

Elke DivX zou het gewoon goed moeten doen bij jou hoor…heb je problemen dan ?
Je hebt alleen die DivX codec nodig en die staan gewoon op die cds, je had van mij toch 2 DivX films ?

Ik heb begrepen dat je voor een goed beeld, een pentium II nodig te hebben.

En dit lijkt mij dus hier het probleem te zijn.

Voro softwarematige DVD heb je minimaal een Pentium II nodig, liefst boven de 400 MHz.

Geheugen speelt ook mee, net als het aantal residente programma’s. Probeer op het moment van DVD (of DIVx) alle andere programma’s uit te zetten, dat wil nog wel eens schelen.

Da_Taxman

Mijn configuratie:
Celeron 400@433 MHz (opgevoerd hè!!! )
64 MB
40X cdrom

Moet toch kunnen dacht ik zo.
Misschien ligt het aan mijn cdrom speler?

De films zijn wel goed hoor Vitamin C, maar zoals ik al zei bij explosies en snelle beelden hapert hij.

Ligt dus gewoon aan mijn pc. Misschien moet ik dma aanzetten van mijn cdrom, als dat niet al aanstond.

Ga vanavond nog wel eens proberen, want morgen heb ik lekker vrij

GR33TS

Ps. Vitamin C, ik heb alweer 3 nieuwe bij je besteld

Ik heb laatst american history X gekeken op
een 166mmx

niet een hapering

wanna trade ? http://basvcds.8k.com

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Bas:
[b]Ik heb laatst american history X gekeken op
een 166mmx

niet een hapering

wanna trade ? http://basvcds.8k.com [/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Ja dat is ook geen snelle film. Ik heb ook American Pie en die heeft helemaal geen haperingen, maar The Matrix wel als je beginnen te schieten enz.

Trouwens, waar heb je American History X vandaan??? Die moet ik ook hebben, maar wel op DivX, dus geen screener of zoiets.

Please post even het adres hier, Bas.

Alvast bedankt!

GR33TS, G@M3FR3@K

Ik heb American History X op DIVX, als je hem wilt hebben email me op:
cds_nl@gmx.net

Maarten.

Misschien is dit een beetje offtopic, maar wie weet dit:

Ik heb een Athlon 600, 128MB. Als ik een ASF film afspeel met Media player 6.4 dan stottert dat ding enorm! Of ik van cd of van harde schijf speel maakt nix uit. Ik heb al heel erg veel met de instellingen van Media player zitten kloten maar ook dat helpt niet!! Hardware matige versnelling staat aan.
Ohja, op mijn oude Pentium II-350 werkt het wel prima!

Greeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzz

mooi, maar degene die geen divx cds kopen konden ergens divx codex downe iemand ff url daar nog van plz?

sjees, begint hier lijk verkoop te worden hehe

kijk es op http://www.gdivx.com/

Kan je op een Pentium 133Mhz met 512cache en 64ram, videokaart van 2mb. divx op afspelen?

Ik heb dat probleempje ook. Ik heb een Pentium II 300 + 64 Mb, maar als ik Blue Streak wil gaan kijken, hapert mijn pc meteen al bij het begin. Geluid loopt niet goed en dat soort ongein. Wat ook raar is, is dat ik geen DivX films kan kijken met Mediaplayer, maar wel met Realplayer en ik heb die DivX 3.11 CODECS (of zoiets) wel geïnstalleerd.

Never mind, ben er al achter gekomen .

[This message has been edited by Jamalski (edited 09 May 2000).]

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Redneck:
[b]mooi, maar degene die geen divx cds kopen konden ergens divx codex downe iemand ff url daar nog van plz?

sjees, begint hier lijk verkoop te worden hehe[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

Bij Vitamin CD’s waar ik mijn DivX koop staat de plugin op de cd Dat is pas service

Ps. Vitamin C, mijn pagina is tijdelijk (hoop ik) offline… Dus ik heb je banner nog niet kunnen plaatsen. Kut Quickonline!

Enne cds_nl, the money is on it’s way!

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Gamefreak_cd_copy:
Ps. Vitamin C, mijn pagina is tijdelijk (hoop ik) offline… Dus ik heb je banner nog niet kunnen plaatsen. Kut Quickonline!

Enne cds_nl, the money is on it’s way![/B]<HR></BLOCKQUOTE>
Er bestaat ook e-mail hoor
je had ze ook kunnen mailen ipv hier te plaatsen?
toch?

Had ook gekund ja, maar nu had ik drie mensen in één klap (Redneck, Vitamin C en cds_nl)

♪ GR33TS ♪

ja ik heb een pc met 3.0 GHz prosessor, 64 mb RAM, en een dvd speler met 16x dvd-rom. ik kan hiermee geen dvd kijken. wat is er nog verder nodig dat ik dit wel kan doen??

Waarom je dit post in een thread van zeven jaar oud is me een raadsel, maar om dvd te kunnen bekijken op een personal computer heb je nodig:

• een pc ; je 3.0GHz systeem moet voldoende zijn
  • een dvd speler in die pc : die 16x moet het wel doen
  • een besturingssysteem : ubuntu of windows xp of zo
  • een programma die de dvd’s voor je af speelt : windvd of AVS of iets dergelijks

mss rare vraag maar wat doe jij met een 3 GHz als je maar 64 mb ram hebt?? lol Als je nu zou zeggen dat je 64 GB RAM zou hebben vind ik het nog aannemelijk, maar mij lijkt dat zelfs een 3 GHz niet vooruit te branden is met 64 mb. Maar dat is mijn eigen mening dan… Enne RAM? ik zou zeggen DDR DDRII whatever maar goed :smiley:

mzzl Dúnedain