De beste cdr

vbimport

wat zijn tegenwoordig eigelijk de beste kwaliteit cdrs?

want momenteel gebruik ik basf 80min cdrs, maar sommige apparaten van mijn vrienden kunnen die niet goed lezen…

ik dact eraan om eens philips 80 min silver premiums te proberen…

is dit een verstandige keuze, want deze zijn wel redelijk duur (3900bef voor 100 kan ik ze krijgen)

ps: misschien nog wel een belangrijke opmerking: in heb geen bangelijke plextor cdwriter, maar een kieskeurigere a-open crw9420 4x cdbrander

[Edited by Mastakilla on 26-02-2001 at 23:34]

ik gebruik fujitsu siemens 74 min,princo 74 en 80 min, silverblue goedkoop en zeer goed (ook voor auto), vroeger altijd lead data prijzen varieren altijd rond de 20 fr met jewel case. Waarom duurdere kopen? :slight_smile:

als je in belgie woont ff cdz bestellen hier :
http://www.pctec.be :slight_smile:
heb ze er tegen 10 - 12 fr /cd
en de blanco princos zijn de beste cdz die er zijn denk ik:)
lijkt wazig dat blancos goed kunnen zijn maarz e rulen zeer hard, heb veel spindles afgeburned op 12 speed en nooit fouten en zelf op 12 speed audio en psx burnen en geen fouten:D
princo ruled:)

Ik had een tijdje terug eens voor f 100,- 100cds gekocht van het merk Acer. Dus 1 piek p/cd!! :smiley: En maar 2 van vernaggeld!!

Nu gebruik ik Sony’s! Ook prima; van de afgelopen 80 nog geen 1 naar de kroeg geholpen (als bierviltje)!!
Die nwe Arita’s zijn ook wel ok! (nie blanco!!)
Als mijn cd’s maar 12x compat. zijn vind ik het best!! (op lagere speed ga ik echt nie bakken; duurt te lang! :wink: )

LETOP: Blanco cd’s sucken vreselijk!! Laat deze maar legge!

Latertjes…!

nope blancos suckem MEESTAL:) niet altijd
die princo blancos van mij zijn 100 procent beter dan uw sony cdz:p zeker weten:p :slight_smile: ik burn al wat jaren en weet toch al wat van cdrs af
NIET alle blancos zijn dezelfde ! het is niet gewoon een merk blanco hoor! je hebt verschillende merken blanco’s

thats write is bijvoorbeeld ok voor pc data stuff maar niet voor audio en psx . Trust cdz werken voor audio maar totaal niet voor data !!! of toch zeker niet goed

TDK is duurder en werkt voor alles goed: voor sony cdz hetzelfde en philips cdz ook hetzelfde en kodak ook.

Philips cdrs rulen, helaas verkoopt pctec(www.pctec.be) ze niet, maar princo zijn ook errugh goed, als je ze daar meer dan 100 koopt dan gaat er in de prijs af

Philips Silver premium zijn het beste.

Hoewel ik met Imation ook tevreden ben in die mooie slim case verpakking…

No names moet je geluk mee hebben, sommige zijn echt bagger en kun je de helft al weggooien voordat je ze zelfs in de brander stopt (meestal op PC beurzen), maar anderen zijn perfect (alleen de bovenlaag is wat dunner, dus op iets langere termijn kun je het verschil pas gaan merken)

Gebruik zelf That’s Right voor Audio / PSX / Data.
Ik heb een uitval van 1 cd op de 300, niet te klagen dus.

MAAR mijn ervaring leert dat als je een partijtje cd’s koopt die zijn geperst met een Mal die zijn laatste dagen telt, dat de kans op uitval groter is.

Dit komt eerder voor bij B-kwaliteit cd’s dan bij de A-merken.

Als er bij een A-merk een mal afgekeurd word,
word deze voor een prikkie opgekocht bij een B-Merk.
Deze mal word Gereviseerd en kan daarna nog een leuk aantal cd’s persen (meestal de blanco’s of zoiets als princo of Silverblue)

Bij silverblue haal ik een uitval van 6 op de 10 :frowning: :frowning:

Greetz :slight_smile: Lathieza :wink:

ik heb laatst ook SilverBlue cdrkes gekocht
in den GB :smiley:

150 80min cds voor 1998 fr :smiley:

en nog geen probleem mee gehad enzo :slight_smile:

in een winkel verkochten ze audio cd’s voor 7 gulden per stuk hun zieden dat die beter is.
maakt het iets uit of lopen ze maar wat te lullen?

Originally posted by mac-daddy
in een winkel verkochten ze audio cd’s voor 7 gulden per stuk hun zieden dat die beter is.
maakt het iets uit of lopen ze maar wat te lullen?

die cds zijn bedoelt voor zo’n stand alone cdrwriter, zo’n woonkamermodel :wink:

dus geen voor in je pc alhoewel ik denk dat je ze ook kan gebruiken, maar voor pc ben je beter af met gewone cdrs :slight_smile:

ze zijn gewoon zo duur omdat er al een stuk auteursrechten is inbegrepen in die prijs :frowning:

Volgens de consumenten bond zijn Sony;s het beste.

Ik hou het zelf bij Philips en evt TDK. Maar voor documenten van word en excel kan je wel alles gebruiken.

HEb de meeste goede ervaringen met Philips Prem. zowel 74 als 80 min.

Maar een TDK wil ik ook wel aanprijzen, ook niet problemen mee gehad.

R-N

Originally posted by DynAMikE
Volgens de consumenten bond zijn Sony;s het beste.

Consumentenbond moet geen Computer spul gaan testen…hebben ze de kennis noch de middelen voor.

Silver Premium CD’s kunnen werken in zo’n standalone Audio kopieerding, maar dan moet je eerst een trucje uithalen. Geloof eerst zo’n echt Audio CDR erin stoppen en daarna via laatje open trekken of zo de andere erin doen, net zoals vroeger met de playstation bootdisks…

Eigen risico natuurlijk :wink:

van mijn ervaring zijn goede cdr’s
die als je er audio op schrijft
ze ook in de ato werken
mijn ervaringen
princo 74 min
mr. platinum 80min
mr. platinum 90min

Mijn voorkeur gaat uit naar Platinum. Ik heb er nu 400+ gebruikt en niet 1 is er mislukt! Als iemand zegt: van de 100 maar 2 mislukt vind ik dat geen beste score: 2% uitval. Nee geef mij maar Platinum:

-700MB/12X
-1.20 p/s

Ik heb er gisteren weer 200 gekregen :slight_smile:

Maar ook Philips is niet zo blij met Ritek, zie het volgende artikel in CT:

Philips straft Ritek met verlies CD-R-LICENTIE

Philips heeft de cd-r-licentie van het bedrijf Ritek ingetrokken, waar door dit bedrijf niet langer het bekende logo Compact Disc Recordable mag voeren. Ritek maakt cd-r’s onder verschillende namen, waaronder Arita. De maatregel is genomen omdat Philips niet tevreden is over de kwaliteit van de schijven. Het CDR-Iogo wordt door de ontwikkelaars Philips en Sony als keurmerk gezien voor schijven die aan alle specificaties voor dit medium voldoen. Overigens kan Ritek gewoon doorgaan met de productie,
want dat kan niet worden verboden.

Philips,
http://www.licensing.philips.com/news/news.html

Ik gebruik zelf meestal wel de Philips Silver Premium of cd’s van Platinum en heb daar nooit problemen mee.

platinum vind ik niet meer zo goed
na 3 maand zijn de cd’s hieere niet meer leesbaar, komt eronder aan de cd een soort wit spul op, zodat ie nimmer leest

Heb ook begrepen dat verschillende branders verschillende CD’s prefereren.

Ik hou het zelf bij Philips Silver premium en voor “tijdelijke” backups (max 1 jaar omdat de zooi dan toch verouderd is) volstaan de no-names ook (zolang ze maar niet op beurzen gekocht zijn, dat is vaak boch in het kwadraat (slecht dus).

Originally posted by portje*
[B]Maar ook Philips is niet zo blij met Ritek, zie het volgende artikel in CT:

Philips straft Ritek met verlies CD-R-LICENTIE

Philips heeft de cd-r-licentie van het bedrijf Ritek ingetrokken, waar door dit bedrijf niet langer het bekende logo Compact Disc Recordable mag voeren. Ritek maakt cd-r’s onder verschillende namen, waaronder Arita. De maatregel is genomen omdat Philips niet tevreden is over de kwaliteit van de schijven. Het CDR-Iogo wordt door de ontwikkelaars Philips en Sony als keurmerk gezien voor schijven die aan alle specificaties voor dit medium voldoen. Overigens kan Ritek gewoon doorgaan met de productie,
want dat kan niet worden verboden.

Philips,
http://www.licensing.philips.com/news/news.html

Ik gebruik zelf meestal wel de Philips Silver Premium of cd’s van Platinum en heb daar nooit problemen mee. [/B]

Oh daar komt het door. Check deze nieuwstopic maar eens: http://213.196.35.81/news2.php3?ID=1261 Ik dacht dat ik het niet goed zag toen :wink: Iemand reply’de op dit nieuws al met zoeits…

Ikzelf ga altijd voor Platinum CDR’s, maar ik denk dat iedereen wel een andere favoriet merk heeft. Deze CDR’s werken prima op 12X en van de ruim 400 is er nog niet een mislukt. Ze kosten iets meer als een gulden per stuk op spindel.