Disc Read Error

vbimport

Een “back-up” dvd (DataTrack dvd-r 4x General v2.0) van een spelletje bleek niet te beginnen met installeren.
Met alcohol clone 120% probeerde ik dan maar een disc image te maken, maar zo rond 90% gaf ie een ‘disc read error’’ .

Is dit nu niet te repareren?
Zou wel verrot zijn…

Ik heb nu een Nec1300a v1.b (die nieuwe firmware) maar ik heb de dvd gebrand met een oudere.
De dvd ziet er nog schoon en glad uit van de onderkant.

Dat de DVD er nog goed uitziet wil niets zeggen; je DVD kan toch een fout bevatten (schrijffout of DVD rot). Indien dit het geval is wordt de kans al aardig klein dat er iets terug te halen valt. Zeg echter nooit nooit, er zijn immers betere en slechtere lezers.

Heb je toevallig de beschikking over meerdere DVDROM stations? Zo ja, probeer daar eens mee!

Ik gebruik zelf graag DVD Decrypter voor dat soort taken. Ik zet dan de retry count op 50 en probeer in te lezen met verschillende stations.

I use DVDdecryptor with “ignore errors” feature turned on and retries=2. This can recover most of a movie. Transcoding it with NeroVision (or a dvd editing tool) will remove any timing errors.

For games, it is much more difficult. You will need some data-recovery software.
Or, if you have the original disc, you can mail it to the publisher for a very inexpensive replacement. You have already paid for the license, the publisher will only charge for materials and shipping (a mimimal price).

If the disc has blotching, which is a liquid-looking appearance of the data layer, it is more difficult to recover. But, if the disc is merely scratched, there is a special wax that can be applied to make the disc readable. Most movie-rental stores have this scratch-wax available for purchase.

Good luck! :wink: