Digitale satelliet vraag

vandaag bij mij thuis een digitale satelliet gekregen… de ontvanger is van het merk pioneer waarin je 2 van die zg. “smartcards” in kan doen.
Nu is er al 1 kaartje bijgeleverd waarop nu alle kanalen staan, ook Canal+ etc. maar dit kaartje geld maar voor een week. :frowning:

Nu heb ik wel eens gehoord gelezen dat je ook zelf een card kan programeren met een ‘decoding code’ erop.
Mijn vraag is hoe dit eigenlijk allemaal in zn werk gaat, en wat ik er voor nodig heb en waar ik meer informatie (het liefst in het NE of EN) kan vinden.

alvast Bdankt

mazzl :slight_smile:

Precies weet ik het niet, maar ik weet wel dat de verschilllende zenders waar je normaal voor moet betalen te decoderen zijn via een unieke, steeds veranderende code. Meestal lopen die codes een maand (indien ik me niet vergis…).

Je zou op zo’n kaart kunnen schrijven met een kaartschrijver (hoe origineel ;)). Bijvoorbeeld de Kartzendwerg van Conrad zou al voldoen.
Welke software je nodig hebt weet ik niet, maar misschien dat www.astalavista.box.sk je kan helpen…?

Verder zou je eens op de site van FreeTV kunnen kijken… ik d8 dat de URL www.free-tv.notrix.de was, maar dat weet ik niet meer zeker… anders doet Google vast wonderen…

Kweet er niet veel van, maar tis een opstapje he :wink:

Is dit misschien wat je zoekt ?

http://www.geocities.com/SiliconValley/Pines/5546/satring.html

om dit zelf te doen heb je nood aan een bepaalt apperaatje van ongeveer 75 nlg , als ik me niet vergis

ik zal me ff verder informeren voor je

Vraag HeadLess. Gebruik de search ook ff op canal+. Ik weet er nix vanaf, maar weet wel dat we paar maanden terug het erover hebben gehad en headless nog een paar van die dingen had ofzow :slight_smile:

Tevens informatie op de site: www.weethet.nl

er is ook een forum op: www.sat4all.com
met veel gegevens.

Succes!!!