DirectX 8.1 Bug (amd-xp)

vbimport

Er zit een bug in Directx 8.1 in combinatie met Windows-XP en een AMD-Athlon processor.
Dit is hoogst irritant omdat alle 3d spellen spontaan de computer resetten.

Wie weet een patch hiervoor (moet wel de nederlandse zijn, want andere talen werken niet.)

Henk:(

Hier is reeds een patch voor. Het probleem hiervan is echter, dat je deze patch niet “zomaar” kunt downloaden!

Om deze patch te bemachtigen moet je contact met MS opnemen. Nadat jij ze ervan kunt overtuigen dat het om jouw computer gaat, krijg je de patch.

Als je het mij vraagt, is dit een verkapte vorm van piraterij-opsporing…

Originally posted by Dee-ehn
Hier is reeds een patch voor. Het probleem hiervan is echter, dat je deze patch niet “zomaar” kunt downloaden!

Probeer HIER eens …:bigsmile:

Bij een kennis van mij, die het zelfde probleem had, loste een BIOS update dit probleem op.

Originally posted by roadworker
[B]

Probeer HIER eens …:bigsmile: [/B]

Q321178 is gewoon bij MSDN te downloaden hoor.
Hiero

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

Q321178 is gewoon bij MSDN te downloaden hoor.
Hiero [/B]

Het lijkt me dat je er hier nog heel wat extra bijkrijgt…:bigsmile:
24.5 mb voor de fix als je de MSDN download link gebruikt,586 Kb voor de andere…:bigsmile:

(Niet iedereen heeft adsl of kabel ;))

mja download anders even de recompilede directx 8.1b op http://fileplanet.com is een 24 MB groot en geeft een framerate winst van 20-30 fps in de meeste games

Xp reboot niet aleen bij games hij reboot ook random en ik ben niet de enige met het probleem heb alles gedaan nieuw geheugen,bios geupdated alle patches en updates gedraait die er waren soms liep ie tot 9 weken stabiel en dan weer een reboot. en omdat win98se toch ook niet alles was voor dit systeem(probs met me intel nc`s) heb ik maar win2k er op gegooid :slight_smile:

Originally posted by TechMastex
mja download anders even de recompilede directx 8.1b op http://fileplanet.com is een 24 MB groot en geeft een framerate winst van 20-30 fps in de meeste games

Da’s exact dezelfde !

Originally posted by TechMastex

Gi lache het gaat inderdaad een stuk sneller.

DirectX 8.1b for Windows 9x, ME, 2000, and XP
1/25/2001

Hmmmz wordt deze DirectX versie niet al sinds lange tijd bij spellen meegeleverd?

Dat dacht ik ook ja. Installeren gaat ook binnen een oogwenk als je 8.1b er al op heb staan. Het zijn volgens mij voornamelijk parameters die ze anders instellen. Ook zou de engine recompiled zijn. Maar het geeft wel degelijk een verschil.
Ik ging in GP4 van 23 naar 26 frames/sec (deze telling van Gp4 kun je niet met de framerate van bv. Quake vergelijken) Het verschil was duidelijk te zien. Vanavond krijg ik mijn XP2100+ ipv 1900+ eens kijken hoeveel frames je er dan bij krijgt.

Test maar voor en na de install bij een willekeurig spel.
Het werkt echt heel goed.

Carlo: jij hebt als ik me niet vergis een GF4-Ti4400 he? Wat voor instellingen gebruik je bij GP4 om op 23fps terecht te komen?

Zelf haal ik in GP4 23fps, met bijna alle detail hoog, op een resolutie van 1600x1200…

Mijn systeem: TB-C 1,2Ghz Gf4-Ti4200-128MB…

Gv@#%%&*$@d…

Dan lijkt het me beter dat jij je instellingen geeft.:confused:

Ik moet zeggen dat het me ook zwaar tegen valt.
Zit nu dus met een 1900+ met 512 MB DDR en een GF4 TI 4400

F1 2002 draai ik alles maximaal.

Ik heb GP4 zelf de instellingen laten bepalen op 1024 x 768
Draait dan redelijk maar bij een start met alle auto’s op de grid
kom ik nog snelheid te kort.
Als jouw dan hoor dan zit er bij mij toch iets niet goed.
Ik gebruik de orginele drivers van Gainward misschien Detnator drivers installeren ???

Waar ??? Welke versie???

Tuurlijk:( 1900+ eruit 2100+ erin
Opnieuw calibreren…van 26 fps naar…22 fps:eek:

Ik wor gek… hier klopt volgens mij iets niet.