De gelaarsde kat

vbimport

ik zal wel als een ongelofelijke ouwe kneus overkomen, maar goed, vroeger had ik nog een platenspeler en was in het trotse bezit van een van de vele sprookjes platen, ik weet de titels niet meer, maar wel wie erin vertelde, o.a. Ton van Duinhoven, Ko van Dijk, Hetty Blok en Ina van Faassen, ik vind het zo zonde dat ik die platen ooit op de straat heb gezet, kan me wel voor de kop slaan.

mijn vraag is dan ook (ik acht de kans nihil) wie heeft die platen nog en eventueel converteert naar mp3 (of soortgelijk)

De albums kenmerkten zich door een tekening in het midden van de voorkant (ook weer in een vierkantje) met daaromheen een strakke kleur (blauw, rood etc)

ja zal 't niet geloven, maar ik heb ze nog op zolder staan! Sommige ken ik nu nog uit m’n hoofd (en dat na zo’n 25 jaar)

Maareh, hebbie jeugdcentiment ofzo~?:wink:

ja man, me broer draaide die platen altijd (op mijn radio/platenspeler combo) en we probeerden dan in slaap te komen maar de verhalen waren toch wat te spannend of je hoorde dan rare geluidjes :slight_smile: dussuh, streamen naar je hdd en delen :stuck_out_tongue:

Ik had ze niet maar ik WIL ze wel! :slight_smile:

ik heb er ooit eens eentje over roodkapje die had ik gekregen met een teken wedstrijd.
ik heb ook kinderen voor kinderen2, 4, 5, 6, 7, 8 en 9 gehad, maar ik heb ze een jaar of 2/3 geleden weggegeven.:slight_smile:

Kinderen voor kinderen vond ik nix… wat ik wel leuk vond (en niet meer heb) was MiniStars! :slight_smile: Heeft iemand dit?

neeuh geen Kinderen voor Kinderen, dat zijn liederen, dit zijn echt sprookjes… ik heb eens gezocht met google en ik DENK dat het “12 sprookjes” heet (maar daar heb je meerdere platen van)

http://www.viceversa.nl/vinyl/kinderen/

mocht ik de plaatjes vinden, dan pm ik wel :slight_smile:

kijk hier eens…

ministars staan er ook tussen, komt me overigens nog bekend voor, die ministars, maar door mijn slechte geheugen weet ik niet meer wat ze zongen :confused:

http://www.allerlei.nl/\advdetail.php?adv=8443&r=25

voor 5 piek

Ik kan je iig niet helpen… ik had altijd een hekel aan sprookjes en kinderverhalen. Mijn C64 was wayyyyy better :slight_smile:

Er is ook nog een hele aflevering van Efteling Sprookjes…
Daar was destijds ook een hele verzameling platen van…daar heb ik vroeger nog wel naar geluisterd…

Of het sprookje Peter en de Wolf, maar dan in instrumentale uitvoering, het verhaal moest je er zelf bij lezen. Ieder figuur werd voorgesteld door een instrument.

Originally posted by Smart@$$
[B]Er is ook nog een hele aflevering van Efteling Sprookjes…
Daar was destijds ook een hele verzameling platen van…daar heb ik vroeger nog wel naar geluisterd…

Of het sprookje Peter en de Wolf, maar dan in instrumentale uitvoering, het verhaal moest je er zelf bij lezen. Ieder figuur werd voorgesteld door een instrument. [/B]

hehe, tja koude zolder, warme chocolade melk bij bed (soms erin :p) en vooral lachen als je dan je zus zag verschuilen achter de dekens als ut haar te griezelig werd

Mijn C64 was wayyyyy better

je wilt niet weten wat ik tegenwoordig speel… Tempo typen, Madness, Burgertime, Ghoul, Topografie nederland, europa, wereld, Oil’s Well en dat allemaal met een c64 emul

LOL vooral Burgertime roels!

Originally posted by Dee-ehn
LOL vooral Burgertime roels!

ja man :slight_smile: alleen kan ik er niets meer van, toch ook weer ouderwetse gefloek en getier bij het tempo typen (dacht nog wel, “doe ik wel ffietjes”)

Madness zocht ik al HEEEEEEL lang, topografie is altijd handig, vooral als ik in oost duitsland moet zijn, hehe

Burgertime is nog steeds leuk, simpel maar blijft spannen :slight_smile:

[i]:slight_smile: dussuh, streamen naar je hdd en delen :stuck_out_tongue: [/B]

heheh…, oude tijden herleven! Maareh…, ik beloof niets hoor… Ik zuig ze t.z.t wel naar MP3 toe, maar voorlopig ff heel druk met verbouwen enzo… (en 't moet af! :rolleyes: ) Ik beloof dat ik de komende weken een en ander in orde maak…

nog een favo?

(vinnik~zelf ook wel leuk!~) :stuck_out_tongue: kan ik wellicht wat maffe samples uit halen…

mazzl

wat is dit nou weer voor een gelazer!? week geleden toch echt gereageerd op Marsz-=FX toen ie vroeg of ik nog favo’s had, das nou al de zoveelste topic die “verdwijnt”

maar goed… grrrr

inmiddels heb ik 2 cd’s van me zus (ja die bang was :smiley: ) en er staan 2 nummers op die ik dus zocht (staan nog meer sprookjes op natuurlijk) was weer ffies lachen geblazen en vroeg me af waarom ik dit zo leuk vond hehehe

“Het Dappere Kleermakertje”
“De Gelaarsde Kat”

heb ik nu eindelijk :slight_smile:

als andere ook willen shaken :smiley: bij het horen van deze sprookjes, pm me maar ffies dan (FTP)