Disketteprobleem

vbimport

als ik boven een diskette schrijf en deze dan beneden wil overzetten zegt windows altijd dat drive a:\ ni gereed is
ik heb dit probleem reeds een langere tijd maar nu hangt het echt mijn kl*ten uit

boven kan ik alles lezen en schrijven ook diskettes van beneden en van andere computers

vrienden hun diskettes kan ik ook enkel boven lezen maar niet beneden

het komt er dus op neer : HELP

plz react fast and not off-topic thx (laatste zeker ni doen plz)

Originally posted by MaFd0n
[B]als ik boven een diskette schrijf en deze dan beneden wil overzetten zegt windows altijd dat drive a:\ ni gereed is
ik heb dit probleem reeds een langere tijd maar nu hangt het echt mijn kl*ten uit

boven kan ik alles lezen en schrijven ook diskettes van beneden en van andere computers

vrienden hun diskettes kan ik ook enkel boven lezen maar niet beneden

het komt er dus op neer : HELP

plz react fast and not off-topic thx (laatste zeker ni doen plz) [/B]

Daar heeft ik geen standaard oplossing voor , wel een moeilijker.

Verwissen de beide diskettedrives eens in de computers en kijk of het probleem zich ook mee verplaatst. Dan denk ik dat het echt je floppy disk drive is die gewoon kapot is (of zijn kop op een klein verschil heeft zitten met de rest van 'swerelds diskettedrives). Mocht het probleem op de originele “foute” computer blijven , dan weet je in ieder geval dat het niet aan de diskette drive ligt , misschien wel aan de controller en/of bandkabel ?

Wie gebruikt er nou nog floppy’s? Intel en MS willen met ingang van volgende jaar helemaal van de floppy drive afstappen!

[back-on-topic]
Geen idee, vreemdt probleem, maar idd ff met de hardware spelen!
[/back-on-topic]

Originally posted by Sorcerer
Wie gebruikt er nou nog floppy’s? Intel en MS willen met ingang van volgende jaar helemaal van de floppy drive afstappen!

Dat idee is van de hand gedaan , beetje veel tegenstand gekregen… overigens wilden ze ook de com en lpt poorten weg hebben , alleen nog maar usb en firewire

Ik zou er geloof ik niet eens mee zitten, me com poorten zitten onder een laag stof van 12cm en me lpt gebruik ik ook alleen maar als ik af en toe een scannertje leen!