De beste manier om jpeg te converteren naar EPS?

vbimport

ik ben dus op zoek naar de manier om jpeg om te zetten naar EPS die het beste resultaat oplevert

(oh, het moet windows based zijn, want ik heb geen mac :wink: )

thnkz people

ONE

Je bedoelt naar de extensie eps?! Dat kan met Paint Shop Pro!

ja, het kan ook met Photoshop, maar ik wil de manier waarop de beste kwaliteit gewaarborgd blijft, en weet niet of dit met Photoshop, Paint Shop Pro of een ander programmaatje is…

any ideas?

ONE

Zou een kijken naar canvas of dat geen slechte keus is.
http://www.deneba.com/

Originally posted by [-=¤Ðã®kçhi£Ð¤=-]
ja, het kan ook met Photoshop, maar ik wil de manier waarop de beste kwaliteit gewaarborgd blijft, en weet niet of dit met Photoshop, Paint Shop Pro of een ander programmaatje is…

Probeer het eens uit zou ik zeggen! Lijkt mij dat progjes als Photoshop of PSP allebei wel evengoed zoiets kunnen doen.

Je kunt onder Photoshop de optie SAVE FOR WEB (CTRL-ALT-SHIFT-S) gebruiken om alles naar alle formaten te converteren!!!:cool:

Met het opslaan in jpg heb je de meeste kwaliteit al ingeleverd (hoe hoger de compressie, des te lager de kwaliteit), dus dat ben je bij voorbaat al kwijt.

Verder maakt het volgens mij niet uit of je het in PSP7 of Photoshop naar EPS converteert, de kwaliteit blijft hetzelfde…

Originally posted by Da_Taxman
Met het opslaan in jpg heb je de meeste kwaliteit al ingeleverd (hoe hoger de compressie, des te lager de kwaliteit), dus dat ben je bij voorbaat al kwijt.

IDD, de kwali kan natuurlijk nooit beter worden hè!
Dus als je van BMP of van JPG converteerd dat maakt dus wel degelijk uit. Maar het lijkt mij dat dat voor zich spreekt.

Nee maar hij zegt ook niet dat ie een hogere kwaliteit wil hebben dan ie heeft…dan kan zowiezo niet…welk formaat het ook is.
(misschien moet ie gewoon iets in EPS aanleveren aan iemand!?)

Originally posted by -=HeadLesS=-
(misschien moet ie gewoon iets in EPS aanleveren aan iemand!?)

Dat zou mogelijk zijn ja. Maar lijkt mij niet dat je wilt dat de kwali achteruit gaat… sowiezo niet!

klopt, ik moet iets aanleveren in EPS en ik wilde gewoon weten of het uitmaakt met welk programma je dat doet (heb inderdaad geen zin in kwaliteitsverlies nee ;))

thnkz!

ONE

heheh zie je wel Wookie…EPS heb je niet zomaar nodig :wink:
beste dus photoshop’s “save for web” gebruiken en dan heb je het minste verlies…als er al sprake is van verlies :slight_smile:

Originally posted by -=HeadLesS=-
beste dus photoshop’s “save for web” gebruiken en dan heb je het minste verlies…als er al sprake is van verlies :slight_smile:

thanks, zal het proberen (moet lukken ;))

ONE

“save for web” zal niet werken, daar kun je alleen maar kiezen voor *.gif *.jpg en *.png (8 & 24 bits)

gebruik gewoon “save as” en kies daar voor *.eps

*.eps is ook goed te maken met adobe illustrator, is daar dacht ik ook geschikter voor. De *.eps van illustrator is volgens mij ook uitwisselbaar met de mac (gebruiken niks anders bij drukkerijen e.d.) en die van photoshop niet.

Als je iets aan moet leveren in *.eps dan gaat het meestal om drukwerk, als dat hier ook zo is, dan zal het waarschijnlijk niet gaan werken, volgens mij moeten dan alle kleurlagen gescheiden zijn (maar weet het niet zeker)

suc6