Direct3D prob?

vbimport

Ik heb vorige week mijn systeem opnieuw geinstalled (windows zucht) maar nu als ik bv RA2 of Quake 3 wil gaan doen slaat mijn monitor op standby en komt er niet meer af. Wat kan dit zijn.

Systeem is:

Windows 2000 SP2
Geforce 2MX 32MB (laatste drivers geinstalled)
SBlive Player (dito)
512MB ram
AMD TB 1200

Wie kan me helpen?

Driver eraf gooien en opnieuw installeren.
:cool:

misschien dat je systeem té goed is voor die games…
Anders moet je Direct3d van een spel installen en niet van de microsoft website. of heb je dat al gedaan?

Ook kan het zou zijn dat RA2 & QIIIA jouw videokaart niet ondersteunen. Kijk eens op de website of daar patches voor zijn. Of mail de uitgever.

Red Alert 2 heeft helemaal geen 3D kaart nodig. Het zou dus kunnen zijn dat de resolutie te hoog staat en dat je monitor dat niet aankan. Zet de win resolutie eens op 640x480 in 256 kleuren en kijk of die het dan wel doet.

Ik denk ook dat je res te hoog staat, dan springen monitorren meestal in standbye mode of geven de melding dat ze het oudput signal niet kunnen geven!

werkt het niet dan ff naar patch’s voor je vidkaart kijken, maar als je een “normale” chipset op je videokaart hebt dan is het meestal niet het geval!

Moeten ze wel DirectX8 installeren;)

Originally posted by R0bby
Red Alert 2 heeft helemaal geen 3D kaart nodig. Het zou dus kunnen zijn dat de resolutie te hoog staat en dat je monitor dat niet aankan. Zet de win resolutie eens op 640x480 in 256 kleuren en kijk of die het dan wel doet.

Als RA2 geen 3d kaart nodig heeft, kan het ook geen probleem hebben met direct 3d

OK heb nu nieuwe drivers geinstalled maar nog nix evenals DX8 installeren mocht niet baten plz help

Ik heb het nu een bietje uitgepluist maar zodra dat ik ook maar iets op FULLscreen doe gaat men monitor dus op standby zou het gewoon men VGA plankje kunnen zijn???

Ben er al uit deze mag dicht