Discotheken om 6 uur dicht in België?

vbimport

Ik hoor net op de radio een debat over een wetsvoorstel, dat alle discotheken dicht moeten om 6 uur. Dit zou het aantal weekendongevallen en drugsexcessen vermijden.

Yves Leterme, de CD&V politicus die het voorstel indiende, stoort zich vooral aan
“het fenomeen waarbij clubbers van vrijdag smorgens tot maandagmorgend continu aanwezig zijn in dezelfde club en dat dit alleen kan met niet-natuurlijke middelen”.
Uit het debat blijkt echter, dat er in België slechts 1 club is, die continu open blijft.

De uitbaters vrezen, dat het enkel een verschuiving zal veroorzaken; naar café’s enerzijds of naar privé/illegale clubs anderzijds. De uitbater van The Fuse (Brussel) vindt het vooral problematisch voor zijn (goede) verstandhouding met de buurt. Nu verlaten de bezoekers druppelsgewijs de zaal, waardoor de stewards dit in goede banen kunnen leiden. Wanneer ze allemaal tegelijk buitengezet worden, betekent dit automatisch meer lawaai, overlast voor de buurt en meer gevaar op de weg.

Wat is jullie mening?

Heb het ook gehoord. Nu, eigenlijk kan het mij weinig schelen want ik blijf weg uit discotheken. Maar voor de rest mag voor mijn part iedereen doen wat ie wil, zolang ze maar geen overlast veroorzaken. En als sommige loser besluiten om een heel weekend door te gaan op pillen, dan is dat hun zaak. Trouwens nog leuk voor de economie, met al die Fransen die hier komen feesten :slight_smile:

Tja ik kan me wel voorstellen dat sommigen een gevaar vormen door overmatig lang in de kroeg te hangen en veelvuldig pillen te slikken, maar of het sluiten van de dlub die mensen van dat gedrag laat veranderen, valt nog maar te bezien.

Het zou me niets verbazen als deze mensen hun heil ergens anders zoeken en het probleem hetzelfde blijft.

Ik denk dan ook niet dat het wetsvoorstel aangenomen zal worden, omdat het in feite om slechts één geval gaat…

Of dit een invloed gaat hebben op verkeersongevallen betwijfel ik.
Meeste ongevallen gebeuren toch tussen 3h en 6h.

Originally posted by BeBoP
Meeste ongevallen gebeuren toch tussen 3h en 6h.

Indien deze het gevolg zijn van de nachtelijke “drukte”, dan zal een vervroeging van de sluitingstijd wellicht averrechts werken (aangezien iedereen dan blijft tot het einde en de drukte dus korter, maar heviger zal zijn).

ik ben (een van) de nederlander(s) wie het totaal niet boeit wat er in belgie gebeurt.

Ik vindt 18.00 wel een beetje vroeg om te sluiten…

:bigsmile: