Ddr Ram Cas2.5 <-> Cas 2?

Waarvoor dient deze setting in het bios:
DDR RAM set at CAS 2.5 instead of CAS 2 ?
En wat gebeurt er als je dit fout instelt?

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?s=&threadid=36240&highlight=CAS

Ja, tot zover kan ik volgen, maar kan je iets misdoen als je dit in het bios fout instelt, of maakt dat niets uit?

De CAS-latency verhogen is nooit een probleem. Iedere CAS2 module moet foutloos op 2.5 kunnen lopen.

Daarentegen kan het verlagen van de CAS-latency wel kwaad: sommige geheugens hebben problemen ermee en gaan dan fouten maken. Dit merk je door bijv instabiliteit van het systeem!

Toch als je een CAS3 module (SDR) hebt en die op CAS2 laat draaien kan dit ook problemen geven. (instabiliteit)

Originally posted by Wookie
Toch als je een CAS3 module (SDR) hebt en die op CAS2 laat draaien kan dit ook problemen geven. (instabiliteit)

Dit heb ik inderdaad vaak genoeg gehoord, maar zelf heb ik er nog nooit problemen mee gehad (en dan te bedenken dat ik allemaal no-name dimms heb)…

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Dit heb ik inderdaad vaak genoeg gehoord, maar zelf heb ik er nog nooit problemen mee gehad (en dan te bedenken dat ik allemaal no-name dimms heb)… [/B]

Misschien zijn het niet alleen je Dimms, maar ook de combinatie waarmee ze gebruikt worden. Hierbij denk ik aan het mobo.
Ik heb ook half jaar ofzo gedraaid op CAS2 met me NoName Dimms en toen kreeg ik af en toe BS’s zonder dat ik wat in me config veranderd had. Na me Dimms weer op CAS3 gezet te hebben had ik gelijk geen problemen meer. :confused: