DISKETTE STATION werkt niet

vbimport

hoi ,
als ik naar m’n diskette station ga en ik open ze zegt hij dit , en ik kan niet meer zien wat op de diskette staat want hij opent ze niet ? ik heb windows 2000 Pro , AMD thunderbird k7 1000mhz , cd-rom ,cd-writer enz weet iemand wat het zal zijn ?

Kan het schijfmedium niet herkennen. Het medium is mogelijk niet geformatteerd.

Dank U:)

Hmmz gebeurt dit bij iedere diskette die je erin duwt? Dus ook een (goede) geformatteerde diskette? Indien dit het geval is denk ik dat je er goed aan doet te controleren of de kabel van je floppy drive (die grijze flatcable) er goed opzit.
Wat er ook aan de hand kan zijn is dat in je BIOS de floppz drive verkeerd is ingesteld (er moet staan: 1,44MB 3,5", stel er staat 720k ofzow… dan klopt het niet…).

1. diskette kapot
    of
  2. Diskettestation niet goed aangesloten
    of
  3. Diskettestation kapot

ad 1)
Dit is eenvoudig te controleren door te doen als Dee-ehn zegt, probeer eens een diskette waarvan je zeker weet dat deze goed is (test voor de zekerheid even op andere PC).

ad 2)
Brand het lampje van het diskettestation continu?
Zo ja, dan is de flatcable verkeerd om aangesloten.
Heeft het diskettestation het eerder wel gedaan en is dit een recent probleem, of is het een probleem dat zich vanaf het begin heeft voorgedaan (of is dit de eerste keer dat je diskettestation gebruikt, wat ook heel goed mogelijk is want ik gebruik de mijne bijna nooit)

ad 3)
Als het eerder wel goed werkte maar nu ineens niet meer dan kan het best zo zijn dat het diskettestation defect is (die kans is met electronische apparatuur nu eenmaal aanwezig). Ga dan met de PC naar de winkel (of alleen het diskettestation als je die los gekocht hebt) en laat deze daar nakijken voor de zekerheid en koop een nieuwe.

jamaar hij heeft altijd goed gewerkt , en ik gebruik dat ook maar eens 1 of 2keer om de 2,3maanden , dus ik vermoed dan dat u stuk maar hij is 7 maanden oud de pc , en nu al stuk , maarja ik heb nog garantie dus , moeten ze het maar maken zeker ?

ik had eerst windows ME en werkte prima , en met dieje windows 2000 Pro , werkt die precies nie meer ?

Bedankt dat ge wilt Helpen

:slight_smile: :frowning:

of zou het kunnen liggen , aan dat sircam vuris ik heb dat gehad , en heb het gewoon verwijdert

Ik zou gewoon naar de winkel gaan en zeggen dat je diskettestation het plots begeven heeft, wat ook zo is, en die laten vervangen.
Voordat je dat doet zou ik eerst is een andere drive lenen en proberen om te kijken wat ie daarmee doet.

Je kan ff je disk-station in een andere pc tryen…doe ie het wel dan is nie kapot, maar misschien je mobo wel? Maar je hebt niet zitten tweaken ofzo in de hardware dus dan lijkt het me logisch dat ie het niet doet en dat ie gewoon verrot is gegaan :slight_smile:

wat bedoel je met tweaken ?

Dank u

en hoe kan ik dat maken ?

dank U

Originally posted by donfrabrizio2
[B]wat bedoel je met tweaken ?

Dank u [/B]

Opvoeren… je sys sneller laten lopen dan voor de snelheid waarvoor je em aangeschaft hebt.

Alstu.

Originally posted by Wookie
[B]
Opvoeren… je sys sneller laten lopen dan voor de snelheid waarvoor je em aangeschaft hebt.

Alstu. [/B]

Sja dit keer bedoelde ik eigenlijk gewoon dat je niet bezig was geweest om instellingen te veranderen of met de hardware aant sjouwen bent geweest…:wink:

heb je em al ergens anders in getest?

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

Sja dit keer bedoelde ik eigenlijk gewoon dat je niet bezig was geweest om instellingen te veranderen of met de hardware aant sjouwen bent geweest…:wink:
[/B]

En dat noem jij Tweaken?! Vreemde woordenschat hebbie dan! :stuck_out_tongue:

En dat noem jij Tweaken?! Vreemde woordenschat hebbie dan! :stuck_out_tongue:

Bijdehandje…als we zo gaan doen…

Tweak: to make small adjustments in or to <tweak the controls>

Dus een aanpassing in de hardware. Dus in dit geval gewoon goed gebruikt…

Men Woordenschat is nog prima hoor Wookie :cool:

Originally posted by -=HeadLesS=-
… of met de hardware aant sjouwen bent geweest…:wink:

Tweaken?! :wink: hehe!

Tweaken?! :wink: hehe!

:stuck_out_tongue:

sjaah what more is there 2 C! :smiley: