Cyrix MII

vbimport

mensen,

ik heb vandaag nogal goedkoop (gratis) een aantal
cyrix mII cpus op de kop kunnen tikken..
het zijn cyrix mII-300 mhz cputjes…
nu weet ik dat ze gewoon op een standaard p1 bord
passen maar nu is mijn vraag of ze op elke p1 bord met
elke chipset passen ik heb het getest op een bord met
ALI chipset en dat liep perfect maar loopt
hij ook op bijv. een intel of via chipset… ?
en zo ja, wat is dan sneller een p1-200 Mhz of deze
cyrix MII-300 ?

Comptabiliteit is niet zo’n probleem, op de meeste bordjes lopen die m2’s zonder problemen. De prestaties zijn natuurlijk niet zo denderend maar een P200 houden ze wel bij.
Greetz

Ze lopen idd gewoon op een P1 bord met socket7. Nu zul je vast denken dat een P1 mobo geen 300mhz aankan. Correct… of toch niet… je stelt ze bijv in op een multiplier van 2 dan weet de CPU dat het eigenlijk 4 ofzow moet zijn… getruukt dus :slight_smile:

Originally posted by Dee-ehn
Ze lopen idd gewoon op een P1 bord met socket7. Nu zul je vast denken dat een P1 mobo geen 300mhz aankan. Correct… of toch niet… je stelt ze bijv in op een multiplier van 2 dan weet de CPU dat het eigenlijk 4 ofzow moet zijn… getruukt dus :slight_smile:

Ik kan me vergissen hoor, maar ik denk dat die dingen helemaal niet op 300 lopen. Cyrix gebruikt P-rating dus volgens hen is hij een p300 waard. Flauwekul natuurlijk.
Geloof dat de werkelijke snelheid 266 is ofzo.

Originally posted by Robshoek
[B]

Ik kan me vergissen hoor, maar ik denk dat die dingen helemaal niet op 300 lopen. Cyrix gebruikt P-rating dus volgens hen is hij een p300 waard. Flauwekul natuurlijk.
Geloof dat de werkelijke snelheid 266 is ofzo. [/B]

maar moet toch wel perfomance winst opleveren t.o.v een p1-200 denk je ?

Of dat bij de latere Cyrixen nog het geval is weet ik niet, maar bij die P1-vervangende serie (Cyrix-I dus) was dat idd het geval

166 liep op 133 enzow

Volgens een testje in mijnen oude spullenbak loopt die Cyrix MII ongeveer gelijk met een 233 MMX, in bureau aplicaties is hij zelfs nog wat beter. Dus zeker sneller dan een p1/200

Ach ik heb nog wat P1’s lopen (133, 210MMX (opgefokte 166mmx), 200, 133 etc)… dus dat zou altijd een verbetering zijn :slight_smile:

Originally posted by Robshoek
Volgens een testje in mijnen oude spullenbak loopt die Cyrix MII ongeveer gelijk met een 233 MMX, in bureau aplicaties is hij zelfs nog wat beter. Dus zeker sneller dan een p1/200

bedankt…dat wilde ik dus weten…
dan gaat die p1 eruit en een cyrix erin…

Xian -> sinds wanneer heb jij een p1 dan?

Originally posted by Dee-ehn
Xian -> sinds wanneer heb jij een p1 dan?

ik niet maar de pc van m`n vriendin en aangzien
ik daar nogal veel achter zit irriteer ik me eraan
hoe sloom dat ding is dus een beetje extra snelheid
zou wel mooi zijn…