Debitel en klantenservice :a

Ik heb een probleem en ik hoop dat er hier misschien iemand is die iets weet over contracten van gsm’s en abonnementen.

ik heb bij debitel een abonnement gehad van KPN.
Tijdens dit abo kreeg ik een brief thuisgestuurd van debitel met een aanbieding.
nummer 1: een half jaar geen abonnementskosten betalen.
nummer 2: een gratis gsm die door hen geselecteerd waren.

op deze aanbieding had ik verder niet gereageerd, en na afloop van deze aanbieding belde de helpdesk van debitel me op met de vraag of ik deze brief wel had gehad. Ik zei ja, maar ik heb er nog niet echt goed naar gekeken.
Nou, de aanbieding was verlopen, maar omdat ik al klant was van debitel wilden ze me de kans geven om toch nog op deze te reageren.
Ik heb toen gezegd, ja, ik wil dat half jaar geen abo kosten (dus nummer 1) wel, en ik vroeg meteen of daar misschien ook een gratis gsm bij zat.
Ja, zei die kerel(stom van me dat ik geen namen heb genoteerd, maar je gaat ervan uit dat alles gewoon goed geregeld wordt), en hij noemde een aantal type’s gsm’s op.
Daar stond ook een Nokia 6610i bij, dus ik zeg doe mij die maar (bij gebrek aan beter).
nou, ik dacht dat alles goed was geregeld.
Omdat hij ook had gezegd dat de gsm meteen verstuurd zou worden, had ik het een week afgewacht.
Na een week bel ik de helpdesk nog een keer, waar die telefoon blijft.
Ja, dat kwam door de fabrikant (daar kan ik me nog iets bij voorstellen), en hij zou zo snel mogelijk verstuurd worden.
5 januari kreeg ik het nieuwe simkaartje binnen en op 8 januari kreeg ik de telefoon binnen.
10 januari zou het nieuwe kaartje geactiveerd worden.
alles tot zover goed.
Nou bel ik al meer als een maand, en krijg ik dinsdag ineens een factuur binnen.
En wat staat daar tot mijn grote verbazing op? abonnementskosten die ik dus wel moet betalen.
Ik heb vandaag (24-2-05) de helpdesk dus weer gebeld, eerst door de computer heengewerkt, krijg ik me toch een bitch aan de lijn die me iedere keer afkapt en iedere keer vraagt op een bitchy toon heeft u nog meer vragen? terwijl ik toch gewoon normaal tegen haar reageerde.
Dus ik zeg tegen die mevrouw (zal haar naam niet noemen maar die heb ik wel gevraagd :cop: ) dat dit geen manier is om met klanten om te gaan, en vraag of ze ook een klachten afdeling hebben.
krijg ik een postbusnummer en daar moet ik een klachtenbrief heensturen.
nadat het zeg maar een beetje tot me doorgedrongen was heb ik nog een keer gebeld, kreeg een best vriendelijke mevrouw aan de lijn maar kreeg hetzelfde verhaal te horen: het is of-of, geen en-en.
Toen vroeg ik of ik haar manager even aan de lijn kon krijgen, maar dat ging niet. Die kon er toch niet meer over zeggen want diegene die mij toen had gebeld die wist alles van die aanbieding maar toen wilde ze ineens ophangen. Heeft u nog meer vragen meneer?
Aan haar ook nog even het adres van de klachten afdeling gevraagd, klopte toch wel met wat de eerste zei.
Thuis heb ik mijn contract nagekeken, en er staat dat ik gebruik heb gemaakt van de actie vodafone zonder gratis maanden.
Dit is dus niet wat ik heb afgesproken met de helpdesk.
Ik heb dit contract ook niet getekend, het is allemaal telefonisch gebeurd.
Kan ik hier iets mee? of zit ik er helaas pindakaas aan vast?
Ze zijn mij in ieder geval zeker kwijt als klant, dat is zeker, maar ik vind het niet kloppen hoe ze met hun klanten omgaan.
En heeft iemand enig idee hoe je een klachtenbrief op moet stellen? Zitten daar eisen aan ofzo?

alvast bedankt.

Ik zou zeggen, niet getekend is geen overeenkomst.

Dubbel, verwijder deze maar.

Ja, ik heb wel een contract gekregen met alle gegevens,maar zo zie je maar weer dat je alles op moet schrijven, maar ja, zo goed van vertrouwen als ik ben. :a
maar ik weet niet of dat met gsm abonnementen anders is dan andere contracten.

Maar dan nog heb je niet getekend Indien de debitel lutser het gesprek niet opgenomen heeft is het jouw woord tegen het zijne.

Maar is het niet zo dat als je, zelfs telefonisch, ja hebt gezegd dat dat hetzelfde is als het tekenen van een contract. Ik dacht van wel…

ik weet niet of dat zo is…
ik heb in ieder geval een klachtenbrief geschreven en opgestuurd, moeten ze daar een reactie op geven? deze brief heb ik een week of 2 geleden ongeveer opgestuurd, en nog steeds geen reactie gehad.
ik weet wel waar ik voortaan geen abonnement meer neem.

Elke mondelinge afspraak is ook bindend inderdaad. Maar daar moet dan wel bewijs van zijn (getuigen, opname, etc) anders zal een rechter “de knoop doorhakken”.

Is die brief trouwens aangetekend de deur uit gegaan? Anders zullen ze waarschijnlijk niet eens reageren. Ik zou ook meteen even een rechtswinkel instappen wat je nu precies kunt en niet kunt met deze situatie.

nee, de brief is niet aangetekend verstuurd. en ik weet niet of ze daar bewijs van hebben. of ze gesprekken opnemen ofzo.
en wat is een rechtswinkel?? waar vind ik die? :slight_smile: