Data terugkopieren van DVD -> HD... lukt nie

vbimport

hoi allemaal

ik heb een vreemd probleem
ben in bezit van een DVD brander, NEC DVD_RW ND-1300A
werkend onder Windows XP PRO NL

en heb een DVD schijf volgezet met MP3s... gaat allemaal prima maar ik kan nu die MP3s niet meer terug krijgen op me HD… en vanaf de DVD afspelen lukt ook niet

wanneer ik een aantal MP3`s probeer terug te kopieren krijg ik volgende in beeld:

FOUT BIJ KOPIEREN VAN BESTAND OF MAP

X KAN blabla.mp3 NIET KOPIEREN. GEGEVENSFOUT (Cycllische Redundantiecontrolle)

dit is echt heel erg vervelend omdat ik hier 5 DVD`s heb liggen met muziek erop

please wie kan mij helpen!!!

alvast bedankt

Welkom aan boord!

Deze fout treedt normalerwijze op indien een schijfje of fysiek beschadigd is, of niet “goed” beschreven is. De NEC1300 heeft vooral met wat goedkopere media regelmatig wat problemen, waardoor onleesbare schijven kunnen ontstaan. Kijk eens naar de onderkant van het geschreven schijfje. Is dit niet egaal gekleurd, maar zie je allerhande ringen en/of vlekken, dan kun je de onleesbare data vergeten. Is dit echter niet het geval, dan kun je eens verschillende drives proberen om de schijf mee in te lezen.

Veel succes!

MOgelijk dat ISOBuster je nog kan proberen de data te lezen (het is me daarmee gelukt om een CD te herstellen die op geen enkele andere wijze te lezen was).

UltraIso is ook wel een handig tool daarvoor. Eigenlijk idem als Isobuster maar met meer mogelijkheden.

mzzl Dunedaïn

Ik hoop voor je dat een tool als UltraIso/Isobuster wat voor je kan betekenen; als ik echter de NEC1300 een beetje ken (ik ben een ex-bezitter) dan kun je je data wel opgeven. Het is echter het proberen wel waard natuurlijk (nooit geschoten is altijd mis). Houd er wel rekening mee dat van IsoBuster de functionaliteit om verloren data te recoveren enkel en alleen werkt met een geregistreerde versie. Voor zover ik weet kent de gratis versie van UltraIso deze limitatie niet. Download UltraIso hier.