Digitale camera

vbimport

ik wil een digitale camera gaan kopen eentje waarmee je foto’s op foto’s de computer kan weg zetten weet iemand of je hiermee ook gewoon zonder de computer kan filme en foto’s kan maken

foto’s op foto’s zonder filme met of zonder computer ???

Leg nu nog eens uit wat je vraag is.

ofdat je met zo’n sigitale camera waarmee te foto’s op de computer kan zetten ook zonder de computer kan en of je er ook mee kan filmen

Oke ik denk dat ik je begrijp.
Zonder computer heb je niet zo heel veel aan zo’n camera. Je kunt met het toestel dat ik heb (een Canon S10) de foto’s ook op de TV bekijken. Kabeltjes zaten erbij.
Maar ik neem aan dat je bepaalde foto’s wil laten afdrukken.
Ik stuur ze dan via internet over naar b.v. Dixons of Hema enz. 3 dagen later haal ik ze dan op. Kwaliteit is dan vaak zeer goed voor 59 cent per foto. Daar kun je ze zelf niet voor printen. Ik kan me voor stellen dat je met je geheugenkaartje naar een plaatselijke fotograaf gaat die het kaartje voor je kan downloaden in zijn computer, en die vervolgens dan de afdruk laten verzorgen.
In mijn geval zou ik dus 2 keer per week bij die gasten op de stoep staan. Zie je dat werkt niet zo fijn.

Filmen kan met sommige ook inderdaad (sony), maar die kwaliteit is niet geweldig plus de tijd dat je kan filmen is vrij kort, tenzij je een grote geheugenkaart in het toestel heb zitten. Dan ben je zoveel geld kwijt dat je weer beter een videocamera kunt kopen.

Heb je hier wat aan?

ik weet nog niet zeker wat voor een of ik neem ik wil er een waarmee ik kan filmen maar ook eentje waarmee ik foto’s op de computer kan zettenh

Probeer dat filemn eerst goed uit voor je hem koopt.
Anders valt het later misschien tegen, en ze zijn natuurlijk vrij prijzig.

Digitale camera’s zijn alleen handig als je de foto’s direct digitaal nodig hebt, of eigenlijk alleen digitaal. Als je namelijk een goed digitaal toestel koopt ben je veel geld kwijt (1500 piek moet je zeker rekenen dan).

Kun je beter een gewone camera kopen, fotorolletjes bij de Kruidvat en laten afdrukken bij Kruidvat. Bij Kruidvat kun je je rolletje voor 9,95 extra ook meteen op CD-ROM laten afdrukken.

Digitale camera: 1500,-

Goed toestel: 500,-
Scanner (om afbeeldingen alsnog te digitaliseren): 350,-

Voor de resterende 650,- kun je veel foto’s maken via Kruidvat hoor (en dan heb ik nu nog niet eens de afdrukkosten van de foto’s op je eigen printer meegerekend).

Bedenk goed voor welke doeleinden je een digitale camera wilt… Je hebt minder mogelijkheden dan met een ‘normale’ camera (minder zoom bijvoorbeeld) en Compact Flash cards zijn ook niet goedkoop als je een week weg wilt en veel foto’s wilt maken die je niet meteen op je computer weg kunt schrijven (en compact flash dus weer leeg is voor nieuwe foto’s).

Als je digicam zoekt waar je mee kan filmen en foto’s maken en dan ook nog in een goede kwaliteit, dan mag je de portomene wel pakken want dat loopt al gouw in de duizenden guldens.

Alternatief is van die webcammetjes die kunnen foto’s maken in zeer lage resolutie en filmpjes van 15 seconden ofzo. is echt zonde van je geld.

Je kan de foto’s van je digicam inderdaad mailen naar zo’n print service, maar ik weet dat je bij kodak een printer kan kopen waar je gewoon je geheugen van je digicam in drukt en dan zo kan printen zonder gebruik te maken van een computer.

Let bij het kopen van een digicam wel op wat de resolutie is i.v.m. afdrukken van je foto’s

Ik heb zelf sinds kort de http://www.kodak.nl/global/nl/digital/cameras/dc3400/;$sessionid$MWFA2GQAACFY3QHIO2SXWII en bevalt me goed :smiley:

Nadeel is wel dat je vaak er nog van alles bij moet kopen, bv. oplaadbare batterijen, adaptor, extra flashgeheugen (8mb is echt te weinig), leuke tas erbij.

Zo kom je met een camera van fl 1100,- toch nog op de fl 1500,-

Kijk anders hiereens http://digitalefotografie.pagina.nl en lees vooral veel reviews van andere gebruikers.

Idd prijzen zijn nog aan de hoge kant, toch wil ik er wel eentje kopen, de Minolta ( http://www.minolta.nl/3/3f13.html )

de moeite waard (gezien wat ie zou moeten kosten)

Kheb een Olympus 3,4Megapixel en een Nikon 3,4Megapixel.
Met beide kan je ook filmen (zelfs geluid) en er zitten kabeltjes bij om de foto’s via usb in te lezen met pc of om ze via TV te tonen. De geheugenkaartjes kan je ook inlezen in een laptop met een speciale PCM-CIA-adapter. Dan krijg je er in windows een “harde schijf” bij, waar je dan de foto’s rechtsreeks van kan kopieren of afprinten.
Resolutie is zéér goed en als je ze afprint met bijvoorbeeld HP970-printer op foto-papier dan zie je echt het verschil nauwelijks met traditionele foto’s.
De Olympus kost wel een 3000,- en als je wil filmen heb je zeker een geheugenkaartje van 64 of 128MB nodig (zeer duur).
Om te filmen raad ik ook een “gewone” filmcamera aan. Kwaliteit is beter en je kan veel langer filmen + veel meer mogelijkheden. Kheb een Panasonic DV en die is wel goed vind ik. Kost een 1500,-

(ff vermelden dat ik al die spullen niet zou hebben als ik ze aan officiele prijs zou betalen :wink: )

ik ben net gaan mijmen bij een speciaalzaak hier in de buurt :smiley: ik heb daar een leuke gezien van 3600,- een jvc maar ik heb nog niet genoeg geld dus ik moet nog even wachten aangezien pas over een dag of 12 pas geld gestord word + vakantie geld:D:o:p

Ik heb een Kodak DC4800 (zeer goed beestje) en onlangs was er een klein schartje op dus ik gebeld naar Kodak Amerika (aangezien ik hem hier gekocht heb) en die stuurden mij een nieuwe op maar, ze hebben een klein foutje gemaakt. Ze hebben mij er drie opgestuurd dus nu zit ik met 3 camera’s ipv met een.
Ik heb wel maar 1 batterij en 2 memorycards dus ik ga nog een tweetal adapters kopen en 2 batterijen en dan ga ik enen verkopen in Belgie (PS: in Belgie staat hij ± 40.000 en hier maar ±25000). Ik verlang al tot ik terug naar Belgie kan komen want ik heb al een laptop en een digitale camera om te verkopen. (laptop doe ik weg omdat ik enen vh bedrijf krijg) :wink:

Koop gewoon de Sony PC-5! Dis een Digitale videocamara waar ook een memory stick op zit! Kan je dus ook makkelijk foto’s mee maken!
Alleen jammer van de prijs! Dikke 4 ruggen met alles erbij! (dus nie kaal!!)

bij die jvc zit de software erbij bij de rest moet je de sftware er los bij kopen ben je nog eens een paar honderd gulden meer kwijt

Originally posted by flits
bij die jvc zit de software erbij bij de rest moet je de sftware er los bij kopen ben je nog eens een paar honderd gulden meer kwijt

Als je de software daadwerkelijk koopt… (ik zou zo gek zijn :wink: ), maar wie doet dat hier nou?

Persoonlijk ben ik echt te vinden voor de Kodak DC4800, ik gebruik hem nu al ± 3 maanden redelijk intensief (± 1000 foto’s) en hij werkt nog steeds perfect

:wink:

kun je eens een foto’tje plaatsen om te zien wat de kwaliteit is, er is er vast wel een van de 1000 die ongecencureerd hier geplaatst mag worden?