Datatrack dvd+r 2.4x Speelt nergens goed af

Hallo allemaal,

Een tijde geleden heb ik met een inkooopactie meegedaan waarbij ik datatrack dvd’tjes had besteld. Het gaat om dvd+4 4,7GB 2,4x, ik heb geen idee wat de media code is. Nu zit het zo, het branden van deze schijfjes gaat prima. Alleen het afspelen is een ramp. Allebei mijn standalone spelers speelt de schijfjes niet af. En 1 van de 3 dvd-drives in mijn computers speelt ze af en toe met haperingen af. Best wel zonde van de 100 dvdtjes die ik hiervan heb liggen :frowning: .

Mijn brander is een: DVDRW-IDE1004 ( BTC?) firmware 0051
Ik brand met Nero en Alcohol 120%

Een aantal dingen die ik zelf al heb geprobeerd:

-Beschreven dvdtjes afspelen op andere stand alone spelers: 5 geprobeerd, geen één die ze afspeelt.
-Ongeschreven schijfje bij kennis gebrand: Ook die speelt nergens af.
-Firmware van brander al aantal keer naar nieuwere versies geupdate.
-Andere brandprogamma’s gebruikt.

Heeft iemand anders ervaring met deze schijfjes/dvd brander? En weet iemand wat voor dingen ik nog kan proberen?

De mediacode van je media kun je uitvissen mbv DVDIdentifier .

BTC branders zijn over het algemeen niet echt de beste branders die er bestaan. Vooral met het gebruik van wat goedkopere media laten ze snel een steekje vallen. Nu weet ik niet zo 1-2-3 wat voor media er onder die Datatrack schijfjes zit (zijn het die rode?), maar ik weet wel dat sommige Datatrack schijfjes van een zwaar belabberde kwaliteit zijn. Wanneer je deze media combineert met een schrijver die er niet echt al te goed mee om weet te gaan, dan kun je wel raden wat het resultaat is.

Ken je toevallig iemand met een NEC2500a? Hier werken deze schijfjes nogal goed op, wellicht kun je ze daar eens testen!

Ik heb DVDidentifier gedownload, en dit kwam er uit:

Unique Disc Identifier : [DVD+R:DATATRAK-001-000]

Disc Type : [DVD+R]
Manufacturer ID : [DATATRAK]
Manufacturer Name : [Euro Digital Disc Manufacturing GmbH]
Media Type ID : [001]
Product Revision : [Not Specified]
Disc Application Code : [General Purpose]
Recording Speeds : [1x , 2.4x]
Blank Disc Capacity : [Not Supported By Method 2]

[DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com]

Heb ook al gekeken op www.videohelp.com, maar kon niet echt veel over deze schijfjes vinden. Wat ook zo raar is, wanneer ik ga branden, kan ik alleen maar kiezen uit 1x. Terwijl de schijfjes toch echt 2,4x zijn. Ik brand met nero 6.3.1.17. Heb ook geprobeerd te branden met CopyToDvd, maar daar kan ik ook weer alleen maar branden op 1x.
Tis denk toch maar wachten op een nieuwe firmware, die deze schijfjes wel ondersteund :rolleyes: .
Ik heb van de week Datawrite Red (v3) dvd-r schijfjes besteld, en deze doen het gelukkig wel goed!

Datatrack is een dochteronderneming van Ritek. Dat het van belabberde kwaliteit kan zijn is dus een hele reele optie…

Hoi,

Ik heb dus ook via internet 50 DVD’s van Datatrack (4.7GB, 4x speed) gekocht,

en het was volgens mij echt een miskoop,

want ik krijg ze niet eens gebrand met Nero niet, en met schrinkDVD 5.1 ook niet, de DVD wordt gewoon niet herkend.
Mijn brander is NEC 1300A.

Weet iemand dan hoe ik ze in ieder geval moet branden??? :confused:

Hoi :slight_smile:

Ten eerste is het wellicht een goed idee om je NEC brander van de laatste firmware te voorzien. Probeer het eerst maar eens met een officiele NEC firmware. Deze kun je uit onze firmware sectie halen.

Zou het dan nog niet lukken, dan zijn er nog twee opties. Je kunt de drive voorzien van een gehackte firmware (door onze NEC-moderator Herrie). Naar mijn mening heb je aan deze firmwares meer aan de NEC firmwares, maar het flashen van je schrijver met deze firmware vernielt je garantie. De kans dat er wat mis gaat is niet erg groot, maar desalwelteplus aanwezig. Zou je interesse hebben (indien nodig), laat maar weten!

Het is echter ook zo, dat de NEC1300a een redelijk gevoelige brander voor media van een slechtere kwaliteit is. Ik heb deze brander ook een hele poos gehad en met goedkopere (in de regel zijn dat ook media van een lagere kwaliteit) gaf deze schrijver best veel problemen. De gehackte firmwares konden wel enkele problemen oplossen, maar bijlange niet alle. Gelukkig zijn de huidige NEC drives op dit punt echt super, maargoed, daar ben jij niet mee geholpen…

Bedankt,
door die firmware, kan ik nu in ieder geval iets op die DVD’s branden,

Zit ik tenminste niet met 50 waardeloze dvd’s,

groetjes

Mooi zo!

Is het ook leesbaar? :slight_smile:

Tja, ik heb nooit geen problemen gehad met Datatracks! Ik gebruik de 2.4 speeds en heb de schijfjes in dvd-doosjes gehad, de spindels van 100 en spindels van 25. Spelen overal af, oa Daewoo dvd-speler, Finlux dvd-speler en mijn Philips DVDR70 dvd-recorder. Van anderen die mijn schijfjes kregen ook nooit klachten gehoord.
Heb nu de Datatracks unbranded zonder opdruk gekocht. Ik ga vanavond de schijfjes testen.
Ik brand ze op mijn PC met een Lite-On brander , typenr is S401 geloof ik?
Heb ook wel eens andere merken gehad zoals Philips, Mmore en Datawrite, nooit mislukt!

bij cdrwinkel trouwens had iemand geschreven dat hij een datatrack schijfje getest had door hem de hele zomer in de zon te laten liggen (zomer 2003, dus VEEL zon!).
Paarse kant lag naar boven. Na de zomer speelde hij nog perfekt af! UV test geslaagd dus :slight_smile: