De oplossing voor naar-de-klotegeholpen cds?

vbimport

De zogenaamde datadoctor moet de beschadigde cds kunnen fixen. www.digitalinnovations.com

Je leest ook Power unlimited(pagina 85) :slight_smile:

Weet het niet vindt het er maar vaag uitzien…
Ik ben trouwens altijd voorzichtig met me cds.

'k heb het ook in de pu gelezen. Maar ik vind dat het apparaat er zo bizar uitziet. Maar of het werkt is een andere zaak.

De consumentenbond heeft dat ding geloof ik eens getest en zeer zo-zo bevonden, het werkte dus niet goed :frowning:
Zeer gebruikers onvriendelijk en het werkte voor geen kl.te.
Maar wie het eens proberen wil die mag
:wink: :wink:

deKIKker (kwaak)

Originally posted by deKIKker
[B]De consumentenbond heeft dat ding geloof ik eens getest en zeer zo-zo bevonden, het werkte dus niet goed :frowning:
Zeer gebruikers onvriendelijk en het werkte voor geen kl.te.
Maar wie het eens proberen wil die mag
:wink: :wink:

deKIKker (kwaak) [/B]

dat de consumenten bond het heeft getest wil over het algeem niet veel zeggen want dat zijn pas echt idioten wat daar de testen uitvoeren…
maar denk ook dat het niet zal werken eigenlijk…

Beschadigde cdz kun je ook fixxen met tandpasta (dat polijst nl…)

Originally posted by Dee-ehn
Beschadigde cdz kun je ook fixxen met tandpasta (dat polijst nl…)

Is dat serieus?

ook met haarlak :stuck_out_tongue:

nee echt je kan ze fixen met tandpasta
en sommige ook met haarlak ja

probeer het eens
je zal zien het werkt !!!

cd’s repareren met “haarlak”??? :confused:

Leg eens uit?

The Observer

volgens mij is het beetje bullshit dat apparaatje…als je een klein krasje op een cd hebt draaien de meeste cdromspelers em ook wel af…als je kras diep is niet, en dan valt er ook nix meer te repairen als je het mij vraagt…:o

Even iets duidelijk stellen:

Als er een kras in je cd zit, is de data zelf toch beschadigd? Dus ook al krijg je em weer mooi glad, dan is de data toch weg, of denk ik dat maar?

Originally posted by Observer
[B]cd’s repareren met “haarlak”??? :confused:

Leg eens uit?

The Observer [/B]

Heb ik wel eens eerder gehoord ja, nog nooit geprobeerd maar het schijnt mogelijk te zijn als er een kras in je cd zit. Volgens mij werkt het 't beste bij een kras op de bovenkant van de cd. Als de laser van de cdrom over dat open plekje waar die kras zit gaat, wordt het laserlicht niet weerkaatst terug de laser in. Daardoor kan hij niks lezen op die plek. Als je een laagje haarlak ofzo erop aanbrengt zou het licht weer kunnen weerkaatsen, waardoor de cd weer enigsinds leesbaar is…

Ach…je muur der mee behangen is ook leuk…

-=HeadLesS=- heeft inmiddels al een stuk of 70CDR’s aan zen muur hangen…jaja al aant sparen vanaf de tijd dat de cdr’s nog meer als een 10tje waren! :cool:

http://www.cdfreaks.com/document.php3?Doc=38

Thx BoSS :slight_smile:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]Ach…je muur der mee behangen is ook leuk…

-=HeadLesS=- heeft inmiddels al een stuk of 70CDR’s aan zen muur hangen…jaja al aant sparen vanaf de tijd dat de cdr’s nog meer als een 10tje waren! :cool: [/B]

70 maar?? Ik was dat drie jaar geleden ook aan het doen, maar euh… …nadat er 100 cds in me bakkie zaten, ben ik gestopt met die onzin. Oja… …ik deed er ook al die compuserve roep enzo bij… …dus alleen daarvan waren er al 30 denk ik :slight_smile:

Met die tandpasta, is het merk ook nog belangrijk :slight_smile: :cool: :cool:
En de borstel, hoe zit het daar mee ???
Ik heb ook gehoort dat het ook kan met pindakaas (merk zou er niet toe doen).
Als het daarmee niet lukt kun je hem nog altijd opeten.:confused:

deKIKker (kwek)

Originally posted by jojk
[B]Even iets duidelijk stellen:

Als er een kras in je cd zit, is de data zelf toch beschadigd? Dus ook al krijg je em weer mooi glad, dan is de data toch weg, of denk ik dat maar? [/B]

nou de data staat niet aan de onderkant van de cd, maar juist aan de bovenkant vlak onder de coating, daarom is die ook zo belangrijk.
als er nou aan de onderkant van de cd een krasje komt is meestal niet de data beschadigd, maar is de plastic voor de laag waar data staat alleen beschadigd, dat je cd speler de data dan toch niet meer kan lezen komt doordat door die kras het laserlicht verkeerd word afgebogen, door de kras nou te vullen met haarlak of te polijsten met tandpasta word het licht weer recht teruggekaats.

Originally posted by xian
[B]

nou de data staat niet aan de onderkant van de cd, maar juist aan de bovenkant vlak onder de coating, daarom is die ook zo belangrijk.
als er nou aan de onderkant van de cd een krasje komt is meestal niet de data beschadigd, maar is de plastic voor de laag waar data staat alleen beschadigd, dat je cd speler de data dan toch niet meer kan lezen komt doordat door die kras het laserlicht verkeerd word afgebogen, door de kras nou te vullen met haarlak of te polijsten met tandpasta word het licht weer recht teruggekaats.
[/B]

Een uitleg naar mijn hart :slight_smile: