De Beste CD-Brander!

vbimport

Hallo Allemaal,

Ik ben van plan om binnenkort een CD-Brander te kopen. Maar nou is het probleem dat ik niet veel verstand van branders heb. Dus nu is mijn vraag aan jullie: 'Wat is de beste CD-Brander en wat is daar de prijs van?'
Hij moet ongeveer 4x Speed zijn, en ik wil goed Audio cd's en computer software en games kunnen branden. Ik wil dus goed Audio cd's kunnen branden en dus niet zoals een maat van mij die een Philips heeft en waar dan tussen de nummers door pssst zit. Wie weet een goede brander? Please reply!

Tnx!

All plextor models ruleZ, man.
Ik zou zeggen koop plextor, vooral SCSI die geven die problemen niet.

Zou je even het merk of type kunnen zeggen? Ik heb er namelijk helemaal geen verstand van dus als je dat wat beter uit zou kunnen leggen…

bedankt

De beste configuratie in mijn ogen zou zijn :
Plexrewrite 8/2/32 Writer
40x SCSI Reader
Adaptec 2090 SCSI Card
Dit zou ongeveer een 20000 BEF kosten

Mocht je dat geld er niet voor over hebben, dan is de plexrewrite 8/4/32 ook een goede keuze, maar deze is wel IDE, en support dus geen overburning.

Mocht je met verdere vragen zitten: zou ik zeker aanraden om de volgende sites te bezoeken. www.plextor.be www.gamecopyworld.com

voor verdere info voor het schrijven van beveiligde cd’s. De juiste instellingen, …

Deze site is wel in het Engels

Hallo,

Bedankt voor je antwoord maar ik ben nog niet echt verder.

Ik wil graag een volgende soort brander:

4x Speed of sneller
Kosten: 500 of 600 gulden

Ik wil er goed audio cd’s en data cd’s op kunnen branden. Verder moet de brander gewoon goed van kwaliteit zijn!

Ik heb de Plextor 8/4/32A IDE en die blijft gaan (Prima ding). ook goed voor Audio en Cd-roms.
Kosten FL.625,=

Greetz Rolo.
rolo123@hotmail.com

DAn zou ik je de 8/4/32 aanraden.
Veel kwaliteit voor een goede prijs

Werk zelf met een Yamaha CDRW 4416S is een 4 speed writer (kostte me 959,-) nu moet je hem denk ik wel voor rond de 400,- piek kunnen kopen. Het is een Scsi drive en mijn reader is een Ultraplex 40 speed. Werkt echt als een trein. Samen met een eenvoudig Scsi controllertje moet je rond de 700,- klaar zijn. Heb je ook geen gezeik met buffer underruns oid. Kan branden terwijl ik met tv kaart tv kijk, of zelfs op internet surf.

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties op mijn vragen! Die Plextor 8/4/32A spreek mij wel aan. Maar ik wil er graag eerst even een paar dingen over weten:

1. Als ik audio cd’s brand, is de geluid kwaliteit dan goed en zitten er dan GEEN tikken tussen de nummers door?

2. Is hij ook goed in Data braden?

3. Ik las dat het een IDE ofzo was en dus geen Overburning kon, nou weet ik niet wat overburning is dus kan iemand mij uitleggen wat dat overburnen is?

4. Welk programma is het beste voor de Plextor waar ik data en een programma voor muziek?

5. Welke cd-rom speler kan ik het beste bij de brander hebben?

Ik hoop dat jullie mij weer een antwoord kunnen geven op deze vragen!

koop gewoon plextor.super
wil je clone cd gebruiken vraag dan achter het plextor type 820 (geen rw)maar ja, gewoon goed.

De Plextor brander is inderdaad het beste.
Ik zou dan zelf voor een SCSI gaan en dan geen IDE, dit is wel wat duurder, maar dan heb je ook wat :>

1. Muziek cd’s kan je perfect branden met de juiste software (Nero Burning Rom - www.ahead.de - www.cdrsoft.net)) ik heb nooit problemen van tikken e.d.

2. Data branden gaat ook perfect.

3. Overburnen is dus gewoon overbranden, over de limiet van de cd heen bijvoorbeeld geen 650 mb maar 653 mb
    dit kan je wel met SCSI branden, maar niet met IDE.

4. Nero Burning Rom vind ik het beste programma.

5. Ik heb de 40 speed Ultra Plex SCSI, ik ben zeer tevreden hierover, perfecte cdrom speler zou ik zeggen.

Succes, Greetz,

Maarten
cds_nl@gmx.net

Tikken tussen tracks in is een symptoom van TAO opnemen, dan neemt de recorder tussen de verschillende nummers van de CD even pauze. Elke CD-recorder die je kunt kopen heeft tegenwoordig DAO (dus zonder pauze doorbranden) dus over die tikken hoef je je geen zorgen te maken.

Ik heb zelf een Plextor PXW8432a (dat IDE-model) en met WinOnCD 3.7PE heb ik nog nooit een probleem gehad ( gratis gedownload van http://www.dividezero.tmfweb.nl/ )

Het mooie van plextor is dat er programma’s voor zijn als plextor manager en plextools, hiermee kan je audio ‘capturen’ met 100% jitter correction, geen tikken meer dus.

Als je echt goede audio wil branden zou ik voor een SCSI gaan, als je echter niet zo gek veel zou branden en ook gewoon wat data dan is de IDE ook goed genoeg.
Maar voor HET burn programma van het moment (CloneCD) moet je niet de IDE versie hebben, dus las je van plan bent spellen te kopieren zou ik ervoor zorgen dat je een brander hebt die ondersteund wordt door CloneCD.

Succes
Djewst

nogmaals weer bedankt voor het re-plyen op mijn topic.

Ik ga mijn brander niet echt veel gebruiken. Maar als ik een keer een audio cd brand, wil ik gewoon dat de geluidskwaliteit goed is en als ik een data wil braden, moet dat het ook goed doen.

Ik wil er ongeveer 5 a 600 honderd gulden aan uitgeven. Ook wil ik extra capaciteit cd’s kunnen branden en Twilight moet ook geen probleem worden, net als misschien andere beveiligde cd’s.

Verder moeten er goede programma’s zijn voor die brander, ik hoor allerlei dingen dat je met dit en dit programma wel die cd kunt branden en met die andere niet. Ik wil een brander die veel programma’s ondersteunt!

Weet iemand nou een perfecte brander voor mij? Die Plextor lijkt mij wel goed voor F625,-, alleen er zitten volgens mij geen dealers hier in de buurt die ze kunnen leveren. Weet iemand bij welke bekende winkel je Plextor branders kunt kopen? Bijv Dynabyte of Dixons?

je kan hem gewoon onder rembours bestellen bij Funprice (krijg ik nu wat van jullie???)
en bij Alternate of kopen bij The Webstar en nog bij tig andere zaken

Bier is mijn vijand, maar in de bijbel staat: Heb uw vijand lief:

PROOST!

Je moet gewoon even kijken bij www.nieuw.nl
Hier kan je zo kijken bij wie 'ie het goedkoopst is, en wordt je doorgelinkt naar allerlei bedrijven zodat je kan uitzoeken wat voor garantie ze leveren. Al de bedrijven die hier staan, leveren via deze wbsite onder rembours.

Djewst

Bedankt djewst, dit is echt een hele handige site!