De maatschappij dat ben jij!

De maatschappij dat ben jij !!

http://www.sire.nl/media/video/tram1.mpg
http://www.sire.nl/media/video/park1.mpg
http://www.sire.nl/media/video/plas1.mpg

Die heb ik in stripvorm voorbij zien komen op dit forum, onder de noemer “Dick bruna plaatjes die het boek niet gehaald hebben” (of iets soortgelijks)

Heb ze nog niet op TV gezien…

Vraag me af of het helpt, maar ik denk dat de meesten hier wel weten hoe ik over dit thema denk, daar heb ik al eerder over geschreven :wink:

Vind ze bewegend nog beter, hahaha. Spijtig dat er in allemaal wel waarheid zit.

gieren, ik vind dat echt kei tof gemaakt, bij jullie in nederland zijn die ‘overheidsreclames’ veel toffer dan bij ons. Ik herinner me nog van vroeger de man met z’n ochtendhumeurtje en z’n daarvan afgeleide rijgedrach.

Fantastisch gewoonweg!

Inderdaad errug leuk… en inderdaad jammer dat het dus eigenlijk allemaal gewoon zo gebeurd !!
Maar het blijft leuk! :bigsmile:

Zekers leuk :slight_smile:

ik vond de plaatjes die hier door Mr. Belvedere werden neergezet toch leuker :slight_smile:

Ik hoop dat de doelgroep zich bewust is dat ze gewoon als kleine kinderen bezig zijn. En dat het dus niet stoer is om in het park te roepen “neuken!”

en dit is geen overheidscampagne. Het komt van de Stichting Ireele REclame ofzo. heeft niets met de overheid te maken. Of met een andere organisatie. Ze staan op zichzelf

En toch ben ik het niet met dit denkbeeld eens. Het is zeker niet goed te keuren hetgeen heel wat personen doen en zeggen; funest voor de samenleving… en het is natuurlijk ook goed om dit door te laten dringen bij deze mensen. Maar… zonder een sturende hand zal 90% van deze mensen niet veranderen, dit is een taak voor de overheid, niet voor het individu.

Ja, das een goeie… maar de sturende hand van de overheid is natuurlijk een wassen neus ( :confused: ) Denk aan al de regelgeving zonder controle… Voorbeeld: je mag niet mobiel bellen in de auto: iedereen weet het, iedereen doet het, en er is geen overheid die er op let.
De enige regels waar op gelet wordt zijn die, die de overheid geld opleveren. (denk aan de flitspalen :Z )

Ook de rol van de ouders wordt door diezelfde ouders veel te makkelijk genomen. Alles kan en mag, iedereen werken en een eigen leven ernaast, en oh ja, er zijn ook nog kinderen… opvoeding??? waarden??? normen???

Hoe dan ook, zonder controle/toezicht wordt de maatschappij echt niet beter.

Ik zie het somber in

Originally posted by iammadaboutwarez
Ik zie het somber in

Sluit me hier bij aan.

wat een gezeik,

Mies heeft net zo goed voor haar tramkaartje betaald dus heeft ze evenveel recht om te zitten dan oma.

Els is oerlelijk dus ze mag blij zijn dat er nog iemand met haar wil neuken.

En Tim moet gewoon erg plassen, kan gebeuren toch, moet de overheid maar zorgen voor openbare toiletten.

Originally posted by xian
[B]wat een gezeik,

Mies heeft net zo goed voor haar tramkaartje betaald dus heeft ze evenveel recht om te zitten dan oma.

En Tim moet gewoon erg plassen, kan gebeuren toch, moet de overheid maar zorgen voor openbare toiletten. [/B]

idd…, lekker belangrijk allemaal…! :wink:

Originally posted by xian
[B]wat een gezeik,

En Tim moet gewoon erg plassen, kan gebeuren toch, moet de overheid maar zorgen voor openbare toiletten. [/B]

…sprak de doelgroep van de campagne :wink:

Da’s niet cool Bart

Originally posted by iammadaboutwarez
Ook de rol van de ouders wordt door diezelfde ouders veel te makkelijk genomen. Alles kan en mag, iedereen werken en een eigen leven ernaast, en oh ja, er zijn ook nog kinderen… opvoeding??? waarden??? normen???

Ik denk dat daar 80% van de oorzaak van allerhande van dit soort problemen ligt…

Originally posted by Da_Taxman
Die heb ik in stripvorm voorbij zien komen op dit forum, onder de noemer “Dick bruna plaatjes die het boek niet gehaald hebben” (of iets soortgelijks)

Deze bedoel jij!