De cds zijn zeker niet corrupt, want in bepaalde drives zijn ze wel leesbaar. Het rare is dat het telkens verschillende drives zijn die problemen geven en verschillende drives die ze dan weer wel kunnen lezen.
Ik heb zelf in mijn ene pc
Toshiba DVD-rom
Plextor 48/24/48
server
Toshiba CD-rom
laptop
Toshiba combo DVD / CD-RW
De 2 Toshiba drives in mijn vaste pc’s geven de minste problemen.
Verder is het ook zo dat vrienden soms mijn cd’s niet kunnen lezen/kopiëren, terwijl het bij mij zonder problemen gaat.
Ik vind het een heel vreemd probleem. En ik ben er ook van overtuigd dat dit niet aan de gebruikte media ligt, want het overkomt me met Platinum, Maxell, Lifetec, Philips, Acer, Arita CD-R’s. Mijn indruk is dat er ergens iets niet in de haak is op software gebied. De combinatie software / bepaalde drive / cd met bepaalde data … is volgens mij de oorzaak van dit kwaad. Helaas valt hier uitzonderlijk weinig deftige informatie over te vinden.
Het maakt ook niet uit met welke drive ze geschreven zijn. Eerst dacht ik nog dat de schrijfsnelheid deze fouten veroorzaakte.
Mensen met dezelfde foutmeldingen raad ik dan ook aan om hun cds niet zomaar in de prullenbak te mikken, maar deze eerst te testen in zoveel mogelijk drives.
Het enige wat ik op dit moment nog zou kunnen proberen is de lens van mijn drive schoon maken …
Hopelijk weet er iemand nog iets meer te vertellen omtrent dit lastig probleem
greetz