DE Kast met de beste Airflow

vbimport

Ik ben toe aan een nieuwe kast…mijn kast houdt veeelsteveel warmte vast rond de proc…wil een nieuwe hebben, maar welke kast is nou beetje betaalbaar en is ook lekker koel…of heeft goeie airflow…het liefste wel een beetje een grote kast…! :stuck_out_tongue:

Koop een HQ-08 van A-open en bouw voorin een 120mm fan en boven in 2 80mm fan’s die blazen en voorin moet ie zuigen dan heb je de beste airflow!

Ik heb zo’n A-open kast (de Bigtower :slight_smile: ) en ik kan hem je echt aanraden.

Hij is ook zeer praktisch in gebruik, mocht je bv. weer eens gaan uitbreiden dan kun je de zij-panelen stuk voor stuk zeer makkelijk losmaken, ook kun je (als je kabeltjes lang genoeg zijn) het moederbord er vanachter uittrekken zonder dat je de zijkanten eraf hoeft te halen.
Het loopt op een soepel railsje.
Het is gewoon een hele mooie degelijke en goede kast.

Hmmmz thx voor de info, maar ik zit nog steeds te twijfelen tussen 2 merken. Aopen of In-win…heb namelijk paar negatieve puntjes gehoord juist kwa airflow bij de Aopen, omdat de doorgang naar boven erg nauw is…maar kwa design wint Aopen iig al! :stuck_out_tongue:

hmmm damn…nog een merk die in aanmerking komt… Chieftec…
iemand ervaringen mee?

Waar kan je die towers bekijken eigenlijk?!

gewoon op hun official sites… .nl of .com er8r rammen…ga nie de hele URLs intypen… :stuck_out_tongue:

ik ken die hele Aopen kast niet, maar ik ken wel alle
andere Aopen producten en dat is voor mij al reden
om nooit een Aopen kast te kopen.

Originally posted by xian

Hmz ik dacht dat Aopen toch wel 1 van de grote kastenleveranciers was. Goeie kwaliteit kasten iig! Ok ik geef toe dat de Aopen-cdrom-spelertjes crap zijn!!
:stuck_out_tongue:

Originally posted by xian

Mijn ervaring met AOpen CD Drives zijn idd ook niet zo goed…

Verder geen ervaring ermee, behalve dan dat ik veel klachten over hun mobo’s heb gehoord…

Heb ik inderdaad ook gehoord, maar ik hoor niets dan goeds over hun kasten! Was het maar niet zo dan koos ik een andere! Zit nog met de keuze tussen Chieftec/Antec/Aopen/In-win!!

Koop dan in gods naam die A-Open, de opening naar boven is inderdaad een beetje krap maar die kun je zelf wel wat ruimer maken! Ook wordt er lucht door de verwijderbare (holle) voorkant geblazen!

Ga voor antec of chieftec deze kasten zijn helemaal gemaakt voor optimale airflow zijn wel wat duurder maar in samenwerking met enermax voeding heb je de beste en ik vind ook de mooiste kast onder/op je bureau staan. een vriend van me heeft hem al en ik ga hem zeer binnekort ook kopen.

de kast met de beste airflow bestaat gewoon niet, je kan het wel proberen aan te passen, met ventilatoren hiere en daar, maar toch :wink:

Originally posted by Sorcerer
Koop dan in gods naam die A-Open, de opening naar boven is inderdaad een beetje krap maar die kun je zelf wel wat ruimer maken! Ook wordt er lucht door de verwijderbare (holle) voorkant geblazen!

Sja kwa design vind ik Aopen samen met Chief/An-tec op 1 staan, maar dan hebben we de In-win nog…en die wint het weer kwa airflow en makkelijkheid van hardwarenbenadering…en Chieftecs hebben denk ik toch de beste cooling en aangezien ik geeen zin om “de opening in de Aopen groter te maken”…hakken en zagen in een nieuwe kast vind ik gewoon nix…wordt het denk ik…uhm
de Chieftec…ik zag trouwens dat de prijzen in de Dragonserie ietjes gedaald waren op Tweakers’ pricewatch!

Hmmm nog heeeeel ff wachten…

voor de chieftec kasten zie www.tweakshop.nl
je kan ze met enermax cooling en voeding krijgen waardoor je heel mooi en goed kastje krijgt waar maar weinig tegen op kan kost wel wat maar zo’n zwarte bigtower wint het bij mij van zo’n a-open

Originally posted by Paladin
voor de chieftec kasten zie www.tweakshop.nl
je kan ze met enermax cooling en voeding krijgen waardoor je heel mooi en goed kastje krijgt waar maar weinig tegen op kan kost wel wat maar zo’n zwarte bigtower wint het bij mij van zo’n a-open

sja denk er ook steeds meer aan om zon ding te halen!! :stuck_out_tongue:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]
en aangezien ik geeen zin om “de opening in de Aopen groter te maken”…hakken en zagen in een nieuwe kast vind ik gewoon nix…

Hmmm nog heeeeel ff wachten… [/B]

Hoezo niet? Het gaat dan tog om de binnenkant? Nobody sees!

Originally posted by Sorcerer
[B]

Hoezo niet? Het gaat dan tog om de binnenkant? Nobody sees! [/B]

das ook weer waar…maar geen zin om te gaan hakke en zage of veilen van gaten…:wink:

Originally posted by wilma

Op Sinterklaas?

heheh kan ook ja…zelf d8 ik meer aan daling van bedrag…:wink: