Dell computer - wel/niet doen?

Jaja ik weet het; weer een pc advies vraag… maar ik dacht toch ff vragen aan mijn mede freakers… Ik wil de onderstaande dell pc bestellen online… Is een een goede reden om dit niet te doen??

Ik ga niet zelf een hele pc samenstellen en overal onderdelen halen want daar heb ik a) de tijd niet voor b) de kennis niet voor dus het moet vooral snel & gemakkelijk zijn

PC gebruik ik alleen voor normale werkzaamheden (geen games) voor de CD Freaks company…

Dimension 4550 TV Aanbieding (NL0320) 1811.00 EUR (ex btw)

2155.09 EUR (inc btw)

Maand Aanbiedingen: Aktie: Klik hier voor uw 5% online korting (-EUR - 34.00 EUR)

Standard Features: Intel® 845-PE chipset
533MHz Front Side Bus
3,5" Floppy Drive
Mini-tower : 6 USB 2.0, 4 PCI, 4 AGP
Geïntegreerde 10/100MB Netwerk kaart
Dell Solution Center
Norton AntiVirus 2003 ( with 90 days free updates)

Service: 1 jaar Collect and Return (-EUR - 111.00 EUR)

Systeemdocumentatie: Engelstalige systeemdocumentatie

Processor: Intel® Pentium® 4 Processor 2.53GHz/ 533 FSB (+ EUR 50.00 EUR)

Geheugen: 512MB DDR SDRAM (1x512MB) (+ EUR 80.00 EUR)

Harde Schijf: 120Gb ATA-100 Ultra DMA (7200 rpm) Harde Schijf (+ EUR 55.00 EUR)

USB Memory (external): Geen

Optical drives: 4x DVD+RW (DVD Rewriter) & 48x CD ROM (+ EUR 300.00 EUR)

Grafische kaart: 64MB Geforce4 MX420+TV out (+ EUR 40.00 EUR)

Dell Movie Studio: Geen

Dell Picture studio: Paint Shop Pro 7.06 (trial version) & Image Expert (trial version)

Monitor: Dell 1800 FP 18" FlatPanel (+ EUR 449.00 EUR)

Keyboard: Slimline US Keyboard Qwerty (Standaard voor Nederland)

Mouse: Dell/Logitech mouse 2 button PS2

Speakers: HK 395 2.1 Speakers (2 Speakers + 1 Subwoofer) (+ EUR 45.00 EUR)

Modem: Geen

Geluidskaart: Creative Labs Sound blaster Live 5.1 (Value 1024v AC3) PCI geluidskaart (+ EUR 30.00 EUR)

Zip Drives: Geen

Operating System: Microsoft® Windows® XP Home (NL)

Software: Microsoft® Works 7.0

Digitale Camera’s: Geen

Printers: Geen

Scanners: Not Included

Accessories: Logitech Wireless Desktop Keyboard+ wireless optical muis (+ EUR 125.00 EUR)

Iemand die zegt van uhm nee MP doet dat nou niet want…?

Zou hem graag deze week willen bestellen want moet nu al zolang een nieuwe pc hebben (werk nu al een tijd op een laptop).

Mijn ouders hebben ongeveer zo’n zelfde systeem gekocht. Ze zijn er zeer tevreden mee. Ik ook, want ze hebben er 3 jaar on site garantie bij :). Het is een hele mooie stijlvolle bak die alles gewoon doet , mits je niet al te veel met de instellingen ligt de fiepen.

Voor een office systeem is het een zeer goed systeem.

Eenmaal besteld krijg je tracking nummers ge-emaild waar je je bestelling helemaal in de gaten mee kunt houden. Op zich is het systeem van Dell helemaal niet slecht. Ik ben alleen wat huiverig voor eventuele systeemupgrades, want alle drives staan bijvoorbeeld op cable select. Beetje de Compaq methode. Aleen Dell gecertificeerde hardware zal er goed op werken.

Alhoewel ik absoluut geen voorstander van kant-en-klaar computers ben, moet ik uit ervaring zeggen dat Dell systemen wel meevallen.

Met uitbreiden heb ik tot nu toe weinig problemen ondervonden; alle hardware die ik geprobeerd heb, heb ik zonder problemen aan de gang gekregen (ik heb ervaring met 4 Dell systemen).

Naar mijn mening zijn Dell computers prima systemen voor het draaien van “standaardapplicaties” zoals o.a. Office paketten etc.
De ietwat meer eisende gebruiker (lees: freak) zal met een ogenschijnlijk gelijk systeem waarschijnlijk iets betere prestaties halen.

Wat ik in ieder geval wel na zou gaan, is hoe de prijs/kwaliteitsverhouding bij dit systeem ligt… ga eens rekenen wat je voor het gelijke bedrag elders kunt krijgen. Vaak zijn OEM pc’s weinig “bang for the buck”.

Ik persoonlijk zou alleen een Engelstalige Windows XP nemen, die kan je bij Dell toch zonder meerprijs krijgen. Al die rare Nederlandse kreten in Windows…

Ik heb ook al enkele positieve ervaringen met dell,

go for it

De Aldi heeft overigens aankomende woensdag ook weer een leuk systeempje te koop. Bij Aldi Duitsland zelfs nog iets goedkoper. Moet je wel erg vroeg in de rij gaan staan :slight_smile:

idd, de actie bij de ALDI is ook erg goed. Weet niet zoveel van de kwaliteit van de spullen af, maar ziet er wel goed uit. Ook bij de Albert Heijn zijn ze bezig met pc’s, ook daar een mooie pc in de aanbieding. Kijk eens op www.aldi.nl > keuze uit 19"gewone monitor of 15"/17" TFT :). Niet al te duur, wel erg goed. Woensdag 2 april (geloof ik) komen ze er met een goeie laptop :stuck_out_tongue:

Duitsland is idd iets goedkoper… all1 niet als je in de randstad woont en je eigen benzine moet betalen om in Duitsland te komen :wink:

succes!

Volgens mij zijn de laptops bij de aldi net een paar weken geleden in de aanbieding geweest.

Ik moet morgen op school eerst een toets maken en daarna ga ik eens kijken of ze die 19 inch monitoren nog hebben staan.

Zoals ik al in de chat had gezegt MP|3, als ik een kant-en-klaar pc zou moeten kopen, dan zou het ook een Dell worden.

Absoluut geen slechte keus.

Gewoon DOEN!

En… is er al een beslissing gevallen?

Originally posted by siebeduin
[B]Volgens mij zijn de laptops bij de aldi net een paar weken geleden in de aanbieding geweest.

Ik moet morgen op school eerst een toets maken en daarna ga ik eens kijken of ze die 19 inch monitoren nog hebben staan. [/B]

[offtopic]
heb je er nog een kunnen krijgen… ik heb er wel eentje :smiley: is wel een mooie monitor ( .26 dotpitch ) lekker scherp en lekker groot :stuck_out_tongue:
[/offtopic]

Originally posted by eMiNeM
[B]

[offtopic]
heb je er nog een kunnen krijgen… ik heb er wel eentje :smiley: is wel een mooie monitor ( .26 dotpitch ) lekker scherp en lekker groot :stuck_out_tongue:
[/offtopic] [/B]

[offtopic]
Ja ik heb er één, hij is inderdaad lekker groot:bigsmile:
[/offtopic]

Ik heb een dell besteld!

26/3 besteld
27/3 betalinginfo binnen gehad (rekeningnr etc) en meteen betaald

Verder nog niks gehoord.
Op de site staat uitgebreid dat je een order status kan bekijken maar dan moet je wel een klantnummer + ordernummer hebben… en hoe ik daar aan kom :confused: Heb wel een ordernummer (IR*)

Zal wel goedkomen allemaal

[offtopic]
Is dat PCprive van CDfreaks voor iedereen v/h admin/mod team mogelijk?
[/offtopic]

:wink:

Dell is wel ok, zoals ook al gezegd werd op #cdfreaks. Tis maar net wat je wilt gaan doen hè. :slight_smile:

Originally posted by Wookie
[B][offtopic]
Is dat PCprive van CDfreaks voor iedereen v/h admin/mod team mogelijk?
[/offtopic]

:wink:

Dell is wel ok, zoals ook al gezegd werd op #cdfreaks. Tis maar net wat je wilt gaan doen hè. :slight_smile: [/B]

@Wookie: dan moet je eerst salaris vangen :wink:

@MP3: Proficiat met je aankoop, ik hoor wel wat je bevindingen met dit systeem zijn…