Digitale Camera

vbimport

Ik heb al een beetje zitten kijken op internet naar digitale camera’s. 't Is allemaal alleen zo duur…mocht iemand tips hebben dan kan hij ze geven (graag zelfs)

• Kan gewoon simpel zijn, geen zoom (mag wel) en al die zooi
  • moet opslaan op diskette’s (liever niet op flash kaarten)
  • Moet niet al te duur zijn (1500 max?)

Als iemand ervaring heeft met bepaalde camera’s?

Canon S20 is mijn favoriet, maar die is wel duurder dan 1500 gulden.

HP heeft wel leuke digitale camera’s, Sony en Olympus ook naar ik meen…

Misschien heb je iets aan deze link:
http://www.zdnet.com/special/filters/sc/camera/

ik heb fotoos van de sony sybershot s70(meen ik ???) gezien maar op de laagste resolutie zijn die beelden haarscherp, die kan makkelijk tegen een gewone foto op, werkt wel met flashcard en is ook nogal prijzing rond de 2500,- meen ik maar als je echt mooie fotoos wil dan moet je echt die nemen…

Creative webcam go plus !

Is webcam en digitale camera ineen! Niet al te veel verwachten van kwaliteit, maar het is te doen…

Kan iets van 80 foto’s opslaan (4MB d8 ik)

Ik wil deze misschien ook gaan kopen, maar heb er ook nog te weinig over gelezen…
Heb hem alleen nodig voor wat foto’s op sites te plaatsen (drive-in show enz.)

Hmmm veel kan ik je er niet over vertellen want ik weet er niet zoveel van… maar ik weet wel dat de kwaliteit van de meeste camera’s met diskette niet zo goed is.

Toevallig stond er deze week eentje bij de Media markt in Duitsland in de aanbieding: Sony weetikniet wat met 1.2 megapixels, opslag op disc… DM 899 (verder weet ik niet meer van buiten)…
misschien dat de website van de mediamarkt je verder kan helpen!

Originally posted by Dee-ehn
[B]Hmmm veel kan ik je er niet over vertellen want ik weet er niet zoveel van… maar ik weet wel dat de kwaliteit van de meeste camera’s met diskette niet zo goed is.

Toevallig stond er deze week eentje bij de Media markt in Duitsland in de aanbieding: Sony weetikniet wat met 1.2 megapixels, opslag op disc… DM 899 (verder weet ik niet meer van buiten)…
misschien dat de website van de mediamarkt je verder kan helpen! [/B]
thnx, ik zal eens kijken

Toshiba PDR-M4 geloof ik, dat is niet al te duur cameraatje met redelijk resultaat.
Vervelende is dat digitale camera’s nog niet kunnen bieden wat een pocketcamera wel kan, qua kwaliteit.

Digitale camera is alleen handig als je de foto’s direct digitaal nodig hebt, maar anders zou ik zeggen, koop eenleuk pocketcameraatje en laat de foto’s bij Kruidvat ontwikkelen. Heb je betere kwaliteit voor een lagere prijs.

Originally posted by Da_Taxman
[B]Toshiba PDR-M4 geloof ik, dat is niet al te duur cameraatje met redelijk resultaat.
Vervelende is dat digitale camera’s nog niet kunnen bieden wat een pocketcamera wel kan, qua kwaliteit.

Digitale camera is alleen handig als je de foto’s direct digitaal nodig hebt, maar anders zou ik zeggen, koop eenleuk pocketcameraatje en laat de foto’s bij Kruidvat ontwikkelen. Heb je betere kwaliteit voor een lagere prijs. [/B]

Ik wil eigenlijk zo’n camera kopen voor de vakantie dit jaar naar Noorwegen (we gaan naar de Noordkaap, wel vet)

Ik wil dus niet dertig fotorolletjes kopen waar ik (nadat ze vol zijn) niks meer aan heb. Maar ja, je hebt wel gelijk over de kwaliteit…

toch nog maar eens over nadenken

Als je 30 rolletjes vol wilt schieten, dan moet je met een digitale camera toch wel een laptop meenemen om tussentijds backups te maken, want die geheugenkaartjes (Smart Media of Compact Flash) kunnen ook niet veel foto’s bevatten, zeker niet op hogere kwaliteit.

En daarbij, wat denk je van het uitprinten van de foto’s met een fotoprinter en op fotopapier…wat denk je van die kosten?

Originally posted by Da_Taxman
[B]Als je 30 rolletjes vol wilt schieten, dan moet je met een digitale camera toch wel een laptop meenemen om tussentijds backups te maken, want die geheugenkaartjes (Smart Media of Compact Flash) kunnen ook niet veel foto’s bevatten, zeker niet op hogere kwaliteit.

En daarbij, wat denk je van het uitprinten van de foto’s met een fotoprinter en op fotopapier…wat denk je van die kosten? [/B]

:slight_smile: Ik zei toch ook op diskette’s :wink:

Ik heb een jvc digitale camera van 3.3 megapixel.

er zit een flash card in van 32mb.
Daarmee kan je 625 foto’s trekken op 640x480 of 128 foto’s op 1024x768 of 45 op 2032x1536 en je kan er 10minuten mee filmen met geluid, er zit een timer in, een flits en een zoomfunctie.
Er zit ook een hulpstuk bij om dia’s of negatieven te fotograferen.
De communicatie van camera naar pc gebeurt via USB.

Ik heb het gekocht bij een lokale computerwinkel voor 15000Bfr (ongeveer 750 gulden)

als je het type wil weten:
JVC GC-x3

Ik hoop dat dit helpt

Originally posted by jojk
:slight_smile: Ik zei toch ook op diskette’s :wink:

Klopt, maar dat suckt echt helemaal, dan krijg je van die bagger resoluties anders past het weer niet…

Doe maar gewoon compactcamera en ontwikkelen bij Kruidvat…steent

Heb een Olympus 3,4 megapixel met geheugenkaartje van 64MB
Op laagste kwaliteit (640/480) kunnen er 665 foto’s op (nog zeer goed kwaliteit voor websites)
Als je ze wil uitprinte, dan pak je best hogere resolutie en dan kunnen er nog zo’n 50-150 foto’s op.
Kheb er zo thuis eens wat uitgeprint op fotopapier en niemand zag dat het geen traditioneel ontwikkelde foto’s waren…
Winkelprijs is wel belachlijk hoog; met 64MB ipv 16 zit je toch zeker aan 60.000BEF; iets van 3000Gld? Kheb um dan ook via onofficiele weg hé :wink:
Heeft wel digitale zoom, opname van geluid, filmopname en nog een boel functies die ik zelf nog moet ontdekken :slight_smile:

Kheb ook een Nikon die heeeel erg lijkt op de Olympus, (zelfs de bediening is dezelfde). Hij kost wel maar de helft van de Olympus, voor evenveel megapixels, maar kheb um wem met een geheugen van slechts 16MB
En aan de kwaliteit van de Olmypus kan hij toch lang niet tippen hoor; zelfs niet op hoogste kwaliteit.