Diefstal preventie

vbimport

weet iemand waar ik het beste online een ‘beveiligingskabel’ kan aanschaffen voor 2 lcd schermen?

tips voor diefstal preventie computer hardware? laat het me maar weten…

bedankt :bow:

http://www.willemsencss.nl/product4.htm

vielen dank jawohl ist gut…

ik twijfel nog tussen “FlatscreenSaver” en “SecuClipper Proline” m’n TFT’s hebben ingebouwde slotgaatjes. Bij de eerste wordt geen kabellengte vermeld.

Eén ruk aan die slot gaatjes en het gaatje is opeens stukken groter. :slight_smile:

niecht gut? :confused:

wat kan ik beter doen? dan de slotgaatjes-methode?

Het gaat allereerst om de drempel. Hoe hou je een potentiele dief zolang mogelijk bezig. Als een dief een uur moet werken om jouw scherm mee te nemen, dan zal hij dat laten. Het scherm op zijn plaats houden is dus erg belangrijk. Een kabel kan voldoende zijn, maar om ervan uit te gaan dat zo’n kleine inkeping met een metalen stripje voldoende beveiliging biedt… ik denk het niet.

In de tweede plaats moet je er voor zorgen dat je goeie goed zo weinig mogelijk schade ondervind van de beveiliging. Handig voor wederverkoop.

Kijk ook wat de verzekering dekt. Meestal heeft een verzekering richtlijnen voor beveiligingsmethodes.

Er zijn ook van die kabels die door een metaalplaatje schuiven. Dat plaatje plak je op de achterkant van de monitor en laat nooit meer los. Ik zou voor de microkit gaan met een unilock kit.

Kijk ook goed naar het slot. De kabel is misschien moeilijk door de knippen, maar dat slotje ziet er vrij klein uit.

IK heb het zo eens bekeken op die site maar een beetje goeie inbreker neemt ook goed gereedschap mee, eerlijk gezegd denk ik dat die kabels zo door te knippen zijn al dan niet met een betonschaar in het ergeste geval.

Beter kun je je geld in betere beveiliging van je huis stoppen zoals een luidruchtig alarm of betere sloten op je ramen en deuren. En je spullen niet etaleren wat ze niet zien zal ze ook niet op idee`n brengen.

ik moet er nog maar eens goed over na denken wat voor mij de juiste oplossing zou zijn. maar niet te lang natuurlijk want dan zijn ze weg :wink: .
echter het niet etaleren punt van RDJ gaat voor mij helaas niet op. omdat de lcd’s bedoeld zijn voor m’n bedrijf(je) dat in een winkelstraat zit. welliswaar b-lokatie maar toch… :bigsmile: