De BUMA en de CDRwinkel

vbimport

Hey burners onder ons… ik was deze week bij de CDRwinkel (die van www.cdrwinkel.nl), en heb daar een brief gelezen dat zij door de BUMA gesommeerd werden alle klanten die CD-R’s afnamen aan hun door te geven.
Nu heeft de cd-r winkel 1 geluk… zij zitten in belgie.

Daar heeft de BUMA ook niets te zeggen.

Maar ook in Belgie komt er per 1 Juli een toeslag van 30-35 cent per cd-r, dus ook daar zullen de prijzen de pan uit vliegen…

dit ter info aan jullie allen!!!

En de groeten van Ab…

BUMA heeft sowieso niets te vertellen, het is geen opsporings instantie…
Dergelijke brieven worden vaak verstuurd (als het al waar is) om angst in te boezemen, het is echter alleen het Openbaar Ministerie die een dergelijke vorderingkan uitvaardigen…

en wat betekent Buma/Stemra Opsporingsdienst dan?

De pot op met de buma.

Na het uitmelken met onze heilige koe, de auto, worden we nu al weer uitgemolken met het branden van onze eigen data.

We zijn toch echt van de pot gerukt hier in Nederland.

Een paar maanden geleden was ik in Dubai.
BMW introduceerde hier de eerst rijdende 750 IL’s op water.

In Dubai is water echter duurder als benzine.
Kunnen we toch lachen als dat hier in Nederland gaat worden geintroduceerd.

Zegt KOK straks nog dat we heffings belasting moeten betalen op het water.

Zullen we dan aan boven vragen of het niet meer kan gaan regenen.

Ik heb mijn zeiltje dan al klaar om het water op te vangen.

Laat ik hiervan maar een nieuwe Thread maken.

De pot op met de Buma en alle zegen van boven.:stuck_out_tongue:

Alasta man ik vind eigenlijk dat je niet zo moet zeuren. Dat kwartje van kok profiteert iedereen nu van mee omdat door dat kwartje de accijnsopbrengsten veel hoger zijn geworden en van dat geld worden weer projecten van gerealiseerd waar iedereen van profiteert. Dus je moet niet zo zeiken.

En je hoeft echt niet zo bang te zijn dat er een heffing komt op water want dat gebeurt pas als er een tekort aan dreigt te komen en als je gezien hebt hoe het soms kan regenen dan zul je begrijpen dat dat niet snel zal gaan gebeuren

Zozo Pyromaniac,

Een grote mond voor zo’n klein ventje :slight_smile:

Kunt horen dat hij nog geen auto mag rijden…:wink:

Ik heb helemaal geen grote mond maar ik wil mijn mening best verdedigen voor zover niet al iedereen het met mij eens is.

Maar Phrozeman heb je je icq uit staan of ben je ergens anders?

Originally posted by krano
en wat betekent Buma/Stemra Opsporingsdienst dan?

BUMA/Stemra kan natuurlijk onderzoek doen naar overtreding van copyrights en dergelijke, maar zo heeft zelf geen opsporingsbevoegdheid, daarvoor moet Buma ook aankloppen bij de overheid (politie/Openbaar Ministerie).

Buma/Stemra is geen overheidsinstantie, maar een belangenvereniging:

Buma/Stemra is…
Buma/Stemra is de organisatie die in Nederland de belangen van componisten, tekstdichters en muziekuitgevers behartigt. Belangen op het gebied van muziekauteursrecht.

Buma/Stemra heeft geen wettelijke bevoegdheden, maar probeert wel invloed uit te oefenen op overheidsbeleid (lobby) om zo de belangen van haar leden zo goed mogelijk te behartigen:

Buma/Stemra probeert ook invloed uit te oefenen op de totstandkoming, handhaving en verandering van wet- en regelgeving op het terrein van intellectueel eigendom. De contacten met overheid en politiek – zowel nationaal als internationaal – worden aangestuurd vanuit een kantoor in Den Haag.

En daarbij, als iedereen gewoon even logisch nadenkt dan weet je dat het in Nederland helemaal niet zo slecht gesteld is. Je weet dat wat je doet (CD’s kopiëren en al helemaal als je ze ook verkoopt, dat je illegaal bezig bent. Maar ja, dit is een standpunt dat door de CD Freaks natuurlijk niet gewaardeerd wordt :wink:

Ik rijd brommer, en dat is ook duur genoeg !
Kunnen die BMW’s niet geimporteerd worden naar Nederland, of is Shell daarop tegen :wink: ?
Of de regering? (dan is er een grote bron van inkomsten weg)
Volgens mij is het allang mogelijk om op een minder milieu-belastende manier auto te rijden, maar wordt het tegengehouden door alle mogelijke lobbys die hun positie in gevaar zien raken…

Mzzl,

BitBit3r

Originally posted by Alasta Man

Een paar maanden geleden was ik in Dubai.
BMW introduceerde hier de eerst rijdende 750 IL’s op water.
(…)
Laat ik hiervan maar een nieuwe Thread maken.

http://forum.cdfreaks.com/showthread.php?threadid=30822
Deze dus :wink:

Originally posted by Pyromaniac
[B]Alasta man ik vind eigenlijk dat je niet zo moet zeuren. Dat kwartje van kok profiteert iedereen nu van mee omdat door dat kwartje de accijnsopbrengsten veel hoger zijn geworden en van dat geld worden weer projecten van gerealiseerd waar iedereen van profiteert. Dus je moet niet zo zeiken.

En je hoeft echt niet zo bang te zijn dat er een heffing komt op water want dat gebeurt pas als er een tekort aan dreigt te komen en als je gezien hebt hoe het soms kan regenen dan zul je begrijpen dat dat niet snel zal gaan gebeuren [/B]

denk je nou werkelijk dat er van dat kwartje van kok
ook maar iets voor de burger gedaan word ???

naaaaaaaa denk het toch niet hoor dat sturen ze naar een of
ander 3e wereld land zodat ze er daar betere wapens van kunne
kopen…

en dat de buma cdrwinkel.nl controleerd boeit mij niet zoveel,
ik koop toch m`n cdrs nooit online en ook nooit met een rekening
op naam…

een tijdje geleden was er toch zon reclame campagne van die bumra stemra. De slagzin ben ik ff kwijt. Maar weet iemand waar je nog zon t-shirt kan krijgen? Of ben ik daar te laat mee?

ik kan de buma verzekeren die 10000 cds die ik besteld heb zijn voor volkomen legale doeleinden gebruikt.

Dat kwartje van kok profiteert iedereen nu van mee omdat door dat kwartje de accijnsopbrengsten veel hoger zijn geworden en van dat geld worden weer projecten van gerealiseerd waar iedereen van profiteert.

Zoals wat? Waarschijnlijk gaan die kwartjes direct naar Trix, zodat die bitch weer een nieuw hoedje kan kopen om d’r ouwe rotkop mee op te fleuren. Of waarschijnlij wordt de bruiloft van Alex en Maxi ervan betaalt. Zal uiteindelijk ook wel zo’n 10 miljard kosten. Amsterdam moet tenslotte toch een paar dagen plat liggen.
Wat zeiken we die Duitsers en Amerikanen toch altijd zo af, als we tenslotte nog een beetje midddeleews met koningen en konininnen zitten te klooien?

Door het kwartje van KOK zijn de belastinginkomsten voor Nederland veel hoger dan wanneer dat kwartje van KOK niet bestond. Daarom heeft Nederland veel meer geld om te besteden aan allerlei projecten. Dat kunnen projecten zijn waar de overheid het milieu mee probeert te verbeteren, waardoor de welvaart van Nederlanders stijgt. Het geld kan ook gebruikt worden voor het aanleggen en onderhouden van het wegennet in Nederland.

Beatrix krijgt zowiezo wel een hoog inkomen of het kwartje van KOK nu wel bestaat of niet bestaat daar wordt zij niet warm of koud van want ze krijgt toch niet meer of minder geld.

En ja Ab-Normaal ik kan nog geen auto rijden en dat vind ik best wel kut :frowning:

Originally posted by Pyromaniac
[B]
En ja Ab-Normaal ik kan nog geen auto rijden en dat vind ik best wel kut :frowning:

[/B]

En als je kunt auto rijden dan vind je dat kwartje van KOK ook kut.

mzzl

Originally posted by xian
[B]

denk je nou werkelijk dat er van dat kwartje van kok
ook maar iets voor de burger gedaan word ???

naaaaaaaa denk het toch niet hoor dat sturen ze naar een of
ander 3e wereld land zodat ze er daar betere wapens van kunne
kopen…

[/B]

sorry hoor maar dit is grote onzin:)

Originally posted by pietpaulusma
[B]

sorry hoor maar dit is grote onzin:) [/B]

als je dit tot grote onzin verklaart, zou ik dan ook
de reden waarom mogen weten ?

wat ik wou zeggen is dat de regering 80% van haar
inkomsten aan bull shit doeleinden uitgeeft…

Originally posted by xian
wat ik wou zeggen is dat de regering 80% van haar inkomsten aan bull shit doeleinden uitgeeft…

Wat noem jij dan bullshit. Als jij dat tot bullshit verklaart zou ik daar dan de reden voor mogen weten?

De overheid geeft aan heel veel goede projecten zijn geld uit, een paar voorbeelden zijn

[ul]
[li]de gezondheidszorg
[/li][li]het onderwijs
[/li][li]en meer maar mijn fantasie is op
[/li][/ul]

Natuurlijk zijn de wachtlijsten in de zorg erg groot en is er ook niet veel goeds over het onderwijs naar het schijnt (niet dat ik er iets van merk) maar dat wordt de laatste paar jaren wel erg verbeterd. Dus je moet niet zeggen dat de overheid 80% van zijn geld uitgeeft aan bullshit zonder dat je die mening goed onderbouwd :stuck_out_tongue: