Deze man is niet gewenst op Lowlands. Terecht?

vbimport

Ik las ergens (weet niet meer waar, in een krant in ieder geval) dat de Amerikaanse DJ Chris Korda (??) van de lijst met artiesten die op zouden treden op het Lowlands-festival in Biddinghuizen is verwijderd. Aanleiding hiervoor is dat hij oprichter is van de sekte The Church Of Euthanasia, die zelfmoord, abortus, kannibalisme en sodomie propageert als middelen tegen overbevolking.
Enkele van zijn "hits" zijn o.a. "Save The Planet, Kill Yourself" en "I Like To Watch The Plane Coming In". Van dat laatste nummer is trouwens ook een tamelijk zieke videoclip te vinden op bovengenoemde site.

Wat mij betreft is het terecht dat deze kerel wordt geweerd van Lowlands. Wat vinden jullie?

Wel, ik zou liever alle dj’s geweerd zien van festivals, maar dat is persoonlijke smaak :slight_smile: Is dit gemeend? Zo’n gasten doen het dikwijls voor de aandacht. Zolang hij niets op zijn kerfstok heeft, zie ik niet echt een reden om hem te weren. Ik mag ook verkondigen dat ik iedereen ga afmaken. Mafketels zullen er altijd zijn. Die zitten er waarschijnlijk ook tussen de artiesten die wel komen. :wink:

B e l a c h e l i j k.

Ik heb toevallig eens wat onderzoek gedaan naar die Church of Euthanasia en de mensen daar vallen heel erg mee.

Het is op zich namenlijk wel een logische gedachte “Plant jezelf nu effe niet voort , dan hebben we tenminste nog goede bronnen voor de volgende generatie”.

Ze brengen hun uitingen wel een beetje hard in beeld , dat klopt , maar da’s Amerika. Alles moet daar extreem.

Zo is er ook een foto van een zogenaamde barbecue met foetussen. Zorgde ook al voor heel veel ophef.

Maar ja, wat de boer niet kent …

Originally posted by Mr. Belvedere
Het is op zich namenlijk wel een logische gedachte “Plant jezelf nu effe niet voort , dan hebben we tenminste nog goede bronnen voor de volgende generatie”.

Lol … achter zo’n redenering kan geen logica zitten. Zonder voortplanting zal er nooit een volgende generatie zijn …

Misschien zijn de mensen achter dit project wel onschadelijk, maar ze kunnen wel andere mensen aanzetten tot domme dingen. Niet iedereen heeft genoeg intelligentie om te beseffen dat het te extreem is. Er lopen genoeg mafkezen rond … dus dan hoeven we het ook niet uit te lokken.

Maar eigenlijk ben ik wel voorstander van vrije meningsuiting. Vanuit dat standpunt zou ik dan eerder geneigd zijn om hen niet te weren van Lowlands.

Soms moet men keuzes maken in het leven … maar men mag die keuzes niet voor jou maken. Wie deze dj aan het werk wil zien, moet daar dan maar de kans voor krijgen. Wie ertegen is, gaat dan toch gewoon naar een andere voorstelling of optreden. Er is voldoende te beleven op Lowlands

Originally posted by vipken
Lol … achter zo’n redenering kan geen logica zitten. Zonder voortplanting zal er nooit een volgende generatie zijn …

Is het misschien in je opgekomen dat Mr Belvedere opzettelijk overdrijft :wink:

Tja, moeilijke zaak.

Ten aanzien van de vrijheid van meningsuiting, zou je kunnen zeggen dat deze man absoluut niet geweerd zou mogen worden van het LowLands festival.

Van de andere kant, heb je als organisatie ook een bepaalde verwantwoordelijkheid. Net zoals op ieder festival, zal ook op LowLands de alchohol- en drugsconsumptie stevig zijn. Wellicht dat mensen, onder invloed, geinspireerd door deze man, vreemde dingen gaan doen. Daar wil je natuurlijk als organisatie nooit verantwoordelijk voor worden gesteld en dek je je op deze manier in… dat kan ik goed begrijpen.

[B]Lol … achter zo’n redenering kan geen logica zitten. Zonder voortplanting zal er nooit een volgende generatie zijn …

Misschien zijn de mensen achter dit project wel onschadelijk, maar ze kunnen wel andere mensen aanzetten tot domme dingen. Niet iedereen heeft genoeg intelligentie om te beseffen dat het te extreem is. Er lopen genoeg mafkezen rond … dus dan hoeven we het ook niet uit te lokken.

Maar eigenlijk ben ik wel voorstander van vrije meningsuiting. Vanuit dat standpunt zou ik dan eerder geneigd zijn om hen niet te weren van Lowlands.

Soms moet men keuzes maken in het leven … maar men mag die keuzes niet voor jou maken. Wie deze dj aan het werk wil zien, moet daar dan maar de kans voor krijgen. Wie ertegen is, gaat dan toch gewoon naar een andere voorstelling of optreden. Er is voldoende te beleven op Lowlands [/B]

Mja, natuurlijk zal niet iedereen er zich aan houden. Wat dacht je ervan dat er op de 2 mensen , maar 1 kind komt , al na 1 generatie hebben we al een stuk minder bevolking.

Als andere mensen zich aangesproken voelen om domme dingen te doen , vind ik dat redelijk dom van die mensen , beetje als een makke kudde doen wat de rest doet. Maar goed, de kuddegeest is sterk zullen we maar typen :slight_smile:

Men mag zeker keuzes voor jouw maken , dat heet onder andere opvoeding. Of je het daar mee eens bent is natuurlijk een tweede.

En inderdaad , er zijn zat andere dingen te doen op Lowlands en de DJ heeft zijn gram nieuws al weer gehaald :slight_smile:

Jaja … in theorie klinkt het heel makkelijk. Maar de wereldbevolking blijft nog steeds groeien. En probeer eens aan 6 miljard mensen duidelijk te maken dat het echt nodig is.

Het kuddefenomeen bestaat al heel lang. Mensen voelen zich sterker en zekerder in groep. Als individu ben je meestal heel kwetsbaar. Dus is het vrij logisch als mensen zich als kuddebeest gedragen. Helaas verliezen een groot deel dan de realiteit uit het oog. Eigenlijk kan je wereldbevolking opdelen in verschillende kuddes …

En ja, soms probeert men via de pers nog wat extra aandacht te krijgen. Het blijkt een heel doeltreffend middel te zijn. Waarschijnlijk zelfs nog beter dan reclame.

Jaja … in theorie klinkt het heel makkelijk. Maar de wereldbevolking blijft nog steeds groeien.

Uhm, vorig jaar is de groei onverwachts sterk teruggelopen. (De redenen weet ik ook niet meer). Die plotse afname is ook weer niet goed, want dan komen er veel te weinig jeugdige mensen. Een snelle oplossing is er dus niet. Enkel een lange-termijn beleid met visie kan dus helpen. Maar wie weet nog wat lange-termijn denken is? Voor zover mijn off-topic gezever.

Ik heb aan de hand van een interview met een van de organisatoren van lowlands vernomen dat deze man geweerd is omdat hij sexueel opgewonden raakte van terroristische aanslagen. De hierboven genoemde clip zou daar ook mee temaken hebben. In hoeverre dit waar is weet ik ook niet, maar uit voorzorgs maatregelen vind ik het niet gek dat deze man afgezegd word.

op lowlands draait toch alles om muziek ? dus wat boeit het de organisatie waar die man opgewonden van word ?
Zolang hij niets strafbaars heeft gedaan is het totale onzin om hem te weren.

die mans is ziek

maar ik zie hem en zijn webside…(zieke clip trouwens) als een grap om populair te worden

op zon manier zul je nooit populair worden.

De clip is behoorlijk ziek. maar na al dat amirikanalisme vind ik het niet erg dat er zon clip is.

van mij mag die gast daar draaien. Ik ga er toch niet heen :stuck_out_tongue:
en de text van zon dj blijft niet in je hoofd zingen. Als je een beetje onder invloed bent, versta/begrijp je nauwelijks wat hij bedoeld.

Als zon gozer een liedje a la Britney Spears of Shakira (n/o) maakt, dus een liedje die in je hoofd blijft zingen. is het veel gevaarlijker naar mijn mening.

veel plezier op lowlands als je gaat :slight_smile: