[Digitale Fotografie] Aura, wat is dit?

Ben bezig met een verslagje over digitale fotografie.
Nou heb ik een boek, ja een boek :slight_smile: en daar wordt in vermeld dat de CCD chip meer last heeft van aura dan de CMOS chip

Dit gebeurt als er een object sterk belicht wordt, alleen nou staat er nergens uitgelegd wat een aura is
Inmiddels overal zitten zoeken en ook hier met de search functie maar kan het nergens vinden

Dus iemand een idee, het boek heet “Digitale fotofrafie in de praktijk” en is geschreven door Bill Corbett
Hopenlijk hebben jullie zo voldoende informatie om mij misschien verder te helpen?
Alvast bedankt :slight_smile:

Aura, da’s toch wat je bij afbeeldingen van engeltjes en heiligen hebt? Zo’n gouden kransje boven hun hoofd? Toegepast op fotografie gok ik dat het iets minder specifiek is :stuck_out_tongue: Gewoon een lichtvlek die er eigenlijk niet is ofzo; veroorzaakt door weerkaatsing of een slechte lichtgevoeligheid van de chip.

Originally posted by Wannes
Aura, da’s toch wat je bij afbeeldingen van engeltjes en heiligen hebt? Zo’n gouden kransje boven hun hoofd?

Dat heet een aureool.

In helderziende kringen is je aura een soort lichtkrans om je heen, waaraan die helderzienden kunnen zien of je bijvoorbeeld ziek bent o.i.d.

Met betrekking tot digitale fotografie zal het wel zijn dat er duidelijke “randen” om verschillende objecten op je foto komen. Zeker weten doe ik dit echter niet…

mja dit is een soort rand om een (over)belicht object heen dat licht lijkt te geven opzich…sommige cams/chips hebben daar last van, maar de meeste tegenwoordig nietmeer hoor!

Aura is een stralingsvorm die (net) niet zichtbaar is met het blote oog , maar wel dankzij electronische toepassingen.

Ik zal alle poespas omtrent aura achterwege laten. Ik geloof niet in die onzin over goede en kwade aura krachten.

Anyhoo. Elk object heeft stralingsvelden. In principe zijn we allemaal een magneetje , of kunnen beinvloed worden door magneetjes :slight_smile: Elektromagnetische straling ; In dit geval zeer dicht bij het lichtspectrum wat de mens kan waarnemen.

Nu laten sommie elektronische apparaten deze magneetvelden zien en sommige weer niet. Dit kan te maken hebben met de electrische cel (ccd) of met invloeden van buitenaf (1000 volt wisselstroom door je heen en fotograferen maar).

Er zijn foto’s bekend waar men wat voltjes door een levend blad jaagt , waarop je iets anders te zien krijgt dan het blad , maar een “gloed” in de vorm van het blad.

Sommige personen beweren de aura van levende wezens te kunnen zien en deze ook te beinvloeden. Ze doen hun best maar.

In het geval van normale fotografie zul je er ontzettend weining last van hebben , mits je niet al te dicht bij een electriciteitscentrale gaat staan of zo :slight_smile:

Er zijn nog meer truukjes mogelijk met camera’s. Schijn er maar eens een laser op. De camera ziet gelijk geen ene fuck meer , aleen maar een groot vlak. Dit is best grappig met onzichtbare lasers (voor het menselijk oog dus onzichtbaar).

En fotografeer eens de zon :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
En fotografeer eens de zon :slight_smile:

Doe dat maar met je eigen digicam :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

En fotografeer eens de zon :slight_smile: [/B]

een ex-collega van jou, ook wel bekend als "de vogel"heeft dit geprobeerd met z`n sony camera en die zit nu op elke foto sterretjes :slight_smile: