Database gezocht

vbimport

Ik moet een redelijk simpele database hebben bijv van een internet provider. dit is nodig omdat het als huiswerk voor school is. natuurlijk zoek ik dat zelf niet te maken en het zou wel lekker makkelijk zijn als iemand zoiets heeft en met access gemaakt.

Wat voor database moet het zijn?

Je zegt wel database van een internetprovider, maar moet dit een klantendatabase zijn, productendatabase of gewoon een database die op dit moment voor wat voor doeleinden gebruikt wordt bij een provider?

Als je provider ODBC en ASP ondersteunt, dan kun je elke Access database draaiend krijgen op de server. Een klantendatabase zul je niet krijgen, die gegevens zijn vertrouwelijk, een productendatabase zullen ze ook niet snel uit handen geven lijkt me…

Dus leg even iets uitgebreider uit wat je precies wilt hebben, want mij is het in ieder geval niet duidelijk (en mijn reply heeft duidelijk al meer tijd gekost dan jouw tijd voor het stellen van de vraag…iets dat eigenlijk tegen mijn principe is)

Ja ik moet eigenlijk wel een klantendatabase hebben maar er hoeven geen namen enzo in te staan. het gaat erom dat ik bijv een database in elkaar zet op zo’n manier dat ik zelf iemand zijn naam kan toevoegen en gegevens ervan en dit dan in een formulier kan invullen. die gegevens moeten dan ook weer ergens worden opgeslagen zodat ik dat makkelijk kan terug zien.

dat is de opdracht zeg maar. Het liefst moet het met access gemaakt zijn.

Gebruik dan de voorbeelddatabase ‘Noordenwind’ of zo…
Maak de database in een tabel, gebruik de wizard om er een formulier mee te maken en je bent al klaar…

eventueel kun je een stapje verder gaan door een tabel te maken met de persoonlijke gegevens (naam, adres etc) en een andere tabel met de gegevens over de klant (login, password, soort account etc) en die relationeel maken…

Gewoon de wizards gebruiken en je bent er eigenlijk al, zo moeilijk is dat echt niet.

Ja dat kan natuurlijk ook. de lerares heeft dan wel gezegt geen noordenwind maar als ik die helemaal verander dan is er denk ik niks aan de hand. :slight_smile: Maar dan moet ik natuurlijk wel erg veel veranderen. als iemand toevallig zo’n database heeft of ongeveer zoiets dan zou ik het fijn vinden als die dat effe kan mailen.

Originally posted by epjwpsvk
Ja dat kan natuurlijk ook. de lerares heeft dan wel gezegt geen noordenwind maar als ik die helemaal verander dan is er denk ik niks aan de hand. :slight_smile: Maar dan moet ik natuurlijk wel erg veel veranderen. als iemand toevallig zo’n database heeft of ongeveer zoiets dan zou ik het fijn vinden als die dat effe kan mailen.

In de tijd die je nu hier gespendeerd hebt had je dat al lang voor elkaar kunnen krijgen… (en mij een hoop tijd kunnen besparen :wink: )

Ja dat is best een rotwerk zo’n database in elkaar zetten en ik zoek dat dus echt helemaal niet. veels te mooi weer :cool:

Originally posted by epjwpsvk
Ja dat is best een rotwerk zo’n database in elkaar zetten en ik zoek dat dus echt helemaal niet. veels te mooi weer :cool:

En dan verwacht je dat iemand anders het voor jou opknapt, met zo’n instelling…sorry, maar laatste keer dat ik in de spiegel keek stond daar geen ‘SUKKEL’ op mijn voorhoofd :wink:

Originally posted by Smart@$$

En dan verwacht je dat iemand anders het voor jou opknapt, met zo’n instelling…sorry, maar laatste keer dat ik in de spiegel keek stond daar geen ‘SUKKEL’ op mijn voorhoofd :wink:

Eens per jaar zit ie in die klas , en dat gaat ie volgend jaar weer overdoen :slight_smile:

Nou nee hoor mijn punten zijn goed genoeg om over te gaan naar het volgende jaar. ik heb intussen als een database van iemand uit de klas :slight_smile: