Directory verwijderen

Ik had een directory (map voor de dos-n00bs;)) op mijn harde schijf staan die niet te verwijderen was (met Windows 2000). Telkens een foutmelding dat deze dir in gebruik was. Onder DOS was de dir ook niet verwijderen (rd <dirnaam> werkt slechts met schijn, om de een of andere reden is de dir na het verwijderen nog steeds aanwezig).

Met Linux was het zo gepiept echter…

Mijn vraag: hoe kan dit? De betreffende dir was leeg, had geen vreemde karakters erin, eindigde niet met een spatie, bevatte geen (verborgen/systeem) bestanden etc etc. Gewoon een reguliere dir die ik net met Windows had aangemaakt!

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak is? Mijn harde schijf heb ik eens gescand , geen resultaat!

Kan wezen dat windows dacht dat je em nog open had staan, gebeurd mij ook vaak genoeg.
Dan kun je alles proberen wat je wilt maar verwijderen wil ie em niet, pc opnieuw opstarten helpt dan altijd wel.

Originally posted by siebeduin
Kan wezen dat windows dacht dat je em nog open had staan, gebeurd mij ook vaak genoeg.
Dan kun je alles proberen wat je wilt maar verwijderen wil ie em niet, pc opnieuw opstarten helpt dan altijd wel.

Ja dit is een bekende bug… helaas (gelukkig?) was het deze keer niet zover…