Divx_computer

vbimport

Stel: Ik heb een pc die ik wil dedicaten (opdragen) aan het afspelen van divx en dvd films. Omdat het apparaat op een vrij ‘makkelijk indringbare’ plaats komt te staan is het een low end pc. Wat ik nu in gedachten heb:

P1 166 MhZ
Grote hd
Veel Ram

En dan nog een zeer goeie videokaart. Is het hiermee mogelijk om divx films af te spelen of wordt dat heel tricky? (En kun je een 166 MhZ opklokken?)

Ik had ooit eens in een maandblad (oog en oor) wel een redelijke “PC” ( http://www.dvdtimes.co.uk/getstory.cgi?story=819 ) gezien die je zou kunnen gebruiken voor Divxen en dergelijke met een best wel goede prijs prestatie verhouding.

Maar ik denk niet dat een P166 heel erg geschikt is voor het afspelen van divxen maar je kan het eens proberen he.

volgens mij heb je voor divx tenminste een PII-350 nodig om ze goed af te spelen

Originally posted by Keith
volgens mij heb je voor divx tenminste een PII-350 nodig om ze goed af te spelen
Klopt… met een p166 zal je het niet redden ook al heb je veel RAM :frowning:

En bij een trage computer ook nooit de divx afspelen via de mediaspeler want die gebruikt de processor ontzettend veel.
Je kunt hier: http://www.gdivx.com/ een hele goede divxspeler downloaden.

Ik denk dat je ook wel iets zwaarders dan een 166 nodig hebt om divx tekijken.
Ik met me 350mhz en 128 mb heb nog problemen met divx kijken helemaal als ze heel hoog gecodeert zijn.

juist, DivX heeft een goeie processor nodig, zeker 400mhz.

Een 166 is moeilijk over te klokken, maar het is niet onmogelijk. Als je hem dan overklokt, is het resultaat ook weer niet zo overdonderend. Het hoogste waar ik onze ouwe 166 op heb laten lopen was 179,nogwat mhz. Dat is nix vergeleken met mijn andere ouwe PC, die klokte ik van 366 naar 550.

kep hier geen problemen … draai op me server (pII 300) met g400 zonder problemen alle divx af …
en dat terwijl dat ding nog staat te sluizen ook … :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mijn K6-2 400 maakte er ook altijd een bende van met DivX! :frowning:
Nu geen problemen @ 1300! :wink:

een maat van me kijkt op een PII 200 Mhz.

32 MB Ram geloof ik een een Voodoo II kaartje.

Het KAN dus wel, maarja… …ik houdt het bij me AMD @ 1200 :stuck_out_tongue:

een pII 200?
was dat dan?

NO PII350 64Mb ======= NO DIVX!!!

Originally posted by Wize
een pII 200?
was dat dan?

ehm, jij ‘stickt’ wel erg letterlijk bij cdfreak

hmmz… ?
Ik denk dat ik bedoel Pentium II op 200 Mhz (MegaHertz).

Maar dan gaat het wel wat langzamer zegt ie… …echter; het lukt :slight_smile:

ik wist niet eens dat er al een pII op 200 MHz was … ik dacht alleen in normaal socket 7 formaat … laat ik het zo maar zeggen dan … anders denkt iedereen dat ik “stick” …

Originally posted by Wize
ik wist niet eens dat er al een pII op 200 MHz was … ik dacht alleen in normaal socket 7 formaat … laat ik het zo maar zeggen dan … anders denkt iedereen dat ik “stick” …

how, ik volg je niet. Al een p2 200?

ik bedoel dus …
ik wist niet eens dat er toentertijd een pII was die op 200 draaide … volgens mij was dat dus socket 7 …
snappie um?

Originally posted by R0bby
[B]juist, DivX heeft een goeie processor nodig, zeker 400mhz.

Een 166 is moeilijk over te klokken, maar het is niet onmogelijk. Als je hem dan overklokt, is het resultaat ook weer niet zo overdonderend. Het hoogste waar ik onze ouwe 166 op heb laten lopen was 179,nogwat mhz. Dat is nix vergeleken met mijn andere ouwe PC, die klokte ik van 366 naar 550. [/B]

Ik heb hier een 166 lopen 210 zonder problemen… retestabiel dat ding…

beste oplossing = een goedkope AMD DURON 700Mhz kopen !!!

dit is dus gene zever ! als het goedkoop moet zijn voor perfect divx te kunnen encoden moet je ff een duron kopen ,
kost bijna niets van geld ! 3500fr ! (18.5fr = 1gulden)

en die 700Mhz duron kan dat perfect zonder fouten ! :wink:

Met mijn pentium II 450 mhz lukt het!