Dit zijn tenminste echte fans!

vbimport

Knip en plak van FokZine:

Australiërs nemen de Star Wars films wel erg serieus. Bij een volkstelling vulde ongeveer 250.000 mensen onder het kopje 'geloof' het woord 'Jedi' in.

Dit zorgt ervoor dat er in Australië meer mensen voor 'The Force' staan dan voor het Baptisme en de Lutherijnse kerk.

Helaas voor deze lightsaberhelden: het Australische bureau voor statistiek heeft deze formulieren als ongeldig verklaard.

Tja... grappig is het wel :D...

“Jedi Knights” is een officiele religie :slight_smile:

//edit//

ah , had een fokmongool ook al gepost

//end of edit//

wel flauw, het zou de eerste religie zijn die door middel van film zijn bestaan wist te creeeren.

Kijk, dat 1 of 10 mensen zo gek zijn om Jedi te doen, ala. maar 250.000! Dat is haast 2x een stad als Haarlem(!):cool:

En ik denk niet dat het verstandig is om formulieren ongeldig te verklaren als je uitkomst niet aan je verwachtingen voldoet.
Als het CBS dat zou doen, zou ik er niets meer van geloven…

Is toch logisch. Het verhaal van de jedi en de Force is toch heel mooi. Het spreekt aan, zeker nu andere religies het minder doen.

Originally posted by Totibbs
En ik denk niet dat het verstandig is om formulieren ongeldig te verklaren als je uitkomst niet aan je verwachtingen voldoet.
Als het CBS dat zou doen, zou ik er niets meer van geloven…

[ul]
[li]Er zijn leugens, meer leugens en er is statistiek.
[/li][li]Vertel me wat je wilt bewijzen en ik bewijs het met statistiek.
[/li][/ul]
Denk dat die twee stellingen wel aangeven hoe ik over statistiek denk :wink: . Bij statistiek is het van belang om na te gaan welke vooronderstellingen gedaan zijn. Op basis van de vooronderstellingen kan men pas echt inschatten wat de waarde van statistieken zijn.

Zo is het in mijn werk precies zo, baken je werkterrein af met genoeg feiten en veronderstellingen, zodat er nog maar 1 antwoord mogelijk is. Blijkt het antwoord achteraf niet de oplossing voor het feitelijke probleem te zijn, dan is er achteraf niet voldaan aan de vooraf gestelde feiten en veronderstellingen.

Originally posted by Da_Taxman
[B]

[ul]
[li]Er zijn leugens, meer leugens en er is statistiek.
[/li]> [li]Vertel me wat je wilt bewijzen en ik bewijs het met statistiek.
[/li]> [/ul]
[/B]

Ook een beetje zwart-wit. :wink: Statistieken kunnen en worden vaak misbruikt, maar ze hebben ook veel nut. In de richting waar ik zit (geschiedenis) kan het een slok op een borrel schelen als er over een bepaalde periode goede statistieken voorhanden zijn.

Binnenkort bij CdFreaks : De CloneCD religie :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile: