De zoektocht naar mijn oude mail

vbimport

tijdje geleden al eens iets over gepost, maar nog steeds niet gefixed…here’s the deal:

ik heb een nieuwe hd aangeschaft en een back up gemaakt van mijn oude mail door de .DBX files naar een cd’tje te schrijven (oude mail dus uit OUTLOOK EXPRESS)

toen alles op mijn nieuwe hd klaar voor gebruik was, dacht ik dat het een kwestie van ‘knippen/plakken’ zou zijn om mijn oude mail terug te krijgen…WRONG

knippen/plakken leverde alleen op dat outlook express nu helemaal niet meer werkt (ongeldige mappen of zo) waardoor ik maar ben over gestapt naar OUTLOOK waar mijn nieuwe mail gewoon goed binnenkomt.

de situatie nu dus:

-goed werkende OUTLOOK

-cd-rom met .dbx files gevuld met oude mail uit OUTLOOK EXPRESS

de vraag (je voelt hem al aan komen) is dan ook:

hoe krijg ik ze op een goede manier samen!?

thnkz people

Probeer is iets te doen via bestand/importeren/berichten
Of gewoon die dbx bestanden vervangen door degene die nu op je HD staan!!!

first of all: OUTLOOK heeft geen dbx-bestanden dus dat vervangen gaat niet echt lukken…het vervangen van die bestanden bij OUTLOOK EXPRESS werd een regelrechte disaster, omdat OUTLOOK EXPRESS nu aangeeft dat de mappen (postvak in enz.) ongeldig zijn geworden.

knippen/plakken is dus een definite no no!

en dat importeren/exporteren bij OUTLOOK is wel een aardige, maar what the f*ck moet je kiezen want hij gaat dus echt niet zoeken naar die *.dbx bestanden…

thanks anyway

ONE

Bij mij werkte het prima; die files overpleuren!!
Of gebruik je nu MS Outlook?! En nie meer Outlook Express?! Zei je anders nie toen over ICQ! :stuck_out_tongue:

ik gebruik OUTLOOK nu, omdat OUTLOOK EXPRESS niet meer werkt (heb ik geloof ik al drie keer gezegd! :stuck_out_tongue: )

dus ik heb nu OUTLOOK als e-mail client ja (and I want my old mail back!)

Ik heb Outlook nog nooit gebruikt en heb ut ook nie erop staan dus zou nie weten hoe het daarbij zou moeten! :stuck_out_tongue:

Maar probeer is die OE opnieuw te installen dan! En dan die files te kopiëren!!

Good luck dude!

vergeet niet met die database bestanden met outlook en outlook express dat als je ze op schijf zet en dan terug op je hd plaatst dan je ervoor moet zorgen dat het v’tje naast read-only weg is!!
Klinkt misschien belachelijk wat ik zeg, maar je zou eens weten hoeveel mensen daar mee sukkelen

wat een klein V’tje al niet kan uitrichten…

Joris, jij gaat duidelijk door voor de koelkast…

thnkz!

ONE

Ik wist wel dat het goed moest zijn! :wink:
Joris, you’re the man! :stuck_out_tongue: Als jij het donkere kind nie op het juiste pad geholpen had, had ie em zekers te weten nooit meer gevonden! :wink: (wat een crap zo vroeg!):stuck_out_tongue:

inderdaad wookie, jij bent dan wel zo’n voorvechter van de leuze ‘slapen is voor mietjes’, maar de jaren beginnen nu toch te tellen heb ik het idee…(het donkere kind ligt rond die tijden overigens nog lekker vredig in zijn bedje)

ONE

Die tijd klopt nie helemaal hoor, was een uur later! :wink:

hahaha, das een klassieke cd burn fout. De read-only vergeten er af te halen.

Tsja, ik ben er ook ingetrapt in het begin :smiley:

Ach ja, weet je het weer voor de volgende keer!

kopie even de *.ost ; *.pab ; *.pst files

Originally posted by RaSta
kopie even de *.ost ; *.pab ; *.pst files

Die files heb ik nie en trouwens, de oplossing is al gevonden! :wink: