Defecte 3610

vbimport

Mijn 3610 geeft de volgende error:
Na maken van image (of on the fly) wil de
brander gaan starten.
Hij brandt 1-5 seconden en dan is de
melding in bv. WinOncd : Powerarea is ....
of zoiets.
Ik heb het idee dat mijn buffergeheugen van
de Philips naar de Fillistijnen is.
Is het nog interessant om zo'n apparaat ter reparatie af te geven? We hebben het apparaat bij een vriend van mij aangesloten en dito met een sterretje. Ook bij gebruik van andere branderprogramma's.
CD-rom gaat lopen - Image file wordt gemaakt - brander start en gaat knipperen en
resultaat: 6 regels gebrand, computer vast en
cd naar de kl.ten.
Waarom slaat er een buffererror toe.

[This message has been edited by RainbowLongo (edited 16 May 2000).]

gebruik toch gewoon een ander proggie zoals CDrwin of NERO of zo!!!

Dit is Wilma haar sectie…maar goed …
power area callibration is full oftewel de laser kan geen beginpunt vinden in de bepaalde tijd die daarvoor is gegeven.

probeer eens een ander soort merk recordable
philips ofzo.

defrag je hd ook eens (wat vaker)
wil ook wel us helpe…

enne maak eerst anders een image aan op de hd in plaats van on the fly

Hallo,
Ik heb dat probleem ook gehad met mijn philips3610 brander. ook ik dacht dat hij naar de knoppe was. Maar ik heb het probleem verholpen door hem open te maken en helemaal te demonteren. Zover dat je goed bij de laser kan komen. Toen de laser schoongemaakt, weer in elkaar gezet en hij deed het weer zoals hij het moest doe.

ja wel ff een speciaale schroevendraaier koopen open maaken en lazer spiegel schoon maken met watenstaafje en branden maar weer

Als je “on th fly” wil kopieren, moet je er voor zorgen dat je DMA hebt ingeschakeld bij de eigenschappen van je CD-Writer.
Welke FW heb je in je 3610 steken??
De laatste gereleasde is de 3.09
Deze geeft de mogelijkheid om 80min. cds te lezen, schrijven is geen probleem.
Mail mij even als er nog vragen zijn.
(ik werk bij Philips)

en ff kijken of hij wel rewritables kan schrijven…
had hetzelfde probleem alleen cdrw en geen cdr
ik heb een nieuwe gekregen…

ik heb precies hetzelfde euvel gehad bij de 3610. bij mij begon hij ook nog eens zo’n 5mm van het begin af te schrijven.
ik deed het volgende: een paar keer een rw volledig formateren daarna een beetje op een cd schrijven net zolang het weer goed ging.
daarna deed hij het weer prima.
maar met de oude firmware kon je geen 80 min.cd schrijven en dat deed ik wel dus…

nieuwe firmware zie een klein stukje verderop bij de topic nieuwe firmware

Geen 80 min. schrijven met een 3610? Ik doe dat wel gewoon en heb nooit problemen gehad. Ik heb firmware 3.01.

Schrijven is geen probleem. Maar probeer maar eens een volledige cd van 80min. in te lezen. Geloof me als ze echt vol staat met data, zal het u niet lukken.

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>(ik werk bij Philips)<HR></BLOCKQUOTE>

poeha!

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>code:</font><HR><pre>Ik werk bij CdFreaks

ik kan wel 80 min inlezen!

Allereerst zorgen dat je regelmatig je hd defragmenteerd

Maar je zal hem ook moeten demonteren en de geleiders van de lazer opnieuw in moeten vetten want dit vet wordt hard na een tijdje branden (lazer=wamte)gebruik hiervoor hitte bestendig vet als hij dan toch uitelkaar ligt ook gelijk ff de lens reinigen OPPASSEN want deze is van een zacht materiaal gemaakt

MZL D@RKNeSS

Ik heb ook weleens dezelfde problemen met mijn 3610. ( calibration area full )
Het grootste probleem zit hem in het merk CD recordables die je gebruikt.
Met de volgende cd`s problemen gehad:

Princo 80 minuten ( allemaal naar de kloten )
BasF ( 8 uit 10 mis )
Imation ( allemaal mis )
Nashua ( 8 uit 10 mis )

Je laser een keer schoonmaken is ook aan te raden. Dit kan het probleem ook gedeeltelijk oplossen. De nieuwe firmware 3.09 installeren is geen noodzaak.
3.01 werkt ook goed. ( ook bij 80 minuten cds ) Diverse programmas gebruiken is ook geen bezwaar. Ik gebruik CloneCD 2.1.0.4, Nero
5.0.0.3, Easy CD Creator 4.01, CDRWin 3.8a en hij werkt ook goed met CD Wizard 5.

De volgende cd`s werken perfect en het hoeft niet duur te zijn !!

Philips
Arita
Vision
Lifetec ( aldi supermarkt !!! )
Trust
CDR Pro ( expert )

Mail me even terug of het je gelukt is.
Ik ben zeer benieuwd, maar gooi je brander niet weg, want hier is niets mis mee !!!