De kolonisten van Catan

Vandaag heb ik voor het eerst met mijn schoonfamilie het spel “De colonisten van Catan” gespeeld. Het klinkt wellicht cliché, maar het was hartstikke leuk (leuke mensen, genoeg bier en genoeg humor).

Anyhow, ik heb gewerkt dat dit spel erg leuk en zeer verslavend kan werken.

Zijn er hier meer Catan spelers? Ik wil nl wel eens een keertje online een spelletje doen. Liefst 's nachts btw, aangezien ik overdag hiervoor geen tijd heb…

Ik speel regelmatig één van de (vele) Catan-bordspelen. Echter op de PC heb ik het nog nooit gezien (noch gespeeld)…

Op catan.pagina.nl staan wat online versies ervan.

Iemand zin om uit te zoeken welke het meest op het boardspel lijkt en de meeste functies heeft? :slight_smile:

Ik vond steden & ridders wel erg leuk moet ik zeggen. Cheops en Zeevaarders moet ik nog proberen…

Is er trouwens ook een (gratis?) standalone versie (die je tegen de computer kunt spelen)?

Misschien is dit iets ?

Dankje soezepoes, ziet er goed uit!

Ik heb hier het spelletje liggen zoals je dat in de winkel kan kopen voor de pc, maar ik vind die niet zo heel boeiend…

Het spel gewoon als bordspel vind ik onwijs vet, alleen verdraaien heel veel mensen de regels.

De langste straat bijvoorbeeld, om het topic wat uit te breiden, deed ik eerst, 5 straatjes met 2 (bijvoorbeeld) huizen ertussen; WHOPPA de langste straat… Maar het IS (denk ik nu); 5 straten zonder huizen ertussen…

Wat hebben jullie nog voor rare regels? In Duitsland kan je trouwens aan kampioenschappen Catan meedoen en nog beste bedragen winnen ook :slight_smile:

[edit]Zeevaarders speel ik trouwens het meest, dat is het beste :D. Mijn moeder snapt geen drol van het spel, voor de rest ieder ander mens wel :smiley:[edit]

Ik heb ook Kolonisten van Catan hier liggen, ook veel de Zeevaarder uitbreiding gespeelt, en heb een tijdje geleden het Kolonisten Kaartspel gekocht (voor 2 pers.) erg leuk :slight_smile:

Online spelen heb ik ook wel eens gedaan, lijkt me wel wat om tegen me mede freakers te spelen!

:smiley: