DC 10 en AVI codec

vbimport

Een vriend van me heeft een Miro DC 10 (videobewerkingskaartje) en heeft een hele videoband opgenomen op zijn harde schijf.

Als hij deze AVI files in een bewerkingsprogramma (bijvoorbeeld Adobe Premiere) wil gebruiken, wordt het formaat niet herkend.

Ik weet dat Miro een eigen Codec heeft, maar er moet toch een manier zijn om dit te omzeilen zodat hij het kan bewerken en coverteren naar MPEG en er een VideoCD van te maken.

Is er iemand die hier meer ervaring mee heeft, iemand die een crack heeft of iets dergelijks zodat je ofwel standaard AVI kunt opslaan met de Miro DC 10, ofwel dat je de Codec kunt laden en het dan om kunt zetten naar een standaard MPEG (of gelijk naar DIVx).

Alvast hartelijk bedankt!

Da_Taxman

[This message has been edited by Da_Taxman (edited 13 June 2000).]

nou ik ben laatst naar een informatie avond geweest:

bij de dc10 word volgens mij niet adobe premiere bij geleverd maar een speciaal progje wat voor hun (door hun) ontwikkeld is, die premiere die zij meeleveren is namelijk ook weer voor/door hun ontwikkeld met speciale plug-ins en shit (geluidbewerkings software) dus ik denk dat het niet gaat werken, OF er moet inderdaad DAARVOOR een crack gemaakt worden/wezen/zijn…

Ik hoop dat dit heeft geholpen…

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by User:
…die premiere die zij meeleveren is namelijk ook weer voor/door hun ontwikkeld met speciale plug-ins en shit (geluidbewerkings software)… <HR></BLOCKQUOTE>

deze leveren ze mee bij de veel en veel duurdere kaarten, waarmee je meer mee kan (meerdere loopings, meer dit, meer dat…) plug-ins enz…

Heb ook ooit wel die informatie-avond gehad, toen zeiden ze inderdaad dat het niet kon (dat ze dat speciaal gedaan hadden omdat ‘iedere malloot wel een illegale versie had van Premiere’).

Maar zoals iedereen hier wel weet, zeg dat iets niet kan (mag) en je kunt er donder op zeggen dat iemand het toch kan (doet).

Vandaar de vraag of iemand weet hoe dat precies kan en hoe dat aan te pakken.

Da_Taxman

Tsjah… dan word het ook moeilijk voor mij… dan zou ik het ook niet meer weten…

succes ermee verder !!

User

Van de website www.miro.com:

Can I use Studio DC10plus with Adobe Premiere (or other 3rd party editing software)?

Question

Not Applicable

Solution

Studio DC10plus is a low cost entry-level non-linear editing system. As such Studio DC10plus is optimized for use with Pinnacle System’s easy-to-use Studio video editing software.

Although it is optimized for use with the Studio software, Studio DC10plus can be used with third-party Video-for-Windows editing programs including Adobe Premiere. However certain functions that are optimized for use with Studio will not function with other applications.

These functions relate to intelligent rendering and output to video. Using the Studio software, you movie can be output to video without the need to render the entire movie. Only the effects need to be rendered. In addition multiple capture files may be combined in a single project so the length of the movie is not constrained by the 2 GB file limit.

This intelligent rendering functionality is not available within other programs, and as a result the Studio D10plus can not output to video from within other programs.

AVI files captured within the Studio application (or from VidCap) can be imported into any third-party Video-for-Windows editing application. AVI files rendered within a third-party Video-for-Windows editing application (using the StudioDC10+ CODEC) may imported back to the Studio application (or the Windows Media Player) for output to video.

Should you require a non-linear editing system that is optimized for use with Adobe Premiere we suggest you consider the Pinnacle miroVIDEO DC30plus.

Duidelijk antwoord lijkt mij, het zou dus moeten werken. Tevens nog enige computerzaken die de DC10 verkopen gebeld, die weten ook niets van dit probleem. Ik ben namelijk van plan er een te gaan kopen.

Iemand die een DC10 of DC30 in de verkoop heeft mag me ook benaderen natuurlijk.

bedankt.
Maar er staat niet hoe het precies moet. Het probleem was dus dat hij een capture had via de DC 10 en deze niet kon bewerken met een 'third-party’programma omdat deze het bestandsformaat niet herkende.

Dit komt waarschijnlijk doordat het met een ‘verkeerde’ codec gecaptured is. Als iemand weet wat de juiste instelling is om het toch te kunnen gebruiken in bijvoorbeel Adobe Premiere hoor ik het graag.

In ieder geval alvast hartelijk bedankt voor de moeite!

Da_Taxman

Ik snap niet veel van deze discussie.

Ik heb jaren een DC 10 gehad en alleen maar met Premiere gewerkt. Laatst moest ik analoog spul opslaan en dat heeft een maatje van me gedaan die nog wel zo’n DC 10 heeft.
Daarna heeft hij het weggeschreven als Microsoft DV AVI zodat ik ook weer in Premiere (6.0) kan bewerken. Want als je de kaart niet meer hebt dan importeerd hij deze AVI’s inderdaad niet meer.
Maar met de kaart moet het altijd lukken.
TIP: instaleer eerst Premiere en dan pas de DC 10 kaart.