Disk boot failure

Soms krijg ik die melding als ik men pc reboot, het gaat hier over de 2de hd (primary ide slave). Het is een Seagate 60GB 5400 RPM IDE HD.

Dit gebeurt nogal willekeurig en daarom weet ik niet aan wat het zou kunnen liggen :confused:

Gister had ik ook nog een raar probleem: namen van die files en dirs in d:\download waren totaal fucked up na een reboot. Scandisk heeft alles wel hersteld (maar toch moest ik nog een paar honderd files en dirs terug renamen). Dit gebeurde ook gewoon na een reboot (ik was een mp3 aant spelen, en dit ging op een of andere manier niet vloeiend meer dus ik rebootte)

Hoe kunnen zulke dingen nu gebeuren? Met men oude hd is dit nog nooit gebeurd.

Heb ik ook eens gehad… onder win98, alle dirs op m’n c:/ hadden een nummer gekregen. (dir001, dir002, dir003 etc)
Heel vreemd.
Toen maar een 14 dagen oude ghost eroverheen gegooid.
Weer een hoop gekloot op nix af, Bill weer bedankt !

Ziet eruit als een virus.

Originally posted by siebeduin
Ziet eruit als een virus.

Dat kan inderdaad :

Voorbeeld 1
Voorbeeld 2

Ik denk niet dat het een virus is, ik heb nog nooit vage mails gehad enzo en me virusscanner staat altijd aan, en wordt bijna iedere week geupdate.

Een virus lijkt me dus hoogst onwaarschijnlijk

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]
Dat kan inderdaad :

Voorbeeld 1
Voorbeeld 2 [/B]

Ik zie ook niet in hoe het renamen van jpg- en mp3-files tot dergelijke crashes kan leiden…

Nee dit is geen virus.

Dat verklaart ook niet dat je pc het de ene keer wel, en de andere keer niet heeft.

Maar klote is het wel.

Het is wel een virus … Het is windows

Originally posted by siebeduin
Het is wel een virus … Het is windows

wil iemand me even kietelen ? dan kan ik lachen ?

Ik heb intussen nog een paar keer een disk boot failure gehad (meestal wanneer ik tijdens de dag een keer moet rebooten).

Zou het niet kunnen liggen dat mijn HD te warm wordt ofzo, aangezien het nogal willekeurig gebeurt (maar het is nog nooit gebeurt als ik na een nacht mijn pc 's morgens weer aanzet).

In het geval het hieraan ligt, zou ik es willen weten welke cooler ik moet kopen en hoe ik dit moet installeren.

grtz, AmazDuke