De gele kaart van @home

vbimport

Kort nadat Chello aankondigde hard te gaan optreden tegen massagebruikers (nja dat is relatief, hoe we daar over denken is in deze thread te lezen) komt @home in Nederland met eenzelfde idee.
Indien een @home gebruiker (herhaaldelijk?) excessief veel dataverkeer veroorzaakt en hierdoor het plezier van andermans internetten inpikt (overlast dus) zal hij een gele kaart ontvangen.
Deze kaart bevat een soort van waarschuwing.

Of we (de @home gebruikers) dit moeten "vrezen" is nog maar zeer de vraag. Deze regel heeft voor zover ik weet altijd al bestaan, maar komt nu opeens in het nieuws. De gele kaart staat voor het eerst ook vermeld op de site van @home..
Zo valt te lezen bij @home dat er in 2001 ongeveer 100 gele kaarten zijn verstuurd en er 1 gebruiker is afgesloten. Dat zijn geen erg hoge cijfers, daar er genoeg leechers zijn die @home behoorlijke intensief gebruiken....
Dat klinkt dus niet erg verontrustend.

Toch zijn er nog wat onduidelijkheden:
-hoeveel gele kaarten mag je per maand/jaar etc etc hebben?
-wordt er met verschillende "tarieven" gerekent? (piektarief, dagtarief en nachtarief ofzow?)
-hoe hoog ligt deze limiet
-hoe wordt dit gemeten?
-is dit uberhaupt nieuw?
-zijn de reclames van @home (onbeperkt internetten) nog wel geheel van toepassing?

Het enige punt waar ik persoonlijk mee zit is dat @home sinds enige tijd min of meer bekend heeft dat op sommige plaatsen de beschikbare bandbreedte ontoereikend is. Wordt dit op deze manier op de klant afgewentelt? Indien dit het geval is, is de gele kaart een waardeloze actie.....

Persoonlijk ben ik eigenlijk in die 10 maanden perfect tevreden geweest over @home... snelheid is prima, lijn 99% vd tijd voor de volle 100% online etc... heb ik weinig over te klagen!

Reacties? :wink:

Goh , er wordt een trend gezet.

In plaats van dingen te regelen zien ze nu een nieuwe mogelijkheid om beperkingen verantwoord te krijgen , dus minder kosten.

Beetje laf.

je mag 1 gele kaart hebben, bij de volgende wordt je afgesloten heb ik begrepen.

Ik dacht altijd dat ik vrij safe zat met mn 20 gig per maand, maar nu ik het ff goed bijhoud blijkt dat ik makkelijk aan de 40 gig zit.

Dus ik begin me persoonlijk een beetje zorgen te maken, aangezien ik al een gele kaart heb.

Maar er zijn ook verhalen dat je niet 2x een gele kaart mag hebben voor hetzelfde vergrijp…dus weet niet precies wat ik moet geloven.

Ben benieuwd hoeveel die pps downloaden die een gele kaart kregen…weet iemand dit misschien?

Originally posted by pietpaulusma
[B]je mag 1 gele kaart hebben, bij de volgende wordt je afgesloten heb ik begrepen.

Ik dacht altijd dat ik vrij safe zat met mn 20 gig per maand, maar nu ik het ff goed bijhoud blijkt dat ik makkelijk aan de 40 gig zit.

Dus ik begin me persoonlijk een beetje zorgen te maken, aangezien ik al een gele kaart heb.

Maar er zijn ook verhalen dat je niet 2x een gele kaart mag hebben voor hetzelfde vergrijp…dus weet niet precies wat ik moet geloven.

Ben benieuwd hoeveel die pps downloaden die een gele kaart kregen…weet iemand dit misschien? [/B]

begrijp ik niet helemaal , ga je je al zorgen maken met 40gb per maand? :confused: ik heb met mn Basic ADSL gemiddeld 75gb per maand :eek:

mjah maar dat jaag ik er wel in een paar dagen doorheen…ik download alles aan het einde van de maand meestal

http://www.tweakers.net/nieuws/21512 , nog meer bad news voor @home users

Originally posted by Mess
http://www.tweakers.net/nieuws/21512 , nog meer bad news voor @home users

Ok, hier ben ik dus niet over te spreken.

1. prijsverhoging in februari -> tja doe je weinig aan… dan maar €5 per maand extra -> +10% betalen
  2. snelheidslimitering naar 1 tot 2 mbit… -> heb nu 3,4 mbit, dus zeg maar een halvering van de snelheid -> -50% krijgen
  3. onbekende datalimiet

Conclusie: @home abonnees gaan er zwaar op achteruit. Meer betalen en veeeeeeeeel minder krijgen. Neej, daar is deze jongen niet zo blij mee. Ik hoop dat onze gebruikersgroep (troublesathome, www.troublesathome.nl) nog een beetje redelijk weet te onderhandelen… maar ik verwacht het niet :frowning:

Tja tis dat @home nog steeds het snelste is, anders werd een wissel intressant…

Ik lees net dit in een reactie op de nieuwspostings mbt de @home limitaties:

ik heb dus net iemand van @home aan de lijn gehad… die zei dat de snelheid niet naarbeneden gaat (d.m.v cap oid) maar dat dat gewoon de snelheden zijn waaronder ze het aanbieden.

Dit klinkt natuurlijk al een stuk beter. Ik hoop maar dat het waar is. Ik heb zelf vaak contact gehad met de helpdesk van @home en veelal weten deze mensen absoluut niet waarover ze praten.
Bel je 10x op, dan krijg je 11x een ander verhaal te horen.
Vreemde lui…!