Database + Forum

Om te beginnen wil ik iedereen een prettig nieuwjaar toewensen en een vredevol 2002.

Dan nu mijn vragen:

1. Ik heb reeds verschillende keren geprobeert mijn eigen forum op te starten maar steeds mislukte het. Zou iemand dat voor mijn willen configureren pls. (liefst vBulletin)

waar het forum moet komen: www.stuff4you4free.f2s.com/forum

voor scripts:
/web/sites/239/stuff4you4free/www.stuff4you4free.f2s.com

1. Tevens zou ik willen vragen hoe ik een cgi-bin dir maak zodat via een invulformulier op een website automatisch naar een e-mail adres wordt gestuurd.

Thnx

je weet toch dat f2s er mee gaat stoppen hè ?!

newayz, ik wil vbulletin er wel even voor je opzetten hoor! dit heb ik dan nodig:

ftp info (server/user/password)
Mysql info (server/user/password/database)

species9408@hotmail.com

duurt 3 minuutjes ofzo (afhankelijk van de server waar je inlogt)

nog ff over dat mail scriptje, kijk hier eens naar:

FormMail is een standaard form to email gateway, die de resultaten van elk formulier verstuurd naar een email adres wat door de gebruiker wordt opgegeven. Dit script heeft vele mogelijkheden, de meeste opties kunnen gewoon in het formulier worden opgenomen, veel programmeerkennis is dus niet nodig. Lees voor dat u het script gaat gebruiken uitvoerig de readme file, hierin wordt beschreven hoe u het script kunt configureren en wat u in uw formulier moet opnemen.

http://www.protagonist.nl/support/formmail.zip

Originally posted by m-pox
2. Tevens zou ik willen vragen hoe ik een cgi-bin dir maak zodat via een invulformulier op een website automatisch naar een e-mail adres wordt gestuurd.

Je kunt niet zomaar een cgi-bin directory aanmaken.
Als je ergens gratis ruimte hebt dan is er een cgi-bin directory waar je gebruik van kunt maken. Als die er niet is dan kun je het vergeten, want je hebt dan niet genoeg rechten om die een aan te maken (het is niet simpel een kwestie van een directory aanmaken die cgi-bin heet, er komt veel meer bij kijken)

For een script waar jij om vraagt zijn er al vele voorbeelden aangedragen op dit forum, of toch zeker sites waar je die kunt vinden…

zie mijn vorige reply :wink:

bedankt species9408 en tax

ik stuur jou (species9408) een mailtje straks

nogmaal thnx