*.DBX (Outlook) importeren!

vbimport

Geachte medeFreakers…

Ik heb voor 16:00 vandaag een emailtje nodig die ik een een dbx- bestandje op de harde schijf heb staan… (deze heb ik ooit gesaved). :cool:

Een Dbx bestandje is een bestand van Outlook waarin alle emails staan, bijv. Postvakin.dbx

Nou heb ik dringend een mailtje nodig wat hier in staat, maar ik krijg het op geen enkele wijze meer voor elkaar om het te importeren in Outlook… (wat me normaal wel lukt met de meeste DBX bestanden).

Wat moet ik nou doen?? Of is het mogelijk met een ander proggie deze nog te importeren :frowning:

Alvast bedankt, Phr0zeman

*.dbx is de ext. die Outlook Express gebruikt dus wat doe je nou, je gaat onder WinME naar de map:
C:\WINDOWS\Application Data\Identities{FFD61DAF-97D2-41CC-B07C-0D8A06BB6A73}\Microsoft\Outlook Express
en zet die backupfile van jou daar gewoon neer! Dit is nm de map waarin Outlook Express kijkt! Let wel op dat de file(s) die je daar neerzet NIET read-only zijn!!!
Onder Win2K moet je deze map hebben:
D:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Identities{E584994D-7BD9-4D65-9B88-9788C2B661B7}\Microsoft\Outlook Express

Mochten de mappen die ik je net gegeven hebben niet kloppen dan is dat nie eens zo heel raar, maar simpel op te lossen door een search in je Win partitie te doen naar *.dbx! Dan zie je waar Outlook Express z’n bestanden op dit moment neergezet heeft en waar je dus jou backup neer moet zetten!!

Thnx voor je snelle reactie Wookie,

Het is me gelukt, ik heb een andere oplossig gevonden, namelijk een DBX extractor…

Hier te vinden, en zeer handig…

http://chattanooga.net/~scochran/DBXtract.htm

Deze topic kan dicht, tenzij er nog iemand iets kwijt wil…

Thnx :slight_smile:

Nou; hoe IK het altijd doe…
Rename je bestaande .dbx file naar POSTVAK IN.dbx
Dat moet je dan zetten in C:\windows\application data blabla

En dan kan je dat meeltje lezen… …moet je je oude postvak in weer normaal maken; klaar is kees :slight_smile:

…en vergeet vooral niet te checken of ‘alleen lezen’ niet aangevinkt staat…altijd handig :wink:

ONE

Originally posted by phrozeman
Deze topic kan dicht, tenzij er nog iemand iets kwijt wil…

Een topic hoeft niet gelijk dicht als het antwoord bekent is hoor! :wink: