Diskette

kan iemand mij vertellen hoe ik onder windows-xp prof
een diskette kan formateren rechter muis knop en dan kiezen voor formateren werkt niet :confused: :confused:

start-> uitvoeren -> format a: /q

?

indien je echt wilt formatteren, kies dan voor format a:/u :wink:

Originally posted by simply
kan iemand mij vertellen hoe ik onder windows-xp prof
een diskette kan formateren rechter muis knop en dan kiezen voor formateren werkt niet :confused: :confused:

En waarom kan dat nie???

sorry tax werkt niet ik krijg deze melding

Kan Nieuw-Textdocument niet kopieren. De diskette is tegen schrijven beveiligd

Verwijder de schijfbeveiliging op deze diskette of gebruik een andere diskette

En het vreemde is ik heb hem niet eens beveiligd had een nieuw doosje gekocht diskette in mijn a drive gedaan en ik krijg deze vage melding snap er niks van (is mijn a drive stuk):confused: :confused:

Check of dat schuifje op de juiste positie staat (dicht dus)

Ik kan niets anders bedenken.

probeer eens te booten met een diskette (verander je boot seq. in je bios) wellicht heb je in je bios de diskdrive wel uitgezet. Werk je onder XP, die loopt ook nog wel eens vast op dit soort rariteiten (bestand nog steeds in gebruik e.d.)

Misschien heb je zelf het kabeltje verwisseld (verkeerd om) maja als je niet kan booten met de juiste bios instellingen, dan lijkt me idd dat je diskdrive het heeft begeven, misschien kan je de diskdrive eens uitproberen op een andere pc.

Originally posted by simply
[B]sorry tax werkt niet ik krijg deze melding

Kan Nieuw-Textdocument niet kopieren. De diskette is tegen schrijven beveiligd

Verwijder de schijfbeveiliging op deze diskette of gebruik een andere diskette

En het vreemde is ik heb hem niet eens beveiligd had een nieuw doosje gekocht diskette in mijn a drive gedaan en ik krijg deze vage melding snap er niks van (is mijn a drive stuk):confused: :confused: [/B]
Sommige compac pc’s hebben in het BIOS de mogelijkheid om de diskdrive te locken. Zodat je geen files naar de disk mag schrijven. Misschien is er iets in jou bios dat je dat ook in kan stellen?