Data verlies via netwerk

Iemand dit al eens mee gemaakt?
Ik heb hier thuis een netwerkje draaien. Allemaal xp pro comp. Dit heeft altijd goed gedraaid (nu eigenkijk nog). Maar tegenwoordig verlies ik data gegevens met het kopieeren van grote en of veel bestanden van de ene naar de andere comp.

Met kleinere bestanden heb ik geen problemen.

De computers zijn virus vrij en zitten achter een firewall/router.

Iemand een sugestie?

DVD voor je tijd en moeite.

D@RKNeSS

Zijn het lange afstanden dat de data moet afleggen ?

Hoe lang liggen de cabels al ?

Kabels zijn maar 5 meter en ik heb het ook al met nieuwe kabels geprobeerd. Heb zelfs een netwerktester gekocht op de hcc om de kabels te testen. Conclussie kabels zijn goed volgens de tester althans.

D@RKNeSS

wat voor errors krijg je dan precies? Als het fout gaat tijdens het transport van de ene naar de andere comp dan krijg je een packet-error. En hoe groot zijn de grote bestanden?

Treedt de fout op bij iedere willekeurige transfer, of slechts tussen bepaalde systemen?

Vertrouw trouwens niet teveel op die kabeltesters. Ik heb regelmatig meegemaakt dat een tester goede kabels afkeurt, of foute kabels goedkeurt… (daar wil ik niet mee zeggen dat alle testers waardeloos zijn, maar er zijn wel wat modellen die niet feilloos werken!)…

Heb je de kabels gekocht of zelf geknepen?

Originally posted by theunbeatable
wat voor errors krijg je dan precies? Als het fout gaat tijdens het transport van de ene naar de andere comp dan krijg je een packet-error. En hoe groot zijn de grote bestanden?

Echte errors krijg ik niet te zien. Als ik bv div pars en rars die ik op een comp heb staan. En heb gecheckt en gerepareerd. Ontbreken er weer een paar blokken na het kopieeren.???

Of als ik een complete iso transporteer kan ik die ineens niet mer branden, omdat ie corrupt zou zijn???

De kabels heb ik nieuw gekocht. Ik had ook al kabels zelf geknepen maar daar mee heb ik het zelfde probleem.

Nog meer ideenen iemand?

D@RKNeSS

Originally posted by D@RKNeSS
Nog meer ideenen iemand?

Zoals ik al zei: treedt dit probleem alleen tussen twee bepaalde systemen op, of tussen meerdere systemen?

Originally posted by Dee-ehn
Zoals ik al zei: treedt dit probleem alleen tussen twee bepaalde systemen op, of tussen meerdere systemen?

Sorry niet goed gelezen dit treed op op (ahum) heel (3 stuks) mijn netwerk.

D@RKNeSS

Originally posted by D@RKNeSS
[B]Echte errors krijg ik niet te zien. Als ik bv div pars en rars die ik op een comp heb staan. En heb gecheckt en gerepareerd. Ontbreken er weer een paar blokken na het kopieeren.???

Of als ik een complete iso transporteer kan ik die ineens niet mer branden, omdat ie corrupt zou zijn???

De kabels heb ik nieuw gekocht. Ik had ook al kabels zelf geknepen maar daar mee heb ik het zelfde probleem.

Nog meer ideenen iemand?

D@RKNeSS [/B]

ik denk niet dat de kabels het probleem zijn. Misschien een paar suggesties weet nie of ze ermee te maken hebben.

1. verschillende bestandssystemen dit in verband met max bestandsgrootten
  2. Spreken de computers wel dezelfde taal (t klinkt raar maar je weet maar nooit)
  3. mechanisch defect in de router
    4)zijn de ingangen van de netwerkkaarten en router wel in orde => sluiten ze goed aan
  4. defecten aan (een van) de harde schijven (slechte sectoren etc)
  5. als je een VIA chipset hebt heb je wel de nieuwe drivers geinstalleerd (t klinkt vergezocht maar heb de meest onverklaarbare fouten gehad met een via chipset toen ik nog niet de nieuwste drivers geinstalleerd had)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :slight_smile:

mzzl

Als je er een HUB tussen heb liggen, kan het misschien daar aan liggen. Misschien is namelijk die HUB kapot en geeft te veel collisions.