Digitale camera bij Aldi

vbimport

Zie net in het nieuwe foldertje van de Aldi dat ze vogende week een digitale camera in de aanbieding hebben.
Kan helaas geen foto laten zien want deze staat nog niet op hun site en ook niet waarvan het merk is.

Mijn vraag is, is het wat…?

Dit zijn de specificaties die erbij staan:

• Merk: Medion
  • 4.1 megapixels
  • 2x digitale zoom
  • usb interface
  • 4.5 cm lcd-kleurenscherm
  • 32 mb compact flash
  • macrofunctie voor extreme close-ups
  • automatische flits en belichting
  • incl. kabel, lader, zelfontspanner, software, …

De prijs is 389,=

Puur op de specs afgaande zou ik zeggen dat het een aardig apparaatje is.

Nu heb ik het niet kunnen testen, maar uit ervaring weet ik dat die Medion (=LifeTec) van de Aldi helemaal zo slecht niet zijn. Je moet niet denken dat je het beste van het beste voor een prikkie krijgt, maar het is ook zekers geen troep die je koopt.

Ik denk dat bij dit apparaat de prijs/kwaliteit verhouding erg goed zit. Het is net de (eventuele) service die een minpunt zou kunnen zijn (alhoewel ik moet zeggen dat de service op defecte Aldi producten me die 2x die ik ze nodig had extreem goed is bevallen).

Verder denk ik niet dat je een grote miskoop doet. 4,1 Megapixel is niet neits…

Quote van http://www.dealnn.com

"
Aldi Foods is selling a 4.1 megapixel digital camera made by Medion for $299 next week. A print ad indicates that the unit has a Sony 4.1mp CCD (2272 x1704 pixels), a Ricoh 3x optical zoom lens (38-114mm) and comes with a 64MB Compact Flash card – in addition to rechargeable batteries and charger, AC adapter, and 1 year warranty). )

"

Hier heb ik dus nu ook een afbeelding kunnen vinden: http://www.aldifoods.com/pr0429_1.htm

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]Quote van http://www.dealnn.com

"
Aldi Foods is selling a 4.1 megapixel digital camera made by Medion for $299 next week. A print ad indicates that the unit has a Sony 4.1mp CCD (2272 x1704 pixels), a Ricoh 3x optical zoom lens (38-114mm) and comes with a 64MB Compact Flash card – in addition to rechargeable batteries and charger, AC adapter, and 1 year warranty). )

" [/B]

als het hier in Nederland hetzelfde ding is (met optische zoom dus, niet (alleen) met digitale) is het misschien wel een geinig hebbedingetje.
volgende week dus op naar de Aldi (wie had gedacht dat ik dat ooit nog eens zou zeggen ;))

fotocamera’s, wat is belangrijk:
De Lens!!!
dan niks, dan de body
let wel dit was in de tijd van de chemische fotografie, nu zal er wel niet zoveel verschil in zitten behalve dan wat voor ccd chip erinzit.

Maar bij de lens de volgende vragen:
Lichtsterkte ?
Scheidend vermogen?
Bereik?

Alleen het bereik is gemeld, hier valt dus verder weinig over te melden

Wat is het scheidend vermogen ? Die term ken ik niet. Of word hier het oplossend vermogen bedoeld ? (Wat me vreemd in de oren klinkt bij een stukje glas)

scheidend vermogen komt ongeveer overeen met het aantal beeldpunten van een ccd chip.
als je een foto maakt vanm een krantenpagina me een lens met een slecht scheidend vermogen ben je niet meer in staat om de letters nog te lezen.
lenzen die hier juist wel goed in zijn worden o.a. gemaakt bij Carl Zeiss
(geloof dat die ook op het top model van sony zit)

hier staat ook een plaatje en specificaties
http://www.aldi.nl/index_nl.htm

even doorklikken naar Aldi-actueel

Sony CCD en Ricoh lens, volgens mij is dat geen troep

Originally posted by Crazy Bob
Sony CCD en Ricoh lens, volgens mij is dat geen troep

meestal is medion/tevion/aldi stuff goede apparatuur in een plastic kastje… alleen het omhulsel is/ziet goedkoop.

Nadeel is wel dat er maar een 2x digitale:( zoom aanwezig is…

Hee… op die Nederlandse Aldi-website staat 4.1 MPixel, maar 2272*1704 is bij mij 3.87 MPixel…
wel stoer trouwens dat 'ie voor die prijs ook een LCD-schermpje heeft.

ik wil hoge kwaliteit foto’s maken, maar twijvel nu om deze te kopen

Een canon of contax of leica dan.
Rollei of Hasselblad (als je wat geld teveel hebt)
Die merken hebben aparte digitale achterwanden zodat je met zo’n toestel echt alles kunt.

Originally posted by Crowley
Een canon of contax of leica dan.
Rollei of Hasselblad (als je wat geld teveel hebt)
Die merken hebben aparte digitale achterwanden zodat je met zo’n toestel echt alles kunt.

Tuurlijk… En dan verkoop je toch gewoon de boot! Die dingen beginnen pas bij € 10.000,-:eek:

Nou, vanmorgen er toch maar eentje gehaald.
Hadden ze bij de plaatselijke aldi maar 10 van die dingen liggen, en er stonden voordat ze opengingen toch al zo’n 20-25 mensen voor de deur.
Moet zeggen dat het toch een fraai gezicht is om te zien dat twee mensen elk aan 1 kant van een doos aan het trekken zijn om de laatste te bemachtigen:) :slight_smile:

Mja , ik was ook te laat… Misschien maar goed ook :slight_smile: Ik had er eigenlijk geen geld voor :slight_smile:

in de advertentie vandaag in de kranten stond dat 'ie ook 3x optische zoom heeft… is dit echt zo?

nou vandaag nog ff wezen kijken bij 2 Aldi’s, maar ze waren al lang en breed vertrokken (voor de zekerheid even gevraagd aan medewerkers, maar er waren inderdaad mensen die al 's ochtends om half zeven voor de deur stonden te trappelen)

[off-topic]
zo’n Aldi daar zit echt kraak noch smaak aan, ik denk dat het interieur niet misstaat in Noord-Korea ofzo, alles nog in het plastic, op het pallet en noem maar op.
vergeleken hierbij is de Albert Heijn of de Konmar echt een paradijs
[/off-topic]