Cursus lastige klanten

vbimport

"

Brancheorganisatie Uneto-VNI en vakbonden bieden de medewerkers van elektrotechnische winkels een gratis cursus hoe zij moeten omgaan met agressieve en stelende klanten. Dat hebben de organisaties donderdag bekendgemaakt.

Volgens Uneto en de bonden neemt het gevoel van
onveiligheid bij het personeel toe door diefstallen en agressie. Sommige werknemers worden daardoor ziek of arbeidsongeschikt. De cursus traint hen diefstallen en agressie te voorkomen en om te gaan met lastige klanten.

Het opleidings- en ontwikkelingsfonds voor de elektrotechnische detailhandel (OFE Detailhandel) heeft voor de cursussen, die dit najaar beginnen, 1 miljoen euro beschikbaar gesteld.

"

En wanneer krijgt winkelpersoneel eens een cursus : "Ik weet wat er in mijn winkel ligt , ik weet hoe het werkt en ik kan het je zonder problem laten zien" !? Stuk minder agressieve klanten als die cursus er bestond.

Originally posted by Mr. Belvedere
En wanneer krijgt winkelpersoneel eens een cursus : “Ik weet wat er in mijn winkel ligt , ik weet hoe het werkt en ik kan het je zonder problem laten zien” !? Stuk minder agressieve klanten als die cursus er bestond.

Daar heb je een punt. Ik ging zelf ooit eens voor een mp3-player zien. Vroeg of die ID-tag kon laten zien. Die gast hoorde het in keulen donderen. :slight_smile:
Maar misschien is zo’n cursus toch goed. Mensen zijn agressiever geworden als ze gaan winkelen (minder tijd bv.) en worden veel vaker terecht en onterecht kwaad.

Heb zelf ooit met winkeldief te maken gehad, ben daar toen achteraan gegaan…helaas ging mijn bovenlijf sneller dan mijn benen, zodat ik languit over straat lag…maar de dief hebben we uiteindelijk wel te pakken gekregen.

Veel mensen zijn steeds meer gaan eisen en alle redelijkheid lijkt dan ver te zoeken (heb ik nog niet zo heel lang geleden ook iets over geschreven). Ik denk wel dat het goed is dat het winkelpersoneel geleerd wordt hoe hier het beste mee om te gaan…

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.