DATA Overzetten

vbimport

Beste mensen,

Onlangs heb ik een externe hdd gehaald, helaas heb ik m gister laten vallen.
Ik kan via de garantie nog wel een nieuwe krijgen maar het bedrijf waar ik m vandaan heb kan de gegevens die er nog erop staan niet weer overzetten op mijn nieuwe externe HDD.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik weet bij god niet bij welk bedrijf ik daarvoor moet zijn. Daarnaast vraag ik me af of het niet te duur is?

MVG
Hakob Issa

Hai, Is hij ook daadwerkelijk kapot? Als je hem aan je pc hangt doet hij dan helemaal niets meer?

mzzl Dúnedain

Ik hoor m dan wel zeg maar zoeken naar de gegevens, maar verder haakt ie dan af.

Kan iemand me hiermee helpen???

Heb eens op internet rondgeneust? (neusden, ik heb…) Hmm… Ik heb eens op het internet rondgeneusd, maar er zijn best veel bedrijven die melden in staat te zijn gegevens van gecrashte harddisks te halen.

http://www.disklabs.nl/Gegevensrecuperatie.html is een voorbeeld. Ik heb geen flauw idee wat het moet kosten.

Succes ermee…

getdataback
dit heeft mij ooit eens geholpen. Het duurt wel enige tijd maar het heeft mij mijn kostbare data doen terugkrijgen: dat was zelfs nadat de volledige fattabel verdwenen was en mijn besturingssysteem de harde schijf zelfs niet meer zag …

Spint je hd nog wel op en maakt hij tikken?

Vaak zijn er voor HD’s repairtools. Meestal van de fabrikant maa deze zijn ook vaak voor andere merken HD te gebruiken. Deze tools verwijderen nix maar kunne misschien wel wat repareren…

mzzl Dúnedain

Volgens mijn weten = Fat niet meer leesbaar => schijf niet meer leesbaar.
Omdat, zelfs een gewoon briefje (*.doc) opgesplitst word en op misschien wel 100 locaties op je HD voorkomt.
De naam zegt het al zelf File Allocation Table.
Tenzij je net Defrag gedaan hebt, heb je volgens mij dikke pech als FAT defect is.

Dat programma vond op mijn harde schijf ongeveer 20 verschillende versnipperde fat-tabellen. Vanuit de volgens mijn mening de meest complete heeft het dan ongeveer 80 percent van mijn data teruggevonden. Dus ik spreek uit ervaring dat jou vergelijking niet altijd opgaat

JAA, precies, dat heb ik de hele tijd!!
Is ie dan toevallig nog te repareren of kan ik er de gegevens nog wel overzetten op een andere harde schijf?

De kans dat je dat ooit gaat lukken is klein (het gaat hier nl om eem mechanisch defect). maar de ervaring leert dat 2 dingen wel eens zouden kunnen helpen (maar in theorie kunnen deze acties de problemen ook erger maken…):

1. Probeer een serie power ups - power downs. Soms wordt zo’n bijna lamme schijf nog eens een keertje gedecteerd en kun je misschien data terughalen.
  2. Haal de schijf uit de computer en verkoop de schijf een paar subtiele klappen. Het kan zijn dat de kop van de schijf vasthangt en hij hierdoor losschiet. De kans op het beschadigen van de schijf is tamelijk aanwezig, maargoed… beter iets dan neits.

Er is natuurlijk een derde optie: stuur de schijf op naar een data recovery centre. Dit is echter verre van goedkoop…

[QUOTE=Dee-ehn]De kans dat je dat ooit gaat lukken is klein (het gaat hier nl om eem mechanisch defect). maar de ervaring leert dat 2 dingen wel eens zouden kunnen helpen (maar in theorie kunnen deze acties de problemen ook erger maken…):

1. Probeer een serie power ups - power downs. Soms wordt zo’n bijna lamme schijf nog eens een keertje gedecteerd en kun je misschien data terughalen.

Hoe bedoel je power ups- power downs??

Schijf aan de power hangen: gaat ie klikken, schijf van de power halen (molex stekker in en uit). Net zolang proberen totdat ie eens ophoudt met klikken en gewoon z’n normale gekraak produceert. Dan zo snel mogelijk de data overzetten naar een andere harddisk.

Doe dit niet in een windows omgeving, maar bijvoorbeeld met een MS-DOS bootflop.