Digitale Camera bij de Aldi - Mei 2003 - 4.1 MP 3x op / 2x digi

vbimport

Hey,

Volgende week is het weer zo ver. Een digi cam bij de Aldi

Links :

De specs van de fabrikant
Specs van een andere site

Dit is em. Ik wil hem graag kopen, maar is dit een goede? Ik heb er totaal geen verstand van. Nu is die 4.1 MP wel aantrekkelijk, maar is de rest ook wel goed zoals de lens en dergelijke?

Hij komt compleet met 4 stuks 1800 mAh oplaadbare batterijen, lader, 128 MB CF-I geheugenkaartje, usb-kabel, videoaansluitkabel, drivers voor je pc en een opbergtas voor maar 279 euro’s :slight_smile:

Ik denk dat ik er maar alvast om 07:30 ga staan :wink: Neem ik me boeken mee, leren voor me examens en dan maar wachten ;)Maar graag even jullie mening over deze camera. Ik zal nog wel ffe googlen naar reviews en pics :smiley:

greetz,

Ik ben net alle Aldi sites afgeweest , maar ik kan hem niet echt vinden :(.

Klopt, volgende week is ie in de aanbieding. Zul je dezelfde specs krijgen als in het foldertje en die ik al heb gegeven…

Originally posted by eMiNeM
Klopt, volgende week is ie in de aanbieding. Zul je dezelfde specs krijgen als in het foldertje en die ik al heb gegeven…

In Mei komt mijn vakantiegeld…ik denk dat ik een oplossing voor al dat geld weet nu :slight_smile:

De folder van de aldi digitaal gemaakt :wink: 69 kb is de scan dus maar een linkje van gemaakt voor de modemers :slight_smile:

Ik heb de tuinlampen ffe uit het plaatje verwijderd :wink:

[sarcastisch]
wat een kwaliteit!
[/sarcastisch]

:Z dat wil toch niemand het is gewoon een trust in een ander (nog lelijker) doosje :Z :Z

Originally posted by xian

:Z dat wil toch niemand het is gewoon een trust in een ander (nog lelijker) doosje :Z :Z

Hoe kom je erbij dat het een trust is? (Misschien is het wel zo maar daarom vraag ik dat dus.)

Zie ook deze Thread

Originally posted by xian
:Z dat wil toch niemand het is gewoon een trust in een ander (nog lelijker) doosje :Z :Z [/B]

Jenoptik is nèt iets beter dan Trust hoor, Trust is idd pulp, maar dit valt geloof ik wel mee.
Voor deze prijs moet je echter ook weer geen Kodak, Fuji of HP verwachten…

Originally posted by pLeXtOrBuRnEr

Jenoptik is nèt iets beter dan Trust hoor, Trust is idd pulp, maar dit valt geloof ik wel mee.
Voor deze prijs moet je echter ook weer geen Kodak, Fuji of HP verwachten…

Beetje offtopic, maar verwacht niet teveel van de goedkopere Kodak digicams (Easyshare serie); deze zijn over het algemeen niet al te best, vooral wanneer je ze gebruikt bij weinig licht.

Wat de Aldi cam betreft: het zou me niet verbazen als dit een gerebadged apparaat is. Aldi heeft al eerder camera’s verkocht, wat later bijv een Ricoh bleek te zijn… (als ik het me goed herrineren, hebben ze er zelfs eentje gehad met Leica objectief).

Over het algemeen zijn de spullen van de Aldi best van een aardige kwaliteit. De kwaliteit is wellicht niet gelijk aan de absolute toppers, maar de prijs/kwaliteit en prijs/prestatie verhouding is doorgaans zeer goed.

Het enige waar je niet al te veel van hoeft te verwachtenis van de directe support. Je hebt echter grote kans dat deze is uitbesteedt en zodoende toch ruimschoots voldoende presteert.

Na een beetje zoeken weet ik zeker dat het een Samsung Digimax 410 betreft. Overtuig uzelf op

http://www.samsungcamera.com/

Originally posted by Dadoc
[B]Na een beetje zoeken weet ik zeker dat het een Samsung Digimax 410 betreft. Overtuig uzelf op

http://www.samsungcamera.com/ [/B]

Dit zijn opzich wel aardige camera’s. Het schijnt alleen dat deze cams bij het gebruik bij weinig licht een blauwzweem in de foto krijgen.

Maargoed, www.dpreview.com kan je verder helpen :wink:

Originally posted by Dadoc
[B]Na een beetje zoeken weet ik zeker dat het een Samsung Digimax 410 betreft. Overtuig uzelf op

http://www.samsungcamera.com/ [/B]

dat bedoel ik, kutcam :Z

Heren heren toch, met wat meer speurwerk uwer zijde was u nu een stuk verder.
De nieuwe digitale camera van de Aldi is een Skanhex SX-410Z3. Deze camera wordt ook als Jenoptik JD 4100 z3s verkocht. Om eerlijk te zijn: deze camera’s lijken alle 3 als 2 druppels water, maar de vorige camera was ook een Skanhex dus ik zal er wel niet veel naastzitten. Als je de foto’s ziet, weet je zeker dat het geen Samsung is.
In Duitsland wordt de Jenoptik veel verkocht. Daar is dan ook veel info. Bij stiftung warentest is de camera in februari gestest, als “befriedigend”, maar zeker als je de Aldi prijs in ogenschouw neemt, is het nu helemaal een aantrekkelijke koop, omdat aldi er accu’s plus lader en een 128 mb kaart bij stopt.

Iets wat ook de koop aantrekkelijk maak is dat de kopers erg te spreken zijn over de Jenoptik camera:

http://www.ciao.com/Jenoptik_JD_4100_z3_S__1049832

korte samenvatting uit de stiftung warentest:

Ik heb voor u de complete Stiftung Warentest gekocht, en stelt u hem gratis als pdf file ter beschikking. Mailt u mij maar even.

http://www.vergleichen-kaufen-sparen.de/sparen/309132/Jenoptik_JD4100_z3S.html

Hier worden nog 2 andere tests genoemd. Ik kan het Duitse woord ausreichend niet vertalen, de andere tests spreken over befriedigend, wat ik denk dat in consumentenbondtests het woord redelijk zou betekenen.

Ik hoop dat u mij straks met andere test kunt verblijden, zodat we gezamelijk tot een oordeel kunnen komen of dit een goede camera is. Over de vorige camera heb ik ook goede berichten vernomen. Nadeel van deze camera is, is dat het opladen van de flitser lang duurt, en het niet “even snel een foto maken” is, de camera doet er lang over om zijn lens uit te schuiven.

Nog mensen van cdfreaks die hem hebben gekocht. Ik heb hem gisteren gehaald en ben er zeer blij mee. Leuk dingetje, scherpe foto’s en veel instellingen.

Er kunnen 116 foto’s in de hoogste resolutie op met de “fine” instellingen. En meer dan duizend op de allerlaagste modus. WEl handig dat je nog kunt zien hoeveel foto’s er nog op kunnen. Filmpjes maken lukt ook aardig goed. 15 sec. is 3 mb en 30 sec iets meer dan 6 mb.

Er zit ook nog een netadapter bij, die heb ik bij me pc geplaatst, kan ik hem via de netstroom laten werken als ik de foto’s naar me pc download. Ziet de camera als een gewone verwisselbare schijf en bij winxp hoefde ik geen drivers te installeren dus dat is ook mooi meegenomen.

Als ik hem een cijfer zou moeten geven toch wel een 8. Scherpe foto’s, goede sterke flitser, zeer leuke prijs met al die dingen erbij :slight_smile:

Ik ga nou weer verder met het leren van m’n examens dus, foto’s komen nog wel een keer :wink:

mazzel

Originally posted by eMiNeM
[B]Ik ga nou weer verder met het leren van m’n examens dus, foto’s komen nog wel een keer :wink:

mazzel [/B]

Ten eerste wil ik je veel succes wensen met je examens…

Indien je de tijd/zin hebt om wat foto’s voor ons te maken, dan zou ik graag een foto zien van:

• macro opname van een bloem, liefst rood van kleur
  • foto van een fontijn (in actie)
  • foto van een bakstenen muur van een aardige afstand
  • foto bij slecht licht met flits, object naar keuze op korte afstand
  • foto bij slecht licht zonder flits, object naar keuze op middelmatige afstand

BVD :slight_smile:

wat is nou een goede en leuk camara voor mensen die niet zo’n dikke portomenee heeft…:confused:

Ik heb hem ook gekocht, ik ga straks even naar buiten en zal een rode bloem en een bakstenen muur fotograveren. Wat gebeurt er met die foto’s, kunnen ze hier online? Of moet ik ze naar een bepaald adres mailen? Ik raad de andere bezitter aan even de user manual van de 410 Z3 bij Skanhex op te halen, want wat erbij zit lijkt nergens naar.

Originally posted by AkelaWilmans
Ik heb hem ook gekocht, ik ga straks even naar buiten en zal een rode bloem en een bakstenen muur fotograveren. Wat gebeurt er met die foto’s, kunnen ze hier online? Of moet ik ze naar een bepaald adres mailen? Ik raad de andere bezitter aan even de user manual van de 410 Z3 bij Skanhex op te halen, want wat erbij zit lijkt nergens naar.

Het beste kun je ze even uploaden naar een webserver (waarschijnlijk heb je wel enkele MB’s webspace bij je provider) en de links of de plaatjes zelf hier posten…

Dankjewel :wink:

Ik ben naar buiten geweest, maar het is veel werk hoor. Ik had een rode bloem gefotograveerd, maar hij flitste, en nou zien het er allemaal zo oranjerood uit. Dat kan dus beter. Maar als je echt een indruk wilt van deze kamera, geef me je emailadres, en ik stuur je een duitse test op. Het is een redelijke camera, voor zijn prijs is het een giller.

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Ten eerste wil ik je veel succes wensen met je examens…

Indien je de tijd/zin hebt om wat foto’s voor ons te maken, dan zou ik graag een foto zien van:

• macro opname van een bloem, liefst rood van kleur
  • foto van een fontijn (in actie)
  • foto van een bakstenen muur van een aardige afstand
  • foto bij slecht licht met flits, object naar keuze op korte afstand
  • foto bij slecht licht zonder flits, object naar keuze op middelmatige afstand

BVD :slight_smile: [/B]

Mn Examens zitten er (eindelijk) op.’… ik zal es kijken of ik die foto’s voor je kan versieren… die van die fontijn denk ik niet aangezien ze die hier in de buurt gesloopt hebben… is voor die bakstenen muur 10 meter afstand genoeg? :wink: en we hebben geen rode bloemen nog, dus fotografeer wel ffe iets anders… ik gooi wel een linkie neer als ze klaar zijn :smiley:

greetz,